Riska schreef:Harm-J schreef:Een therapeut (lees psycholoog/psychiater) zou zijn werk niet goed kunnen zijn, als hij of zij zich in zijn zijn werk zou laten voorstaan op 'zijn' geloof. Elk geloof heeft zijn eigen regels en visie op dingen. Zoals jij het e.a. stelt zou jij dus alleen bij een psycholoog/psychiater terecht kunnen die jouw geloofsbrief onderschrijft. Vandaar ik al eerder schreef: "Een goede therapeut behoort zaken objectief te bekijken, niet vanuit een geloofsstroming.! Voor geloofszaken kun je terecht bij een predikant of zielszorger o.d. ".
Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat de therapeut geloof aan de kant schoof, in die zin dat ik niet mocht spreken over wat in de specifieke zaak mijn geloof met mij deed. Het heeft dus niks te maken met zijn of mijn geloofsrichting. Inmiddels is er geen therapeut meer die zegt dat er niet over geloof gesproken mag worden. Men is er wel achter dat het voor velen een fundament in het bestaan is.Je bedoelt ongetwijfeld zondag 10...Harm-J schreef:Dan onderschrijf jij zondag 9 van de hc dus niet ?
En om de vraag te beantwoorden - voor mezelf, dus niet namens Gerdien! - nee, ik geloof niet in zondag 10.
Dat wilde ik nog even zeggen... verder weet ik niet of Cis het hier over in dit topic wil hebben.
Het laatste wat ik wil is haar de mond snoeren...
Dat is inmiddels al gebeurd, maar dat wisten we al daar gaan we maar niet op door,
Als je nu toch over religieuze zaken begint, heb ik liever dat het bij dit Algemene forum blijft!, Dat staat dichter bij me!Het geloof kan natuurlijk best eens aan de orde komen, maar het is niet Het onderwerp, zit titel,