weer een afscheiding!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 15:24

Het jammere vind ik dat het om uiterlijke dingen gaat.
Als het nu over de wereldgelijkvormigheid ging of iets dergelijks...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 15:25

:arrow:

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 15:32

trijntjejohanna schreef::arrow:

Als je hiermee iets duidelijk probeert te maken, dan ontgaat me het... Sorry... :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 15:35

Kaw schreef:

Als je hiermee iets duidelijk probeert te maken, dan ontgaat me het... Sorry... :oops:

nee dat wilde ik niet.. maar ik zette er wat neer en wilde mijn bericht verwijderen en toen kon dat niet.. dat kan schijnbaar niet meer....

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 15:36

trijntjejohanna schreef:
Kaw schreef:

nee dat wilde ik niet.. maar ik zette er wat neer en wilde mijn bericht verwijderen en toen kon dat niet.. dat kan schijnbaar niet meer....

Ja, dat was me ook al opgevallen. Nou, goed dan gaan we weer verder met het onderwerp.

Hee T.J., jij hebt geen problemen met de kerk?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 15:39

met de vrijgemaakte kerk?? nee eerlijk gezegd niet...

hoewel ik soms wel; mijn vraagtekens heb... ze doen wel heel makkelijk wat en noemen een dienst dan maar speciaal en ja dan mag alles he... en zoals laatst hadden ze bij ons een triangeldienst.. ik ben er niet geweest... maar er waren allemaal stukjes drama en zo en het was nog al een zootje geweest... nou ja zo hoeft het van mij niet...

en het fenomeen jeugdkerk.. daar ben ik ook niet zo van gecharmeerd...
alsof de jeugd niet gewoon in de vrijgemaakte kerk kan zitten, maar dat er voor hun apart een dienst moet zijn.. ja waarom dan alleen speciaal voor de jeugd.. ???waarom dan geen dienst voor huisvrouwen?? een dienst voor hoogbegaafde mensen?? een dienst voor mensen van de universiteit?? een dienst voor mensen die vmbo doen??? enz enz enz
waarom moet er alleen aangepast worden voor de jeugd??

en jij???

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 15:47

Ik heb enorme moeite met de wereldgelijkvormigheid en het gedogen daarvan. Daar is die hele shit aan te wijten.

De inhoud en opbouw van de kerkdienst maakt mij in zoverre niet uit, zolang het maar tot eer van God is. Alleen wordt er tegenwoordig alles aan gedaan om het de mens zo fijntjes mogelijk te maken en dat is dus niet de bedoeling van de eredienst.

Verder maak ik mij zorgen rond de vervlakking omtrent samenwonen en zondagswerk.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 15:50

Kaw schreef:Ik heb enorme moeite met de wereldgelijkvormigheid en het gedogen daarvan. Daar is die hele shit aan te wijten.

De inhoud en opbouw van de kerkdienst maakt mij in zoverre niet uit, zolang het maar tot eer van God is. Alleen wordt er tegenwoordig alles aan gedaan om het de mens zo fijntjes mogelijk te maken en dat is dus niet de bedoeling van de eredienst.

Verder maak ik mij zorgen rond de vervlakking omtrent samenwonen en zondagswerk.

precies... ze willen het iedereen maar naar de zin maken... en dan vooral de jeugd....

maar wat dan over samenwonen en zondagswerk?? wat is daar precies mee??

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 15:53

trijntjejohanna schreef:
Kaw schreef:Ik heb enorme moeite met de wereldgelijkvormigheid en het gedogen daarvan. Daar is die hele shit aan te wijten.

precies... ze willen het iedereen maar naar de zin maken... en dan vooral de jeugd....

maar wat dan over samenwonen en zondagswerk?? wat is daar precies mee??

Samenwonen wordt in sommige gemeenten gedoogt. Zondagswerk wordt ook vaak gedoogt of zelfs toegestaan. Men vraagt zich af of het wel bijbels is om zondagswerk te verbieden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 15:56

er staat toch in het 4e gebod... 6 dagen zult gij arbeiden en de zevende dag is de rustdag?!? lijkt me toch duidelijk... :?:

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 15:58

trijntjejohanna schreef:er staat toch in het 4e gebod... 6 dagen zult gij arbeiden en de zevende dag is de rustdag?!? lijkt me toch duidelijk... :?:

Ja, maar schijnbaar toch niet.

Weet je wat het is: Zodra het wat moeilijker wordt om iets aan te houden, dan wijzig je dat gewoon. Zo gaat dat nu in de GKV. Als je bang bent je baan te verliezen omdat je niet op zondag kan werken, dan verander je gewoon de regel en kun je dit ongestraft toch doen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 16:03

Kaw schreef:
trijntjejohanna schreef:er staat toch in het 4e gebod... 6 dagen zult gij arbeiden en de zevende dag is de rustdag?!? lijkt me toch duidelijk... :?:

Ja, maar schijnbaar toch niet.

Weet je wat het is: Zodra het wat moeilijker wordt om iets aan te houden, dan wijzig je dat gewoon. Zo gaat dat nu in de GKV. Als je bang bent je baan te verliezen omdat je niet op zondag kan werken, dan verander je gewoon de regel en kun je dit ongestraft toch doen.

ik zou wel willen dat ik later nooit op zondag hoef te werken...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 16:04

maar snap jij dat van lied 335???

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 nov 2003 16:05

trijntjejohanna schreef:maar snap jij dat van lied 335???

Beetje pietluttig. Ik zou eerst de tekst moeten zien om te kunnen oordelen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 nov 2003 16:12

Kaw schreef:
trijntjejohanna schreef:maar snap jij dat van lied 335???

Beetje pietluttig. Ik zou eerst de tekst moeten zien om te kunnen oordelen.

eh tja die is te lang om hier neer te zetten :wink:

Terug naar “Archief”