grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 sep 2007 17:39

tsja , wat is vroeg, wat is laat, ?

Wij hadden na 6 weken vriendschapsringen , zijn na een half jaar verloofd, en na anderhalf jaar getrouwd !

:wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 sep 2007 19:17

Ik ken 2 mensen die in januari met elkaar in contact kwamen, februari verkering hadden, april verloofden en in december gingen trouwen van dat zelfde jaar.

Dat moet ieder voor zich weten vind ik. Wij willen alles op ons tempo doen en laat anderen dat ook doen. Alleen dat geleur om datums van mensen wordt ik af en toe zo enorm zat. Zo zijn er mensen die nog veel langer verkering hebben voor ze aan trouwen denken.

Laat ieder daarin gewoon even lekker met rust. ben het daarin helemaal met Lalage eens. Zelf vroeg ik het alleen aan mijn zussen, maar ook pas zodra ik dingen op ging vangen die daar over gingen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 16 sep 2007 19:50

In bepaalde Evangelische kringen wordt er ontzettend op gehamerd om zo snel mogelijk te trouwen. Omdat ze anders in de verleiding zouden kunnen komen.

Slechte zaak vin ik dat. De meesten trappen er nog in ook.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 sep 2007 20:02

Dat vind ik ronduit schandalig. Je moet stellen hun eigen tempo laten lopen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 16 sep 2007 20:45

Spons schreef:tsja , wat is vroeg, wat is laat, ?

Wij hadden na 6 weken vriendschapsringen , zijn na een half jaar verloofd, en na anderhalf jaar getrouwd !

:wink:

Hebben jullie ook samen gewoond??

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 16 sep 2007 21:18

nee absoluut niet, zelfs niet bij elkaar geslapen, op 1 nacht na

( zij in haar bed, ik op de grond in de woonkamer )

maar toen werd er ook aangeraden om binnen te blijven omdat de dakpannen je om het hoofd vlogen en het onverantwoord was om je buiten te begeven ).

Maar hoezo wou je weten of we samengewoond hebben ?

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 16 sep 2007 22:31

Spons schreef:Maar hoezo wou je weten of we samengewoond hebben ?

Omdat dat een goede relatie test is :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 sep 2007 06:26

Atheist1984 schreef:
Spons schreef:Maar hoezo wou je weten of we samengewoond hebben ?

Omdat dat een goede relatie test is :)

Dus jij geeft je helemaal over aan iemand zonder dat je er nog 100% voor gaat... dat lijkt me mij dan weer vreemd.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 sep 2007 06:55

wel ik heb nooit de behoefte gehad om samen te wonen, we woonden allebei apart om de hoek van elkaar vandaan ( 10 minuten lopen ofzo ) en zagen elkaar allebei na het werk, kookte samen en brachten de avond samen door.

Kan wel zeggen dat als je elkaar moe uit het werk ziet en samen dingen doet je elkaar wel aardig goed leert kennen. Het is totaal iets anders dan een , oh het is weer weekend we gaan leuke dingen doen relatie ! Voor mij hielp dit eigenlijk best goed. Voor een ander is dat weer wat anders.

@ Gerdien , laat je niet gek maken door anderen en door Fam. leden. Jullie voelen zelf wel het beste aan wanneer je toe bent aan een belangrijke stap en zijn beide oud en wijs genoeg :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2007 07:09

net of de familie en omgeving denken dat je naar hen gaat luisteren, hoezo krom.

Gewoon lak aan hebben (ook al is het lastig).

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 sep 2007 07:13

Evelien schreef:net of de familie en omgeving denken dat je naar hen gaat luisteren, hoezo krom.

Fam. leden verwachten natuurlijk wel dat je luisterd , echter ze kunnen natuurlijk wel een advies geven,

Dan is het aan de persoon wie het betreft (en ik bedoel dus nu gewoon iedereen die er mee te maken heeft ) om er wat mee te doen.

Helaas staat niet iedereen altijd even sterk in de schoenen als het gaat om verkering, trouwen en kerkkeuze !

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2007 07:24

Spons schreef:
Evelien schreef:net of de familie en omgeving denken dat je naar hen gaat luisteren, hoezo krom.

Fam. leden verwachten natuurlijk wel dat je luisterd , echter ze kunnen natuurlijk wel een advies geven,

Dan is het aan de persoon wie het betreft (en ik bedoel dus nu gewoon iedereen die er mee te maken heeft ) om er wat mee te doen.

Helaas staat niet iedereen altijd even sterk in de schoenen als het gaat om verkering, trouwen en kerkkeuze !

Tuurlijk! (maar de manier soms he) :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 sep 2007 07:43

yep het is de toon die de muziek maakt ! :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 10:35

Gerdien, ik kan me erg goed indenken dat het behoorlijk irritant is. Helemaal als het zo 'normaal' is om maar snel snel te trouwen enzo in een bepaalde omgeving.

Gelukkig is het bij ons thuis niet zo in de mode (qua broers en zus dan ;)) dus dat scheelt al gezeur van één kant.
Wel kan ik me erg verbazen over mensen die verwachten dat je de trouwdatum toch wel binnen 3 maanden na je afstuderen gaat neerplanten. 'Niet dan?' Nou eh, nee!
pobody's nerfect

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 10:54

Lalage schreef:Dus jij geeft je helemaal over aan iemand zonder dat je er nog 100% voor gaat... dat lijkt me mij dan weer vreemd.

Ik ga wel 100% voor haar als ik later ga samenwonen. Alleen als je nooit bij elkaar hebt gewoond dan kan je als je dat wel gaat doen erachter komen dat het toch niet de ""ware"" is. Omdat er zich allerlei problemen voordoen. Ik bedoel, als je samenwoont dan zit je heel veel bij elkaar. Je moet samen het huishouden doen en allerlei anderen dingen regelen. En bij sommige mensen loopt dat wel eens fout. En je kan er maar beter achter komen dat het niks word voordat je getrouwd bent dan als je al getrouwd bent. Logisch toch.

Terug naar “Archief”