weinig avondmaalgangers in de gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 22 jul 2007 11:41

Gerdien B. schreef:uhm... de kerkenraad bestaat uit de dominee, iemand uit een naburig kerkenraad (onder die verantwoording vallen deze diensten) en verder alleen maar verstandelijk gehandicapten in de ´kerkenraad´.
Ah, ik zat aan een reguliere kerk te denken :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jul 2007 11:49

dat ook. Ik bedoel het eigenlijk voor beide.

Dit zijn diensten waar wat begeleiding is maar 80 tot 90 % van de bezoekers zijn verstandelijk gehandicapt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 14 aug 2007 08:08

hier kun je verder over kinderen en verstandelijk gehandicapten aan de tafel van de Heere: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=19975&start=30
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 12 sep 2007 14:15

Gerdien B. schreef:@ Riska... Ik heb als belijdend lid van de GerGem totaal niets in te brengen en dat is idd om die reden. Ik mag niet eens stemmen e.d. op een ledenvergadering ik vraag me zelfs af of ik er wel mag komen. De kerels gaan iig altijd en mijn ouders bespraken van te voren op wie mijn vader zou gaan stemmen.

@ Harm-J... 1 keer in de 4 jaar is iemand herkiesbaar. Iemand die in de kerkenraad zit wordt er niet zomaar uitgestemd, maar het wel is voorgekomen dat het toch gebeurde. Iemand blijft in de kerkenraad tot die persoon zelf aan geeft er uit te willen of pas als hij er uit gestemt wordt. Zo hebben we het wel is gehad dat iemand 40 jaar lang in de kerkenraad zat. Rustperiodes kennen ze niet.

maar misschien is hier verderr over door gaan misschien meer iets voor het topic van de GerGem of het topic over macht binnen de kerk

Hoi Gerdien, dit topic doornemend vroeg ik me af of jij in de GG Woerden kerkt (dit is namelijk je woonplaats in je profiel). De GG Woerden staat namelijk toch wel een beetje bekend als 'licht'.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 sep 2007 15:00

Dat klopt, ik ben daar lid en die staat idd als licht bekend. Maar ook al zijn ze 'licht', ook zij zitten aan de besluiten van de synode vast.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 sep 2007 15:10

zegt allemaal toch niets, de termen licht en zwaar gaan bijna altijd over vormen en niet om de inhoud.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 17 sep 2007 07:52

Gerdien B. schreef:Dat klopt, ik ben daar lid en die staat idd als licht bekend. Maar ook al zijn ze 'licht', ook zij zitten aan de besluiten van de synode vast.

Dan houd je er toch wel verlichtte ideen op na...... (?). Ik zit zelf in één van de andere lichte gemeente. Daar kan er toch wel erg veel mee door. De meeste vrouwelijke avondmaalgangers lopen doordeweek altijd in broek. Je bent een uitzondering als het niet zo is.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 sep 2007 08:58

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waar jij kerkt.

Het broek is ook niet het grootste probleem maar mijn tv'tje vinden ze nogal eng

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 17 sep 2007 10:43

Gerdien B. schreef:Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waar jij kerkt.

Het broek is ook niet het grootste probleem maar mijn tv'tje vinden ze nogal eng

Die hebben sommige avondmaalgangers bij ons ook. Overigens vind ik dat allemaal geen winst hoor.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 sep 2007 12:42

Marnix schreef:zegt allemaal toch niets, de termen licht en zwaar gaan bijna altijd over vormen en niet om de inhoud.
Dat valt dus nogal mee hoor ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 sep 2007 14:25

Gerdien B. schreef:Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waar jij kerkt.

Het broek? :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 sep 2007 14:55

on topic blijven dus graag inhoudelijk reageren. Voor spelling e.d. is een apart topic

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 okt 2007 10:18

Voda schreef:Gerdien, moooi hoe je er mee omgaat ! Van harte sterkte ! Laat even weten wanneer het is, ik wil graag voor je bidden dan...

Het heeft wel erg lang geduurd, maar ik heb eindelijk wat van ze gehoord.
Onder tussen al wel 2 avondmaalsdiensten moeten missen en dat is pijnlijk.

Daarbij zou ik en gesprek krijgen met de dominee en wijkouderling, maar dat is gewijzigd en nu krijgjik een gesprek met de scriba en de wijkouderling.
Ze hebben mij behoorlijk laten zitten zo voelt het en houden zich totaal niet aan afspraken.

maar goed, 18 oktober zullen we elkaar spreken en ik ben benieuwd wat het wordt.

André

Berichtdoor André » 01 okt 2007 13:00

Vervelend ja dat je zo lang mag wachten.
Daarbij zou ik en gesprek krijgen met de dominee en wijkouderling, maar dat is gewijzigd en nu krijgjik een gesprek met de scriba en de wijkouderling.
[Vooroordeel modus]Vreemd dat een predikant zijn kerkleer niet persoonlijk komt onderbouwen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 01 okt 2007 18:18

Wat heb je toch met Hegger en Wagenaar Jantjes, kun je het ook nog eens over iets anders hebben, en dan dé wet waaraan de ganse wet hangt in acht nemen?

Je zou eens met mijn schoonmoeder moeten praten, je zou het reuze met haar kunnen vinden, die wordt ook zo gezellig van dominees en de GG. Ongelofelijk. Moslims zijn er niets bij.

Terug naar “Archief”