Lalage schreef:Dat is volgens mij niet de kern van het evangelie.
hallo lalage, Wat is volgens jou de kern van het evangelie?
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:marin schreef:Lalage schreef:Dat is volgens mij niet de kern van het evangelie.
hallo lalage, Wat is volgens jou de kern van het evangelie?
Lees mijn post eerder in dit topic.
Lalage schreef:Dat is volgens mij niet de kern van het evangelie.
Marnix schreef:Klopt, ik ging ook alleen maar even in op je opmerking dat je het vreemd vond dat we het blijkbaar goed vinden dat we vanalles moeten.
Ik stelde zelf ook niet dat dat de kern van het evangelie is... hoewel liefde dat wel is. Gods liefde voor ons en ook onze liefde voor God en voor elkaar. Dat sluit denk ik aan bij jou samenvatting, God die van ons houdt en het goede voor ons over heeft. Het je houden aan bepaalde dingen is daar een gevolg van en komt uit die liefde voort.
Riska schreef:"Want gij zijt geroepen broeders om vrij te zijn, gebruikt echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf."..
CaptainCaveman schreef:Vanavond heb ik ook wat brieven van Paulus gelezen, en alles komt eigenlijk kort gezegd op geciteerde uit. Waar is men dan mee bezig in de steng-conservatieve kerken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten