Auto schept groep fietsers Gomarus Scholengemeenschap

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 14 sep 2007 16:03

Ten eerste zeer spijtig.

Ten tweede: dit gebeurt ook bij niet reformatorisch scholen maar daar hoor ik hier nooit wat over.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Riska

Berichtdoor Riska » 14 sep 2007 16:55

Roechama schreef:Wat heeft die school dan (nog meer) te verstouwen gehad?

Ik kan me voorstellen dat dit echt traumatisch is voor de kinderen die het meemaakten of zagen, veel sterkte en beterschap aan de betrokkenen dichtbij en verderweg

Er zijn in het vorige schooljaar een moeder en dochter (leerling van de school) verongelukt en later nog een leerling.

Riska

Berichtdoor Riska » 14 sep 2007 16:57

paprikameisje2 schreef:yeps... hir een bekende..... een neefje van alwin!!

beide bovenbenen gebroken, pols gebroken, moet enkele vingertoppen missen!!

hij hoort bij de drie die ernstig gewond zijn!! Hij lag nog op de ok dus verder weet ik ook niets!!

dat is zeker ernstig...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 sep 2007 17:14

Weet iemand met Marinus, het broertje van TKF is?

-edit-

Hij staat op het punt om de OK geschoven te worden, naar omstansigheden gaat het redelijk goed met hem.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 14 sep 2007 17:27

Volgens mij wordt er hier wel heel snel naar die fietsers verwezen als veroorzakers van het ongeval :|

Het kan echter niet anders of die vrouw moet als een kip zonder kop rondgereden hebben.

Sterkte en beterschap voor de gewonden.

Toevoeging: http://www.refo-nieuws.nl/nieuws/Oogget ... eve_indruk
dit bericht zegt eigenlijk ook al wat over de toedracht.

sela

Berichtdoor sela » 14 sep 2007 19:05

oh, wat een drama, zoveel scholieren geschept.
hoe gaat het met de zwaargewonden?
Laatst gewijzigd door sela op 14 sep 2007 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Sunrise
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sunrise » 14 sep 2007 19:17

ja, ik had het ook al gehoord, t was net ook op het journaal, echt erg zeg! t valt nog mee dat er geen doden zijn gevallen, daar moeten we iig blij mee zijn.
maar als die automobiliste dr expres op is ingereden :shock:
dat zou echt erg zijn!
If the stars don't shine tonight
And tomorrow forgets the light
Hold on, hold on to Me...

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 14 sep 2007 20:03

Nogal dramatisch inderdaad, maar ook herkenbaar, wij fietsen altijd met een groep van zo'n 100 scholieren naar het Greijdanus in Zwolle, maar niet dat automobilisten vaart minderen, nee hoor.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 sep 2007 22:16

Ik krijg het hier gewoon koud van! Wat erg zeg.

Heb gelijk een mail rondgestuurd of er een nichtje van mij uit Leerbroek bij betrokken is geweest.

Sterkte voor alle betrokkenen!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 sep 2007 10:07

CGK<3 schreef:Nogal dramatisch inderdaad, maar ook herkenbaar, wij fietsen altijd met een groep van zo'n 100 scholieren naar het Greijdanus in Zwolle, maar niet dat automobilisten vaart minderen, nee hoor.

Wat die automobiliste gedaan heeft valt absoluut niet goed te praten en ik hoop dat ze een flinke straf krijgt !

Echter en dat is de andere kant van het verhaal, je wil me toch niet zeggen dat jullie allemaal braaf 2 aan 2 fietsen

(wat me zo wie zo in een drukke stad als zwolle wel lastig is met de auto's , cq ik zou me er niet prettig bij voelen )

Ik merk het zelf wel dat fietsers vaak 4 breed en SOMS zelfs meer fietsen en dat je er dan echt niet gemakkelijk langskomt , zowel met een auto als met een brommer of met je kind op de fiets...

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 15 sep 2007 11:20

Mijn broertje heeft ca. een half uur onder de auto gezeten. Hij is even onderkoeld geweest en heeft ook even het bewustzijn verloren. Uiteindelijk heeft hij 'alleen' een pols gebroken en mag hopelijk vandaag weer naar huis. Mijn broertje is (met uitzondering van de korte bewusteloosheid en de operatie gisterenavond) goed bij kennis (geweest).
De ds. die gisteren langskwam in het ziekenhuis zij treffend: Het is een wonder dat er geen doden gevallen is.
Het had ook heel goed kunnen zijn dat er doden gevallen waren met zo'n ongeval.
Hopelijk dat gemeenten Giessenlanden en Gorinchem nu ook die weg gaan verbreden. De scholen staan er al jaren en het is bekend dat er per schooldag honderden fietsers van die weg gebruikmaken terwijl de Vlietskade eigenlijk een industrieterrein is en er dus veel verkeer is. Het is verder een gewone B-weg zonder fietspad waardoor alles op diezelfde weg rijdt.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 sep 2007 11:29

of gewoonweg een heel apart fietspad is nog beter , ben ik zo wie zo een voorstander van maar het kan helaas niet altijd ...

Zoals ik al gisteren zei. het is alsof er een engel boven je broertje was. Hopelijk gaat het met de rest ook goed komen en komen er geen complicaties bij .

Riska

Berichtdoor Riska » 15 sep 2007 12:52

Goed te horen dat het in ieder geval niet (meer) zorgwekkend is wat je broertje betreft TKF.
Wat de route betreft: ik kad het er met mijn zoon over, die dagelijks naar de Oude Hoven fietste. Hij vertelde dat ze niet langs de Vlietskade gingen maar langs een kanaal waar een fietspad was...

Voordat er beschuldigingen gaan richting de automobiliste denk ik dat eerst de oorzaak grondig onderzocht moet worden...

Het heeft mij altijd verbaasd dat er nog nooit eerder wat is gebeurd en dan denk ik niet alleen aan de leerlingen van Gomarus...
En de overheid de bal maar naar elkaar toespelen... :?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 sep 2007 13:19

wat erg dat je broertje er bij zat TKF!! De jongste of die er boven?
Nu maar hopen dat hij gauw helemaal opknapt.

Zelfs de telegraaf schrijft er over dat het een wonder is dat er geen doden zijn gevallen

Wens hem beterschap.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 sep 2007 13:59

't was gisteren ook in Hart van Nederland.

Waarschijnlijk was die vrouw geïrriteerd omdat die fietsters maar raakzwabberden, maar het is niet goed wat ze deed, aan de andere kant erger ik mezelf ook wel eens groen en geel als die fietsers nergens naar kijken en een beetje raakfietsen en als je toetert krijg je een middelvinger teken.

Maar voor diegenen die het meegemaakt hebben is het hardstikke erg en hopelijk is het ook een les voor alle fietsende mensen van nederland

Terug naar “Archief”