Moderator: Moderafo's
Calvin schreef:Maar waarom moest heel de gemeente weten dat hij homo sexuele gevoelens had?
Denkertje21 schreef:Ik denk dat weinigen zich realiseren howveel impact zoiets heeft. Een gehandicapte wordt niet veroordeeld, hard aangevallen, maar juist met veel medeleven tegemoet getreden.
Denkertje21 schreef:Ik denk dat weinigen zich realiseren howveel impact zoiets heeft. Een gehandicapte wordt niet veroordeeld, hard aangevallen, maar juist met veel medeleven tegemoet getreden. Een homoseksueel gehandicapte krijgt veelal puur met veroordelingen, aanvallen en kritiek te maken. En dan heb je juist die hand op je schouder nodig!
Cisca schreef:Daar zou ik me maar niet op verkijken als ik jou was, mensen zijn keihard in welke omstandigheden ook. Afgelopen nieuwjaar kwamen er net mensen de flat binnen waar ik woon, toen ik weg ging, zeker ergens nieuwjaar wensen, prima, ze vroegen hoe het met me was, ik kreeg geen tijd om te antwoorden, want er kwam direct achter aan, ach ja, je hebt het nu eenmaal niet voor het kiezen, dat waren vroegere geloofsgenoten, dan ga je figuurlijk gesproken wel door de grond, misschien vind je dat overdreven, maar zoiets komt ook keihard aan.
Evelien schreef:(bij ons in de gemeente zit een stel (2 vrouwen) en zij komen gewoon elke zondag, samen met de kids.) Zelf vindt ik het appart om dat te zien. Maar ik veroordeel ze niet en ga gewoon met ze om zoals ik met andere ook om ga. Iedereen is gelijk. (ook al heb je bepaalde ideeen/meningen over bepaalde zaken)
Het is voor mij belangrijk dat homo's hun bekkie kunnen roeren en zich kunnen wapenen tegen scheepshoorngedrag.
Smurffie schreef:Getsie, wat heb ik een hartgrondige hekel aan die klerehokjes.
Dat ik mij in sommige stromingen aldaar niet thuis voel wil niet zeggen dat ik ze niet respecteer, dan zou ik of iemand anders weer in hokjes denken.
Calvin schreef:Maar waarom moest heel de gemeente weten dat hij homo sexuele gevoelens had?
Smurffie schreef:Cisca schreef:En daarom zou iedereen dat moeten vinden
Dat zegt hij toch niet?![]()
Overigens kan ik me ook vinden in het stuk van ds. Eckeveld. Het is absoluut geen ongenuanceerd stuk, maar gewoon heel duidelijk hoe hij erover denkt. Bovendien vraagt hij om begrip en respect voor je homofiele medemens.
Cis, heb je het wel gelezen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten