Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 sep 2007 16:29

reform schreef:Kurtyo zeur niet! Wir sind Helden is gewoon een erg leuke band met wat zoetige liedjes. Het maak mij geen drol uit of ze nou wel of geen eigen karakter hebben...het gaat erom dat er een aangenaam geluid uit de instrumenten wordt geproduceerd.....ik moet zeggen dat lukt ze meer dan aardig.

Ik zeur niet, ik geef mijn mening. Ik vind Wir Sind Helden totaal niet bijzonder omdat ze geen eigen geluid hebben, er tientallen (en ongetwijfeld nog meer) bands zijn die hetzelfde al hebben gedaan en niet zelden beter en boeiender én omdat ze alleen maar mierzoet geluid voortbrengen - de muziek klinkt niet doorleefd. Dat is an sich niet zo erg, als je daar iets erg goeds en/of origineels voor in de plaats neerzet, en dat is bij WSH niet zo, mijns inziens.

IAMX is een aardige band - het zou ook I Am X kunnen zijn - met alleraardigste nummertjes. Wel wat clean. www.myspace.com/iamx

André

Berichtdoor André » 10 sep 2007 16:56

IAMX is een aardige band - het zou ook I Am X kunnen zijn - met alleraardigste nummertjes. Wel wat clean.
Als ik het nummer Nightlife luister, bedoel jij dan met clean dat het een overheersende standaard beat op 2 grepen/akkoorden heeft? (Niet bedoelt om je commentaar de grond in te boren, maar om er achter te komen wat jij wel aardig vind....)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 sep 2007 17:05

Ook. En omdat het stemgeluid enigszins clean klinkt en niet echt doorleefd klinkt - hetgeen ik WSH verweet in mijn vorige bericht. Echter, IAMX weet hier een enigszins afwijkend geluid voor in de plaats neer te zetten, is origineler bezig. Muziek hoeft absoluut niet altijd origineel te zijn. En wat is origineel, iedereen heeft zijn voorbeelden c.q. inspiratiebronnen. Maar een enigszins eigen geluid of gewoon heel goed doen wat je doet, dat zijn vereisten, m.i.

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 10 sep 2007 20:40

Ik ben de laatste tijd zeer gecharmeerd van de muziek van Mike Oldfield. Ik zag toevallig afgelopen Zaterdag "Moonlight Shadow" bij mijn ouders, en heb meteen wat meer over hem opgezocht. Hij heeft een paar geweldige instrumentale nummers, en de liedjes met Maggie Reilly zijn subliem.

Heerlijke muziek om gewoon naar te luisteren bij het werken/lezen/etc.
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 sep 2007 14:05

Ik weet niet of hij al genoemd is, maar ik vind Rufus Wainwright toch wel een vermelding waard. http://www.myspace.com/rufuswainwright

tWO gALLANTS is ook een act die vermeld moet worden! http://www.myspace.com/twogallants

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 11 sep 2007 14:29

kurtyo schreef:Ik weet niet of hij al genoemd is, maar ik vind Rufus Wainwright toch wel een vermelding waard. http://www.myspace.com/rufuswainwright

Die moet hier inderdaad genoemd worden.

Overigens heb ik The White Stripes ontdekt.
Auf Wiedersehen!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 11 sep 2007 14:38

Van Rufus Wainwright krijg ik spontaan oprispend maagzuur, blerk. Niet van zijn muziek of zijn stem, want die zijn best goed, maar door zijn teksten. :|

André

Berichtdoor André » 11 sep 2007 14:40

T. Lindeman schreef:
kurtyo schreef:Ik weet niet of hij al genoemd is, maar ik vind Rufus Wainwright toch wel een vermelding waard. http://www.myspace.com/rufuswainwright

Die moet hier inderdaad genoemd worden.
Jawel, mooi uitgevoerd in z'n soort (progressive indie?) 8) Het nummer 'Sansouci' met dwarsfluit enzo.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 11 sep 2007 15:18

goshen schreef:Van Rufus Wainwright krijg ik spontaan oprispend maagzuur, blerk. Niet van zijn muziek of zijn stem, want die zijn best goed, maar door zijn teksten. :|

Wat is daar precies mis mee?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 sep 2007 15:24

Dat vraag ik me inmiddels ook af.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 sep 2007 15:30

Radiq . . . Ik ha dzijn debut al een tijd. Maar vandaag ontdekte ik dat hij al mee moois heeft uitgebracht sinds die tijd. tip: cosmic swing.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 11 sep 2007 15:32

Izzy Stradlin is solo eigenlijk ook heel best te pruimen...

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 11 sep 2007 15:49

leclerc schreef:
goshen schreef:Van Rufus Wainwright krijg ik spontaan oprispend maagzuur, blerk. Niet van zijn muziek of zijn stem, want die zijn best goed, maar door zijn teksten. :|

Wat is daar precies mis mee?
Ik ken hem niet al te goed dus ik kan niet precies zeggen of de teksten die hij zingt wel of niet door hem geschreven zijn. Maar de nummers die hij zingt doen bij mij het haar in mijn nek overeind staan. Bijvoorbeeld dat nummer waarin hij zingt "i'm so tired of america" (grijsgedraaid op radio 2 natuurlijk) en "halleluja" (grijsgedraaid op stubru natuurlijk). Laten we het erop houden dat ik het niet eens ben met zijn kijk op de politiek, het christendom en de seksuele moraal :|
Maar hij kan inderdaad aardig muziek maken.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 11 sep 2007 15:53

scape schreef:Radiq . . . Ik ha dzijn debut al een tijd. Maar vandaag ontdekte ik dat hij al mee moois heeft uitgebracht sinds die tijd. tip: cosmic swing.

Het is echt jouw stijl ja 8) Ik vind dít alleen wat aan de saaie kant.
Auf Wiedersehen!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 11 sep 2007 18:09

T. Lindeman schreef:
scape schreef:Radiq . . . .

Het is echt jouw stijl ja 8) Ik vind dít alleen wat aan de saaie kant.

they call it minimal . . . 8)

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”