Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 sep 2007 14:43

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Schuif ik op de grote hoop, samen met Tokio Hotel. Bovenstaand verhaal gaat ook voor hen op, alhoewel het mierzoete dan wel weggelaten kan worden.
Allemaal net-niet en vaak ook helemaal niet net-niet, maar gewoon NIET.

En iemand die Tokio Hotel en Wir Sind Helden dan weer op één grote hoop gooit - terwijl ze muzikaal totaal verschillend zijn -, moet ook heropgevoed worden. :mrgreen:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 sep 2007 14:49

kurtyo schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Schuif ik op de grote hoop, samen met Tokio Hotel. Bovenstaand verhaal gaat ook voor hen op, alhoewel het mierzoete dan wel weggelaten kan worden.
Allemaal net-niet en vaak ook helemaal niet net-niet, maar gewoon NIET.

En iemand die Tokio Hotel en Wir Sind Helden dan weer op één grote hoop gooit - terwijl ze muzikaal totaal verschillend zijn -, moet ook heropgevoed worden. :mrgreen:

Liefje, alle muziek die ik niet kan waarderen gooi ik op een greaute heaup :mrgreen:.
*gooit Djombo en Kus er ook meteen bij.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 05 sep 2007 16:57

kurtyo schreef:Wie Wir Sind Helden aanraadt, moet muzikaal heropgevoed worden. Zoete, nee, mierzoete popliedjes zonder eigen karakter... Ze zijn niet voor niets zo populair in hun thuisland.
Heiden :roll:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 05 sep 2007 17:22

CGK<3 schreef:
kurtyo schreef:Wie Wir Sind Helden aanraadt, moet muzikaal heropgevoed worden. Zoete, nee, mierzoete popliedjes zonder eigen karakter... Ze zijn niet voor niets zo populair in hun thuisland.
Heiden :roll:
Stan

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 sep 2007 20:09

Als een 'heiden' iemand is die Wir Sind Helden een niet té warm hart toedraagt, ben ik graag een heiden. ;-) Ik vind het geen hele slechte band, maar ik snap niet goed waarom ze zó geweldig zouden zijn. Clichématige en zoete popliedjes in het Duits.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 07 sep 2007 13:58

Momenteel verkeer ik in een Dinah Washington fase :mrgreen:
http://youtube.com/watch?v=BkKo4s8TxTM

Een mooie documentaire over haar op de BBC afgelopen weekend heeft hier zeker mee te maken. Wat geweldig goed kan die zingen en wat een tragisch leven heeft ze gehad met haar 7 mannen. :|

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 07 sep 2007 14:40

De muzikale ontdekking van deze week:

http://www.fabchannel.com/ane_brun

(Negeer de intro, a.u.b. 8))

Collateral

Berichtdoor Collateral » 08 sep 2007 09:12

Ane Brun is lief ja! Ik vind de studioversie van To let Myself Go (achter dit filmpje) wel wat beter dan die van Fabchannel.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 08 sep 2007 09:18

Ze doet me veel denken aan Emiliana Torrini , die ik eigenlijk beter vind.
Auf Wiedersehen!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 08 sep 2007 09:46

Torrini staat op m'n mp3-speler momenteel. :P Ik zou niet echt weten wie ik beter vind; hoewel ze inderdaad aan elkaar doen denken vind ik de sfeer bij beider muziek toch anders.
Fijn filmpje trouwens! :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 sep 2007 10:40

Niet echt een ontdekking - ik ken ze al langer - maar wél een briljante band: mewithoutYou. (www.myspace.com/mewithoutyou)

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 09 sep 2007 11:25

Othello schreef:De muzikale ontdekking van deze week:

http://www.fabchannel.com/ane_brun

(Negeer de intro, a.u.b. 8))

Wel aardig ja.

Morgen Josh Ritter live op Fabchannel 8)

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 09 sep 2007 11:49

Hier te beluisteren, hij is zo goed!

http://www.fabchannel.com/josh_ritter

André

Berichtdoor André » 09 sep 2007 12:27

CGK<3 schreef:hij is zo goed!
Agree :)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 09 sep 2007 21:44

Kurtyo zeur niet! Wir sind Helden is gewoon een erg leuke band met wat zoetige liedjes. Het maak mij geen drol uit of ze nou wel of geen eigen karakter hebben...het gaat erom dat er een aangenaam geluid uit de instrumenten wordt geproduceerd.....ik moet zeggen dat lukt ze meer dan aardig.

Overigens een echte aanrader is de Australische band Cordrazine. De Melbournse band met invloeden uit de ska, alternative, punk, rock, indie.....wat het ook allemaal mag wezen.....het klinkt mooi en ietwat melancholisch in de oren.
Het nummer 'Memorial Drive' raakt bij mij zelfs de gevoelige snaar....en dat is iets wat maar heel weinig bands bij mij teweeg kunnen brengen. Wil je niet blijven steken in je muzikale ontwikkeling..........dan weet je wat je moet doen.....memorial drive
Afbeelding

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”