Moderator: Moderafo's
pluisje23 schreef:En tenslotte gaat het er uiteindelijk hier om de grenzen in je verkeringstijd nouja officieel heb ik alleen nog maar verkering ook al woon ik samen. Dus mijn grenzen zijn duidelijk denk ik
Flappie schreef:pluisje23 schreef:En tenslotte gaat het er uiteindelijk hier om de grenzen in je verkeringstijd nouja officieel heb ik alleen nog maar verkering ook al woon ik samen. Dus mijn grenzen zijn duidelijk denk ik
Heel duidelijk, geen grenzen dus
Lalage schreef:Flappie schreef:pluisje23 schreef:En tenslotte gaat het er uiteindelijk hier om de grenzen in je verkeringstijd nouja officieel heb ik alleen nog maar verkering ook al woon ik samen. Dus mijn grenzen zijn duidelijk denk ik
mwah, ze heeft vast ook wel grenzen, maar die liggen ergens anders.
Wat is in jou opinie het verschil in samenwonen of gehuwd zijn?pluisje23 schreef:Lalage schreef:Flappie schreef:pluisje23 schreef:En tenslotte gaat het er uiteindelijk hier om de grenzen in je verkeringstijd nouja officieel heb ik alleen nog maar verkering ook al woon ik samen. Dus mijn grenzen zijn duidelijk denk ik
mwah, ze heeft vast ook wel grenzen, maar die liggen ergens anders.
Natuurlijk heb ik grenzen je gaat heus niet zomaar met iemand samenwonen.
Ik hou van degene met wie ik samenwoon maar ik ben zelf nog niet klaar voor een huwelijk. Een huwelijk is iets wat voor de rest van je leven is dus een hele grote stap en die wil ik nog niet maken.
André schreef:Wat is in jou opinie het verschil in samenwonen of gehuwd zijn?
Precies het is geen antwoord op mn vraag en het wordt me dan ook niet duidelijk.pluisje23 schreef:André schreef:Wat is in jou opinie het verschil in samenwonen of gehuwd zijn?
Ik vind dat er vaak te snel getrouwd wordt, en ik val in herhaling, want het is en blijft een verbintenis voor de rest van je leven.
In de gereformeerde gemeenschap is trouwen een erg belangrijk iets, waarom wordt er dan zo licht over gedacht?? Want tenslotte hoe kan je iemand nou echt kennen als je nog nooit hebt samengeleefd.
En als je elkaar dan leert kennen als je getrouwd bent en je denk na een paar jaar ik hou helemaal niet van deze man of vrouw wat dan? Want over een echtscheiding hoef je binnen de gereformeerde gemeenschap al helemaal niet te beginnen.
Het is niet echt een antwoord op je vraag maar ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is
André schreef:Precies het is geen antwoord op mn vraag en het wordt me dan ook niet duidelijk.pluisje23 schreef:André schreef:Wat is in jou opinie het verschil in samenwonen of gehuwd zijn?
Ik vind dat er vaak te snel getrouwd wordt, en ik val in herhaling, want het is en blijft een verbintenis voor de rest van je leven.
In de gereformeerde gemeenschap is trouwen een erg belangrijk iets, waarom wordt er dan zo licht over gedacht?? Want tenslotte hoe kan je iemand nou echt kennen als je nog nooit hebt samengeleefd.
En als je elkaar dan leert kennen als je getrouwd bent en je denk na een paar jaar ik hou helemaal niet van deze man of vrouw wat dan? Want over een echtscheiding hoef je binnen de gereformeerde gemeenschap al helemaal niet te beginnen.
Het is niet echt een antwoord op je vraag maar ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is![]()
Overigens je 'antwoord' staat wel bol van de vooroordelen.
Oké duidelijk, misschien mag ik de voorzichtige conclusie trekken dat je niet (meer) gereformeerd bent? En als het door dit onderwerp is ontstaan zou ik dat bijzonder jammer vinden....pluisje23 schreef:André schreef:Precies het is geen antwoord op mn vraag en het wordt me dan ook niet duidelijk.pluisje23 schreef:André schreef:Wat is in jou opinie het verschil in samenwonen of gehuwd zijn?
Het is niet echt een antwoord op je vraag maar ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is![]()
Overigens je 'antwoord' staat wel bol van de vooroordelen.
Het zijn geen vooroordelen ik spreek uit ervaring.
En het verschil tussen samenwonen en een huwelijk is dat je bij een huwelijk een papiertje krijgt en bij samenwonen niet![]()
Maar voor mijn gevoel is er geen verschil want ik ben samen met de man van wie ik hou.
André schreef:Oké duidelijk, misschien mag ik de voorzichtige conclusie trekken dat je niet (meer) gereformeerd bent? En als het door dit onderwerp is ontstaan zou ik dat bijzonder jammer vinden....
Gaan samenwonen in je verkeringstijd is best wel ontopic m.i.pluisje23 schreef:En nu terug naar het onderwerp grenzen binnen de verkeringstijd![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten