de spermabank

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

de spermabank

Berichtdoor kwebbel » 03 sep 2007 18:34

Ik en mijn vriendin vragen ons af of je als Christen naar de spermabank zou mogen ?? Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen, maar verlangt wel naar een kind. Haar moedergevoelens zijn best sterk zeg maar... klinkt heel vreemd maar toch... ze bestaan :wink:

Zelf durft ze het niet zo goed te stellen omdat ze bang is voor negatieve reacties dus post ik deze vraag voor haar.

Waarom zou je als Christen wel of niet naar de spermabank mogen ?? Je pleegt (in mijn ogen) geen overspel maar toch....

Wij zijn benieuwd..... :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 sep 2007 19:20

volgens mij moet een kind uit liefde geboren worden, volgens de bijbel... of heb ik dat verkeerd...

k geloof niet dat dat gebeurd als je naar de sperambank zou gaan....

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 sep 2007 19:27

paprikameisje2 schreef:volgens mij moet een kind uit liefde geboren worden, volgens de bijbel... of heb ik dat verkeerd...

k geloof niet dat dat gebeurd als je naar de sperambank zou gaan....

Misschien kan het wel, als het in feite van beide eigen ouders is, dan is er biologisch gezien geen verschil.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2007 20:06

Ik denk toch dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, om eerlijk te zijn.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 sep 2007 20:10

De kinderwens als uitgangspunt nemen is maybe ook wel wat egoïstisch. Alsof je een bos bloemen aanschaft.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 sep 2007 20:16

en wat als een man bv geen geschikt zaad kan leveren omdat er wat mis mee is ? wat dan ?

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 03 sep 2007 20:22

Jes 54,1
Zing vrolijk, gij onvruchtbare, die niet gebaard hebt! maak geschal met vrolijk gezang, en juich, die geen barensnood gehad hebt! want de kinderen der eenzame zijn meer, dan de kinderen der getrouwde, zegt de HEERE.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 sep 2007 20:25

Spons schreef:en wat als een man bv geen geschikt zaad kan leveren omdat er wat mis mee is ? wat dan ?

Daar gaat het niet om, het gaat om een alleenstaande vrouw.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 03 sep 2007 20:50

goofy1978 schreef:Jes 54,1
Zing vrolijk, gij onvruchtbare, die niet gebaard hebt! maak geschal met vrolijk gezang, en juich, die geen barensnood gehad hebt! want de kinderen der eenzame zijn meer, dan de kinderen der getrouwde, zegt de HEERE.

kun je dit uitleggen?
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

André

Berichtdoor André » 03 sep 2007 21:56

Spons schreef:en wat als een man bv geen geschikt zaad kan leveren omdat er wat mis mee is ? wat dan ?
Kwebbel schreef:(....)Mijn vriendin heeft geen partner, zou het ook niet graag willen,(....)

André

Berichtdoor André » 03 sep 2007 22:00

rafaell schreef:De kinderwens als uitgangspunt nemen is maybe ook wel wat egoïstisch. Alsof je een bos bloemen aanschaft.
Jah, verder denk ik dat je als kind liever niet in een 1 ouder gezin wilt opgroeien als je mag kiezen.
Je bent dan toch ongewenst anders als kind en je hebt geen pa waar je je aan kunt spiegelen etc.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 sep 2007 22:32

Ja en of het nu zo gezond is te weten dat je er bent omdat je moeder eens dacht van 'goh laat ik een kind nemen' is ook nog maar de vraag.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 sep 2007 06:00

rafaell schreef:Ja en of het nu zo gezond is te weten dat je er bent omdat je moeder eens dacht van 'goh laat ik een kind nemen' is ook nog maar de vraag.

Hoe moet het anders gaan dan? Ik vind het erger als mensen een kind krijgen omdat ze denken dat God dat wil, terwijl ze er zelf niet zo naar verlangen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 sep 2007 13:38

goofy1978 schreef:Jes 54,1

Welja, ruk maar weer eens een tekst uit z'n verband.
Post de rest van dat stuk er dan ook eens bij, dan weet je dat er andere dingen mee bedoeld worden.
pobody's nerfect

topkok

Berichtdoor topkok » 04 sep 2007 17:20

Jo'tje schreef:
Welja, ruk maar weer eens een tekst uit z'n verband.
Post de rest van dat stuk er dan ook eens bij, dan weet je dat er andere dingen mee bedoeld worden.

off topic.. mooie woord combinatie

on topic.. ik weet wel zeker dat een kind (van de spermabank of niet) 2 ouders nodig heeft. Omdat de ouders elkaar toch moeten aanvullen om het kind naar behoren op te voeden

kun je in de spermabank kiezen.. wat je krijgt??[/b]

Terug naar “Archief”