Christelijke discotheek??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 nov 2003 17:28

Annygirl schreef:Dit schreef bloempie:
Het is juist niet hulpeloos! Wel als we naar onszelf kijken. Maar als we zien naar het Lam van God dat voor onze zonden gestorven is, onze zonden die wij elke dag doen, met gedachten woorden en werken, dan leren we dat we moeten leven door het bloed van dat Lam. Hij wast je elke keer weer opnieuw, witter dan de sneeuw. Als je ook maar weer een beetje vuil wordt en je komt bij Jezus met je vuiligheid, dan wast Hij je weer wit!
We kunnen dus niet buiten het bloed van Christus, omdat we steeds weer opnieuw vergeving moeten krijgen. En daar ligt dus ook het uitzicht: Het zien op Jezus. Dan ben je niet meer hulpeloos, al doe je nog zoveel zonden. Want je weet, dat God je steeds weer opnieuw je zonden vergeeft!
Halleluja!!

Dankje bloempie, ik wil toch nog een ding vragen. Iemand zei, ik weet niet wie het was, dat zelfs de beste goede werken met zonde bevlekt zijn. Is dat echt zo?? Dan kunnen we dus echt niets goed doen. Niet buiten het bloed van Christus. Is dat idd een verschil met bv evangelischen mensen? Ik geloof dat joris dat zei, dat als je dicht bij God leeft geen zonde doet. Ik denk dat je dan veel zonde nalaat. Maar wel zonde blijft doen. Wil je hier nog eens op in gaan?
Nog een keer, dankje, ik vond het heel mooi zoals je dat uitlegde.

Idd, buiten het bloed van Christus kunnen we geen goed doen. Ik geloof dat al onze goede werken een vrucht (gevolg) zijn van de bekering. Maar ook al zijn deze werken goed, ze zijn niet zonder zonde, omdat wij niet zonder zonde zijn.
Bijvoorbeeld bidden: Bidden op zich is goed. Toch is mijn gebed (en ik geloof van iedereen) met zonden bevlekt. Je vraagt bijvoorbeeld of God je zonden wil vergeven, terwijl je eigenlijk diep in je hart niet van die zonde af wil. Of je bidt, maar ondertussen zit je met je gedachten ergens anders.

Het is wel zo, dat als je voor en uit Christus leeft, dat je dan veel (grote) zonden niet meer doet. Maar er zijn veel (kleindere) zonden die je nog wel doet, bijvoorbeeld boos op iemand worden, of geirriteerd raken, ongeduldig zijn, enz.

Is het zo al wat duidelijker?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 nov 2003 18:31

Wat Joris probeert duidelijk te maken, en wat ook mijn uitgangspunt is:
je gaat er bij gelovigen van uit dat ze niet zondigen, zonde is eerder uitzondering dan regel. Dus de positieve insteek ipv de negatieve. Hangt trouwens ook samen met mijn wetsvisie :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Annygirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annygirl » 21 nov 2003 14:43

Het is idd al een heel stuk duidelijker. Dankjewel hoor! :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2003 19:32

Een christelijke disco. Lekker genieten van een biertje, van de muziek. Lekker dansen en plezier hebben. Volgens mij verbiedt de bijbel dat niet maar wil Prediker dat juist stimuleren. Waarom een christelijke disco? Omdat je daar samen nog es kunt praten. Omdat je daar samen met andere christenen bent... omdat mensen daar wat meer sociaal toezicht op elkaar uit kunnen oefenen. Omdat je daar geen kooidanseressen hebt en mensen die nauwelijks nog kleren aan hebben.

Als ze in de tijd van Prediker ook zoiets hadden was ie vast wel een keer langs gekomen!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 nov 2003 21:05

vroeger kwam ik regelmatig in een discotheek, maar met elkaar praten was praktisch niet mogelijk. is dat in een christelijke discotheek anders dan?
en ik heb Prediker er eens op nageslagen maar ik kan niet ontdekken wat jij bedoeld Marnix.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”