Vrouwelijke Intuïtie.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 aug 2007 20:31

essieee schreef:Ik heb het regelmatig dat m'n intuïtie me waarschuwt voor iets, dit keer was het een man! Dan denk ik...kom op, ga niet alleen op je 'gevoel' af! Maar toch blijkt achteraf dat die intuïtie ijzersterk is!!

Herkenbaar!
Ik heb wel eens vanuit het spontane van mijzelf wel eens dingen gedacht, in mijzelf gezegd, die achteraf op een bepaalde manier gewoon waar bleken te zijn! Ik beschouwde zo'n inval op zo'n moment als niet meer dan een creatieve inval, als iets willekeurigs wat verder geen waarde had.
Sinds ik dat bij mijzelf ontdekt heb, neem ik dat soort gedachten van mijzelf een stuk serieuzer. Zo van: het zou wel eens een treffende verwoording kunnen zijn van wat er werkelijk is!

essieee schreef:Hoe staan jullie vrouwen hierin! Zijn er mannen die zeggen; wat een kolder, dat vrouwelijke mag er wel af...
Kun je überhaupt stellen dat intuïtie een betrouwbaar instinct is?
Is Intuïtie iets wat ook verpest wordt door ervaringen waardoor het minder betrouwbaar is??
Nou, whatever....

Wat is precies de hoed en de rand als het om intuïtie gaat? Poe, da's moeilijk te zeggen!
Belangrijk om te leren onderscheiden is volgens mij: echte zuivere intuïtie, en eigen 'wishful thinking'.
Maar intuïtie is absoluut géén kolder!
Een klein beetje rationele controle kan geen kwaad, denk ik.
Al heb ik zelf misschien wel te veel de neiging om alles wat mijn intuïtie zegt rationeel te willen controleren. ('k Ben geloof ik een beetje van de Duitse degelijkheid/grondigheid.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”