Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 jul 2007 19:56

Ik weet niet of het met pijngrens te maken heeft, ik loop er al maanden mee, en opeens bedacht ik me dat dit topic bestond :wink:

Het is gewoon enorm vervelend, ik ga bijna vanzelf chagrijnig kijken als ik hoofdpijn heb, ik raak geïrriteerd, kan weinig hebben en raak snel gedesorienteerd/duizelig. En het is simpel, dat kan ik niet gebruiken op mijn werk, waar ik me toch in moet zetten voor de klant, waar ik met palletwagens van rond de 1000 kilo langs kinderen rijd, en bovenop trappen sta :wink: Dus vandaar mijn vraag om tips, en als er een medicijn is wat helpt, zou dat fijn zijn.

Maar, in ieder geval bedankt voor alle reacties :)

André

Berichtdoor André » 24 jul 2007 20:05

L'être extraterrestre schreef:Het is gewoon enorm vervelend, ik ga bijna vanzelf chagrijnig kijken als ik hoofdpijn heb, ik raak geïrriteerd, kan weinig hebben en raak snel gedesorienteerd/duizelig. En het is simpel, dat kan ik niet gebruiken op mijn werk, waar ik me toch in moet zetten voor de klant, waar ik met palletwagens van rond de 1000 kilo langs kinderen rijd, en bovenop trappen sta :wink: Dus vandaar mijn vraag om tips, en als er een medicijn is wat helpt, zou dat fijn zijn.

Tis niet m'n bedoeling om je iets aan te praten, maar heb je er wel eens aan gedacht of je misschien jezelf niet een beetje voorbij aan het lopen bent?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 jul 2007 17:54

"De ochtenstond heeft goud in mond".
's Morgens vroeg opstaan, en eerst even rustig bezig zijn, om zo de hele dag profijt van te hebben.
De een helpt dit, maar een ander krijgt er misschien de kriebels van.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 aug 2007 12:20

Ik heb op de site www.clusterhoofdpijn.nl zitten kijken, maar tot mijn schrik blijkt dat ik dat regelmatig heb. De symptonen wijzen op die richting. Nu vind ik dat een hele enge gedachte. Wie heeft hier ervaring mee?

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 21 aug 2007 14:33

Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk veel last van hoofdpijn, terwijl ik dat eigenlijks nooit heb. Hoef me maar iets te veel in te spannen of ik krijg het. En heel snel duizelig. Denk dat het me nek en schouders temaken heeft, heb hier namelijk veel last van, vooral als ik gewerkt heb. Weet dan soms niet hoe ik liggen moet in bed. Denk dat alles weer n beetje losgemaakt moet worden :?
Wat de toekomst brengen moge........

André

Berichtdoor André » 21 aug 2007 15:13

*Annette* schreef:Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk veel last van hoofdpijn, terwijl ik dat eigenlijks nooit heb. Hoef me maar iets te veel in te spannen of ik krijg het. En heel snel duizelig. Denk dat het me nek en schouders temaken heeft, heb hier namelijk veel last van, vooral als ik gewerkt heb. Weet dan soms niet hoe ik liggen moet in bed. Denk dat alles weer n beetje losgemaakt moet worden :?
Dit klinkt wel bekend, lijkt mij spanningshoofdpijn. De combinatie nek, schouder en hoofdpijn heeft vaak stress als oorzaak, of bijvoorbeeld onder te veel druk werken. (Dit is mijn ervaring, kan zijn dat het bij jou anders is)

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 21 aug 2007 15:50

André schreef:
*Annette* schreef:Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk veel last van hoofdpijn, terwijl ik dat eigenlijks nooit heb. Hoef me maar iets te veel in te spannen of ik krijg het. En heel snel duizelig. Denk dat het me nek en schouders temaken heeft, heb hier namelijk veel last van, vooral als ik gewerkt heb. Weet dan soms niet hoe ik liggen moet in bed. Denk dat alles weer n beetje losgemaakt moet worden :?
Dit klinkt wel bekend, lijkt mij spanningshoofdpijn. De combinatie nek, schouder en hoofdpijn heeft vaak stress als oorzaak, of bijvoorbeeld onder te veel druk werken. (Dit is mijn ervaring, kan zijn dat het bij jou anders is)

Kan gerust wezen dat het spanningshoofdpijn is. Het is gewoon zo lastig, vooral tijdens het werken. Kan niet eens eventjes door m'n knieën gaan, en daarna weer overeind. Moet het echt heel voorzichtig doen, en dan duizel ik nog. Pak vaak een krukje zodat ik niet zo heel ver met me hoofd naar beneden hoef, dan is het gelukkig wat minder. Zelfs als ik uit de auto stap duizeld het me voor de ogen. Grrr...... :roll:

André

Berichtdoor André » 21 aug 2007 16:36

*Annette* schreef:
André schreef:

Kan gerust wezen dat het spanningshoofdpijn is. Het is gewoon zo lastig, vooral tijdens het werken. Kan niet eens eventjes door m'n knieën gaan, en daarna weer overeind. Moet het echt heel voorzichtig doen, en dan duizel ik nog. Pak vaak een krukje zodat ik niet zo heel ver met me hoofd naar beneden hoef, dan is het gelukkig wat minder. Zelfs als ik uit de auto stap duizeld het me voor de ogen. Grrr...... :roll:
Misschien tijd om het wat rustiger aan te gaan doen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2007 16:41

Annette: is zwemmen misschien iets voor jou?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2007 17:22

Ik krijg tegenwoordig ook vaak hoofdpijn door stress enzo, idd. Ik merk aan mezelf helemaal niet dat ik gestresst ben ofzo, maar sinds ik vaker hoofdpijn heb merk ik wel dat het daarvan moet komen. En ook van het feit dat ik mn bril te lang niet op had.
Maargoed, minder gaan doen of rustiger aandoen kan gewoon nu even niet, dus maar even met hoofdpijn rondlopen en paracetamolletjes slikken, dat helpt ook :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 aug 2007 17:42

Ik heb ook altijd hoofdpijn. Komt door allerlei spanningen en stress en meestal is er wel mee te leven. Regelmatig mediteren helpt mij in ieder geval en ik ga ook eens op zoek naar een Yoga-cursus om te kijken of dat ook wat helpt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 aug 2007 06:19

L'être extraterrestre schreef:Ik weet niet of het met pijngrens te maken heeft, ik loop er al maanden mee, en opeens bedacht ik me dat dit topic bestond :wink:

Het is gewoon enorm vervelend, ik ga bijna vanzelf chagrijnig kijken als ik hoofdpijn heb, ik raak geïrriteerd, kan weinig hebben en raak snel gedesorienteerd/duizelig. En het is simpel, dat kan ik niet gebruiken op mijn werk, waar ik me toch in moet zetten voor de klant, waar ik met palletwagens van rond de 1000 kilo langs kinderen rijd, en bovenop trappen sta :wink: Dus vandaar mijn vraag om tips, en als er een medicijn is wat helpt, zou dat fijn zijn.

Ben je al wel eens naar de dokter geweest?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 aug 2007 11:13

Hoofdpijn, bij mij komt dat soms na lang achter de computer zitten.
Ik heb het idee dat het LCD-scherm een verbetering is.
En op een ontspannen manier werken, als dat kan, is natuurlijk ook goed.
En er niet teveel achter zitten.

Duiziligheid komt op rustige momenten soms heel iets boven. Bijv. na een autorit en veel drukte.
Het maakt ook een beetje verschil hoe "de zit" is. Mijn eigen auto, die wel behoorlijk stil is, heeft een lage zit. Dat is voor de rug niet zo goed.
De MPV waar ik ook in rijd, is niet zo stil, maar heeft een veel hoegere zit. Dat voelt, als je daar gevoelig voor bent, veel ontspannender aan.
Als ik een aantal dagen rustige karweitjes doe, bijv. huis schoonmaken/opknappen, klussen, of in de tuin werken, hersteld het aanzienlijk.
Soms ga ik een eindje wandelen, langs een water of bos. Daar is het fris.
Voldoende nachtrust is denk ik noodzakelijk.

Ook doe ik zoveel mogelijk electrische apparaten uit, zeker 's nachts.
Deze kunnen een magnetisch veld omzich heen hebben.
Het ventilatiesysteem zet ik uit, als ik thuis ben. Dit wordt niet aanbevolen, maar bij de openingen is deze hoorbaar.
En 's morgens laat ik het even goed doortochten. De ochtendlucht is de beste lucht, zo is mij verteld.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 aug 2007 11:05

pol schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ik weet niet of het met pijngrens te maken heeft, ik loop er al maanden mee, en opeens bedacht ik me dat dit topic bestond :wink:

Inmiddels wel, hij luisterde amper en ging er van uit dat het een ontsteking in mijn hoofd was. Ondanks dat ik er op aandrong dat ik ook veel duizelig en moe ben, maar dat had er allemaal mee te maken. Ik heb Nasonex meegekregen, iedere morgen spuiten voor 4 weken, maar ik krijg een hele zere keel van die zooi, dus ik heb het ongeveer 1,5 week volgehouden.

De stekende hoofdpijn is weg, de duizeligheid + moeheid niet. De overige hoofdpijn ook niet overigens.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 24 aug 2007 14:13

L'être extraterrestre schreef:
pol schreef:

Inmiddels wel, hij luisterde amper en ging er van uit dat het een ontsteking in mijn hoofd was. Ondanks dat ik er op aandrong dat ik ook veel duizelig en moe ben, maar dat had er allemaal mee te maken. Ik heb Nasonex meegekregen, iedere morgen spuiten voor 4 weken, maar ik krijg een hele zere keel van die zooi, dus ik heb het ongeveer 1,5 week volgehouden.

De stekende hoofdpijn is weg, de duizeligheid + moeheid niet. De overige hoofdpijn ook niet overigens.

Gewoon weer terug gaan! Je kunt het niet langer volhouden als 1,5 week met die medicijnen, terwijl je 4 weken doen moest. Vaak krijg je medicijnen voor een maand (tenminsten bij ons wel), als het niet werkt of niet voldoende ga je weer terug. Dus ik zou als ik jou was terug gaan!

Terug naar “Archief”