Gaaf koekie! Succes!
Ik wil ook ooit es naar Antwerpen stage lopen...ze hebben van school geloof ik 13 stageplaatsen daar, lijkt me leuk:)
Moderator: Moderafo's
koekie schreef:jaaa vrijdag ga ik naar antwerpen, en maandag ga ik beginnen!!!!
ik heb gehoord dat je daar de deuren moeten open houden voor artsten, arme artsen, daar denk ik echt niet aan. ook moet je opstaan als alle stoelen bezet zijn en een arts wil gaan zitten. pff.. en volgens een klasgenootje vinden de belgische medewerkers ons (nederlandse studenten) vreselijk direct, dat zijn ze niet gewend. ik ben erg benieuwd!
mw schreef:vlgs mij betreft dit alleen de huishouding, niet de verzorging en verpleging
Dat is hier ook goed te merken. Ik kom eigelijk om in het werk
koekie schreef:zo, eerste week in antwerpen zit erop. het is er heeeeeel anders, die taal alleen alje snapt er echt niks van. tegen iedereen u zeggen, heel irritant.
De zorg is een verhaal apart. Hier zeggen ze echt niet tegen een patient wat ze gaan doen. En als je daar gaat wassen loop je tussen de patient en wastafel heen en weer. maar ach het went, en ik ga et gewoon op mijn eigen manier doen.
het zotste zijn de doktersvoor hen besta je niet. Ik mocht meekijken met een lumbaalpunctie. Het was super interesant daar niet van
, maar mijn begeleider verluisterde scherp toen we al in de kamer waren: 'je mag niks zeggen en je moet gewoon op dezelfde plek blijven staan!' duidelijk dacht ik zo, er werd ook niet heel erg voorgelicht en verteld aan de patient wat de dokter ging doen. neuj die werd gewoon wakker gemaakt met de mededeling dat er een lumbaalpunctie gedaan werd. brrr... qua voorlichting is het hier bar slecht vind ik, maar goed dat ga ik niet zeggen, ze vinden me nu al acosiaal direct geloof ik..
maar tis echt super interesant!! die cultuur, die mensen, de zorg, de organisatie tis allemaal anders (en het verkeer is raar), zeker wel leerzaam.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten