Wat heb je deze week van de preek opgestoken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 nov 2003 15:04

Joris, je bent een kanjer! :D

joris

Berichtdoor joris » 23 nov 2003 16:14

Mariamagdalena schreef:Joris, je bent een kanjer! :D
he wat leuk, heb nog nooit een preek over mij gehoord!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 17:27

joris schreef:
Mariamagdalena schreef:Joris, je bent een kanjer! :D
he wat leuk, heb nog nooit een preek over mij gehoord!

dat heet tenminste on topic blijven!!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 17:28

joris schreef:ik welhoor. Wie heb ik nu al bij Jezus gebracht? Ik heb er een paar bij de kerk gehouden, dat wel. Ik zie mezelf neuzelen ja als ik verhalen hoor van mensen die lijden onder en islamitisch regime. Dan denk ik: wat zit ik hier te neuzelen, ik doe al moeilijk als mij gevraagd wordt om folders voor de gastendienst rond te brengen!!!!
Wij zitten hier te neuzelen over ditjes en datjtes terwijl er mensen zijn die nog nooit van Jezus hebben gehoord!

oh bedoelde jij het zo. Je hebt gelijk. Er staat , gaat heen en onderwijs alle creaturen, dat ontbreekt er vaak aan ja!

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 24 nov 2003 09:58

Over de verleidingen en zonden: 1 koningen 18

dat wanneer je een keer Nee zegt tegen een verleiding of zonde dat je het de volgende keer al makkelijker tegen kan houden!
" You'll never be alone "

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 nov 2003 11:05

Bij mij ging het over 'gemeente training'. Dat het belangrijk is jezelf te oefenen in de 'Godzaligheid'. Was echt gaaf. S'avonds ging het over de stokbewaarder, ook super!! Wow.. wat preken betreft echt een gaaf weekend!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2003 11:15

S' ochtends over Jona die niet naar Ninave wou maar met de boot mee ging (een andere kant op). Jona 1.

S'middags? ging het toen over jona2? (k weet het niet, k was er niet)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 01 dec 2003 13:33

preek uit hooglied, wat ik toepasbaar vond op mij:
De bruidegom verlangt ook naar Zijn bruid, Hij wil niet dat je in een rotsspleet blijft zitten, Hij wil je zien en horen. Hij verlangt net zo goed naar jou. Hmm, misschien is dat eigenlijk vaak wel het probleem, we horen God niet, maar Hij is al zo vaak naar ons toegekomen, Hij wil ook onze stem horen, en onze schoonheid (pronken met andermans veren...) wel eens zien.
En de vosjes in de wijngaard... toch zielig om een schattig klein vosje te vermoorden... Maar ondertussen graven ze wel
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 01 dec 2003 20:52

Fantastische preek over 1 Samuel 1 en 2. Duurde bijna een uur (een unicum voor onze gemeente, waar de preken misschien max een half uur duren). Voorganger was Arie Verduijn, directeur van CAMA Nederland.
Echt genoten van de preek, veel van opgestoken (over bidden, polygamie en Samuel zelf). Ik was helemaal blij toen ik de kerk uit kwam. :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 dec 2003 11:53

Humzzzz eigenlijk niet veel deze keer. We hadden een niet nader te noemen dominee die niet veel nieuws verteld... helaas....

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 07 dec 2003 13:29

Preek over 'het verstaan van de tijd'. Tekst: Lukas 12.
Erg boeiende preek, praktisch toepasbaar ook!
Er werden 3 manieren van reageren op de wederkomst van Jezus genoemd. Hoe kijken wij uit naar Zijn terugkomst? De ds nam 3 dieren als voorbeeld.

1. de Angsthaas. De angsthaas is bang voor de wederkomst en maakt ook de mensen om zich heen (gemeenteleden o.a.) zo bang dat niemand meer de zekerheid van het geloof durft te hebben.
2. de Kameleon. De kameleon vervaagd met zijn omgeving door zich niet 'geheel anders' te tonen. Gevolg is dat andere mensen niet zien of merken dat de kameleon ook christen is. Geen evangelisatie en verdorring van het persoonlijke geloof.
3. de Bizon. Bizons kenmerken zich door in een groep te opereren. Wanneer bizons worden aangevallen gaan ze in een kringetje staan, de zwaksten in het midden en de rest er omheen met de horens naar buiten. Kenmerkende reactie van veel kerken en gemeenten t.o. buitenstaanders. Alles bij jezelf houden en elkaar opjutten. Geen ruimte voor nieuwkomers, want die zijn wel heel eng!

Verder nog een leuk sketchtje over advent. De herbergier en zijn knecht klagen over de drukte in de herberg en zelfs in de stal. Daarna werd de adventskaars aangestoken.
In deze dienst werd het Avondmaal ook gevierd. Was goed! :D

joris

Berichtdoor joris » 07 dec 2003 13:47

bij mij ging het over '' deze is mijn zoon in wie ik een welbehagen heb''. Dat schijnt drie keer gezegd te worden. Ook ging het over bekering: er staat 1 x in de bijbel dat iemand bidt of God hem wil bekeren en 360 keer in de bijbel dat we ons bekeren moeten.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 08 dec 2003 15:08

Ik was ziek dus heb zelf maar ff een cd-tje van een jongerenavond gedraaid, was echt heel mooi. De laatste tijd zat ik weer te twijfelen maar das nu gelukkig weer weg.....
He died for me, I life for Him!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 08 dec 2003 15:18

waar twijfel je dan aan?

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 08 dec 2003 15:24

ahuibers schreef:waar twijfel je dan aan?

Ik wist gewoon (nou ja is niet zo heel gewoon vrees ik) of me geloof wel echt was, alles was een beetje lauw enzo.
He died for me, I life for Him!

Terug naar “Archief”