Jezus komt vaker voor in de Quraan dan Mohammed, Mohammed is de zegel der profeten en kwam met de grootste wonder, de Laatse geopenbaarde geschrift van God, De Quraan. De Profeet(saw) Kwam voor de GEHELE mensheid, integendeel van andere profeten die specifiek voor een bepaald volk kwamen (denk aan mozes, lot, jezus).
Mohammed kwam namelijk niet specifiek voor de Heidense Arabieren, maar voor elk mens op aarde. Er staan niet een paar regels over Isa ibn Maryam, Bekijk Surtat al-Imraan eens, jonge, Jezus word vaker besproken dan Mohammed in de Quraan.
Jij bent niet logisch. Jezus is het Woord van God, en niet de Zoon, Jezus is geen God en is slechts een profeet en boodschapper van God.
Ik ken de Quran ook en heb hem zelfs op mijn tafel staan , ! dat de naam Isa vaker ion de Quran staat dan Mohamed maakt nog niet dat Mohamed meer authoriteit heeft !
Mohamed heeft nooit wonderen verricht .Hij had gewone ouders.
Ja Yeshua is het Woord van de Eeuwige ; correct. Hij werd door Het woord in de baarmoeder van Mirjam geschapen en had dus geen aardse vader....... in die zin is Hij dus zoon , alleen van Miriam en van het Woord van de Eeuwige.... er heeft idd nooit een geslachtsgemeenschap plaatsgehad om Hem te creeeren in die zin . Het Woord van de Eeuwige was hiervoor voldoende..... De Ruach ha Kodesh - Geest van de Eeuwige was in Yeshua, daardoor was Hij zoals Hij was en is Hij nu ook nog steeds!
Deze Heilige Geest is in en van de Eeuwige!!
YHWH- betekent Haya HOveh we YavoH---- Was -Is en Zal ZIJN----- dus in die zin is Yeshua YHWH --- ook EEUWIG!.....
YHWH wordt heet in de andere talen als GOD vertaald
Ik geef toe het is heel moeilijk te begrijpen. Alleen als je om leiding bidt, zal je dit kunnen begrijpen in die zin als het te begrijpen valt want de Heerlijkheid en Het Zijn van de Eeuwige gaat ons verstand ver te boven. Wij zijn slechts wormen en nietige schepselen.
en waarom denk je dat Yeshua alleen voor het joodse volk is gekomen....??

http://www.biblegateway.com/passage/?se ... ersion=30;
mattheus 28;
18Jezus kwam dichterbij en zei tegen hen: "Ik heb alle macht in hemel en op aarde gekregen.
19Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.
20En vergeet dit niet: Ik ben altijd bij u, tot het einde van de tijd."
Hij is UIT het Joodse volk voortgekomen voor alle mensen uit alle volkeren van de hele wereld
Hij vraagt niet om een religie , maar om gehoorzaamheid ! Hij heeft ons Weg gewezen en door de prijs die Hij heeft betaald ook de toegang vrijgegeven tot het Koningkrijk van de Eeuwige YHWH.
Zijn Boodschap is GENADE-