Financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2007 15:21

Gerdien B. schreef:misschien een beter salaris dan de mensen hier?

Ik heb een huur flatje en kan net rondkomen. Ik kan niet een s een hypotheek krijgen.

Daarbij ligt het er aan wat voor huisjees je hebt gekocht: dure in de stad of goedkopere in andere plaatsen. Zo heeft mijn zus een mega groot huis met een tuin van 40 meter diep in zeeland gekocht. Voor dat geld konden ze rondom Utrecht enkel een flatje kopen.
ja idd Gerdien. Mijn man zijn salaris was NET niet genoeg om het rond te krijgen dus hebben we mijn salaris er bij gedaan. We konden kiezen om meteen te lenen voor een groter huis maar dat hebben we niet gedaan. Nu is het even op de tanden bijten in een klein huisje. Het voordeel is dat we nu gewoon ruim zitten en niet op elke cent hoeven te letten.
Oké, ik ben niet helemaal tevreden over de buurt. Het is een gehorig huis, ze hebben buurtfeesten tot middernacht enz.... dus ja.... even doorbijten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 aug 2007 15:54

Kwebbel: als er na 10 uur herrie is, kan je de politie bellen, want dat mag namelijk niet. 't Valt te proberen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2007 17:52

Lalage schreef:Kwebbel: als er na 10 uur herrie is, kan je de politie bellen, want dat mag namelijk niet. 't Valt te proberen...
Ja klopt. Ik heb het ook 1x gedaan maar die vond dat ik eerst zelf maar aan moest bellen en het probleem oplossen. Die vent hoorde de deurbel niet eens :shock:
maar afgelopen weekend hadden ze een vergunning dus dan valt er weinig over te zeggen....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 aug 2007 21:33

kwebbel schreef:
Lalage schreef:Kwebbel: als er na 10 uur herrie is, kan je de politie bellen, want dat mag namelijk niet. 't Valt te proberen...
Ja klopt. Ik heb het ook 1x gedaan maar die vond dat ik eerst zelf maar aan moest bellen en het probleem oplossen. Die vent hoorde de deurbel niet eens :shock:
maar afgelopen weekend hadden ze een vergunning dus dan valt er weinig over te zeggen....

Bij ons achter zit een cafe, waar ze nogal eens lekker doorzakken, en mn vader had ook de politie gebeld (waar ik me voor schaamde, het was gewoon zaterdagavond/nacht, dus laat ze lekker maar oke ;) ), maar de opolitie zei: hebt u het zelf al tegen ze gezegd? Nee, dan doen wij ook niets. Pas als het na 3 keer vragen of ze zachter willen doen van uzelf niet helpt, komen wij pas.
Dus het heeft misschien minder zin om de politie te bellen, aangezien veel dronken mensen zich niet interesseren voor wat buurtgenoten zeggen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2007 08:47

Mijn ouders hadden niet zoveel geluk met de buren. Eerst hadden we een buurjongen die erg van house hield en dat veel draaide :-S en het waren ook nog eens gehorige huizen. Toen ze gingen verhuizen waren wij heel blij. Maar aan de andere kant woonden hele fijne buren en die gingen ook verhuizen. Daarvoor in de plaats kwam een stel met een hond. Overdag gingen ze allebei uit werken en die hond blafte de hele dag. M'n ouders hebben er wel wat van gezegd, ze vonden het ook zielig voor die hond en ze hadden er veel last van. Maar niets hielp. Toen zijn ze maar verhuisd...

Maar we gaan een beetje off topic ;) Het ging over geld enzo.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2007 17:54

Pucca schreef:
Evelien schreef:
Gerdien B. schreef:misschien een beter salaris dan de mensen hier?

Ik heb een huur flatje en kan net rondkomen. Ik kan niet een s een hypotheek krijgen.

Daarbij ligt het er aan wat voor huisjees je hebt gekocht: dure in de stad of goedkopere in andere plaatsen. Zo heeft mijn zus een mega groot huis met een tuin van 40 meter diep in zeeland gekocht. Voor dat geld konden ze rondom Utrecht enkel een flatje kopen.

miss. scheelt dat.

Maar mijn vriend heeft niet echt een mega hoge salaris. Heeft een half jaar een huis gekocht van de woningbouwvereniging, die zijn dan ook niet zo heel duur (miss. scheelt dat ook wel).

Inderdaad, huizen die je koopt van de woningbouwvereniging (die dus eerst huurhuizen waren), zijn over het algemeen stukken goedkoper. Dat komt omdat er de laatste jaren vaak heel weinig aan onderhoud aan gedaan is. Nadeel is dan dat je wel weer heel veel geld kwijt bent aan klussen!

Dat klussen valt wel weer mee, het hangt er vanaf hoe de mensen het achter gelaten hebben. Kwestie van sparen en er ong. 5 jaar gaan wonen en als je het voor een groot gedeelte zelf kan opknappen/klussen ben je voordelig uit en kun je het huis verkopen voor een mooie prijs!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 aug 2007 21:40

Een huis kopen of huren kost altijd geld, qua klussen dan. Wij hebben een mooi huis gekocht, perfect onderhouden, hoefden 'alleen' alles te schilderen, omdat we de kleuren niet mooi vonden en een trap extra dr in, en een extra muurtje dus.
Maar het valt hard tegen, ook hoeveel verf enzo kost alleen al. En wij hebben echt niet overdreven veel kamers om te schilderen ofzo. We hebben er meer, maar verven alleen onze slaapkamer en de woonkamer en keuken.
Dus: voor je een huis koopt, is het handig te bedenken of je andere kleuren wilt en hoeveel het dan kost ;)
(maar het is wel weer supergaaf om je eigen kleurtjes te nemen enzo :D )

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 aug 2007 22:23

dit was niet de bedoeling van dit topic. Graag dus weer ontopic
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2007 22:41

Vaste dingen zoals keuken, vloer en muur kan je eventueel bij je hypotheek meefinancieren.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 08 aug 2007 03:20

Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, omdat mijn man destijds een eigen bedrijfje had. We hebben toen ook alles op mijn naam laten zetten (meubels, huurcontract etc)
Dure business trouwens, maar goed. (kostte bijna 600 euro!)

Wij hebben beide onze eigen rekening, en eigen spaarrekening. Ik betaal de huur en vaste lasten, mijn man zorgt voor de auto en de boodschappen enzo. Andere uitgaven doen we ook van zijn salaris, zoals kleding, kadootjes enzo.
Misschien dat we in de toekomst over gaan op 1 rekening, maar voorlopig gaat het best zo!
A smile costs nothing, but gives much

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 aug 2007 18:38

Als t best gaat waarom zou je het dan veranderen?? :) Voor mijn gevoel is het onoverzichtelijk omdat we allebei ongeveer de helft van de kosten betalen. Als we een rekening zouden hebben (met wel allebei een eigen spaarrekening) dan zou het voor mij overzichtelijker zijn omdat ik dan precies kan zien wat we kunnen sparen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 aug 2007 17:40

Die overzichtelijkheid lijkt mij inderdaad hét grote voordeel van ieder z'n eigen rekening(en). T.z.t. zal ik daar zeker op aansturen :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 aug 2007 18:41

Mischhien een idee voor een topic": bezuinigen, zuinig leven, rondkomen van je salaris :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2007 22:05

Wij vonden twee rekeningen ook handiger, omdat mijn vriends rekening dan elke maand bijna leeg is, waar we dus helemaal niet op hoeven te letten. Eens int jaar eens bekijken wat er overgebleven is, maar verder niets.
Mijn rekening is dan echt zo'n leuke rekening. Hoe meer ik die maand heb gewerkt, hoe meer we kunnen besteden. Ik vind het ook wel voordelen hebben.
We hebben nu nog 3 spaarrekeningen, 1 van mij, 1 van hem en 1 van zijn bedrijf. Dat gaat er dan wel gewoon 1 worden. Zijn bedrijf stopt toch, en aan meerdere spaarrekingen hebben we niet zoveel.

Terug naar “Archief”