opzet bijbelstudie avond

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 nov 2003 20:51

Zo deden wij het.

We behandelden in een seizoen een bepaald Bijbelgedeelte. Per avond werd er een stuk voorbereid. 2 Leden maakten daarbij +/- 10 vragen.
De avond zag er dan als volgt uit:
Alles klaarzetten,
Bijbellezen (stuk wat behandeld werd) zingen en gebed.
Korte uitleg van Bijbelgedeelte door voorzitter (student theologie en past. medewerker)
In groepjes uiteen en vragen beantwoorden
Pauze
In grote groep bespreking.
Sluiten.
Alles weer rechtzetten, evt napraten.

André

Berichtdoor André » 24 nov 2003 22:46

hijwel schreef:
M@rije schreef:Wat bedoel je precies met een indeling? Suc6 met organinseren! Doe je dat in de thuissituatie? Beetje veel mensen dan misschien...

Nee hoor is gewoon voor een JV avond.
Maar aangezien de indelingen van de avonden nog al wat saai zijn wil ik een leuke en goede opzet van de avond organiseren.
Dus meer een planning van hoe de avond gaat verlopen.
Eerst een inleiding, of eerst bijbelstudie in groepjes en dan planaire bespreking of juist iets heel anders.

Waarom zijn die JV avonden saai, heeft dat misschien ook iets met de mentaliteit en de interesse van de leden te maken?
Als ik je rooster zie wat je zelf voorstelt, volgens mij is dat al genoeg voor 3 avonden en dan blijft er nog over..........

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 nov 2003 00:08

Andre63 schreef:
hijwel schreef:
M@rije schreef:Wat bedoel je precies met een indeling? Suc6 met organinseren! Doe je dat in de thuissituatie? Beetje veel mensen dan misschien...

Nee hoor is gewoon voor een JV avond.
Maar aangezien de indelingen van de avonden nog al wat saai zijn wil ik een leuke en goede opzet van de avond organiseren.
Dus meer een planning van hoe de avond gaat verlopen.
Eerst een inleiding, of eerst bijbelstudie in groepjes en dan planaire bespreking of juist iets heel anders.

Waarom zijn die JV avonden saai, heeft dat misschien ook iets met de mentaliteit en de interesse van de leden te maken?
Als ik je rooster zie wat je zelf voorstelt, volgens mij is dat al genoeg voor 3 avonden en dan blijft er nog over..........

saai is het nooit, maar we werken aan een leukere opzet een beetje opener sfeer waar mooie en open gesprekken gevoert kunnen worden. De drempel in een grote groep is vaak nog iets te hoog. Dus een beetje leuke indeling van de avond kan goed zijn voor de sfeer.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”