Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 aug 2007 12:00

je zou toch niet meer naar een ziekenhuis/ verzorgingshuis durven op je oude dag
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 aug 2007 17:11

werd vanmorgen door de directeur gebeld!!! heb allemaal complimenten gekregen en zou zo mijn diploma krijgen van hem haha zei ook dat moet je niet zeggen want dan kom ik hem morgen ophalen :lol:
toen heb ik de teamleidster gebeld die was super trots op ons is met de rapportage en onze brief naar directeur gegaan en die regelt nu verder.
ze wisten nog niet hoe het met der ga morgen hoor ik het dan werk ik weer.
Toen het gebeurde was ik heel rustig wilde niet dat ze stierf in mijn armen.
daarna kwam de spanning eruit en kreeg ik mega hoofdpijn :(

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 aug 2007 21:30

Gerdien B. schreef:Die had ik wel willen zien. Ga het even in de gaten houden.

uitzending gemist;)

evelien: avro dacht ik
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 aug 2007 21:47

mw schreef:
Gerdien B. schreef:Die had ik wel willen zien. Ga het even in de gaten houden.

uitzending gemist;)

evelien: avro dacht ik

oke. leuk! ga ik ff opzoeken!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 aug 2007 09:39

Wie gaan er mee naar den Haag?

8 Oktober is een avond voor mensen die verpleegkundigen en verzorgenden zijn of zijn geweest. Er zijn Tweede Kamerleden van het CDA aanwezig. Op de avond wordt een nieuwe zorgconcept gepresenteerd en er wordt over een actueel thema gesproken (bijv. arbeidsmarktproblematiek en hoe wij verpleegkundigen dat op zouden lossen, adviezen richting TK). Dus debatteren hoeft niet maar het is leuk mee te maken dat Den Haag zo dichtbij kan zijn. Laat even weten of het je wat lijkt en neem gerust ook een paar collega's mee. Het vindt plaats in Den Haag.

(van een CDA- lid ontvangen)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 aug 2007 13:51

lijkt me leuk
ga jij?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 aug 2007 15:18

ja.. ik heb van haar een uitnodiging gehad, dus ik wil dat wel is mee maken.

Als je wilt dat even aan mij doorgeven, want ik moet het aan Sabine doorgeven ivm uitnodigingen.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 aug 2007 16:45

opzich wil ik wel, dus een uitnodiging mag altijd gestuurd worden. Maar of ik kom weet ik niet zeker, want het is dan net mn vrije dag dus dat zit ik een stukje verder van dH af

Maaike

Berichtdoor Maaike » 11 aug 2007 11:41

Grmbl.

Heeft verder niks met werken in de zorg te maken, maar ik vind het gewoon debiel dat ze op een huisartsenpost geen mitella's hebben, en we vervolgens met een jongen naar het ziekenhuis moesten om foto's te laten maken van z'n arm(was uiteindelijk niet gebroken), maar niet eens een mitella meekregen naar huis. Dat die lui niet zien dat een theedoek gewoon vreselijk zit als mitella. Zij een pin, ik ook. Ik wilde gewoon een mitella, daar hoeven ze dan toch niet zo moeilijk over te doen :x :x :x :x

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 aug 2007 15:04

Afgelopen donderdag is de ambulance gearriveerd voor m'n werk. Een gecompliceerde vrouw (rolstoel, halfzijdig verlamd, catether, sondevoeding & tracheacanule:tumor in haar keel) werd met spoed opgenomen omdat haar tensie enorm daalde en ze steeds wegzakte.

Ziekenhuisuitslag: mw is uitgedroogd, ging direct aan het infuus, moet nu aansterken. Bovendien heeft ze bronchitis opgelopen en krijgt fysiotherapie om het sputum beter op te hoesten. Aan de tumor kunnen ze niets meer doen (duurde een half jaar voordat het ontdekt werd, dokter dacht aan keelontsteking). Hopen dat ie niet meer verder groeit... :( Als je zo iets ziet en meemaakt dan denk je ook iets dieper na over het leven. Pff.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 aug 2007 21:43

pppff zeg dat is wel ff heftig.

Ik ga waarschijnlijk veranderen van sector, k ben bezig om iets te gaan doen binnen de kinderopvang. Best wel spannend.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 19 aug 2007 22:29

kwebbel schreef:Afgelopen donderdag is de ambulance gearriveerd voor m'n werk. Een gecompliceerde vrouw (rolstoel, halfzijdig verlamd, catether, sondevoeding & tracheacanule:tumor in haar keel) werd met spoed opgenomen omdat haar tensie enorm daalde en ze steeds wegzakte.

Ziekenhuisuitslag: mw is uitgedroogd, ging direct aan het infuus, moet nu aansterken. Bovendien heeft ze bronchitis opgelopen en krijgt fysiotherapie om het sputum beter op te hoesten. Aan de tumor kunnen ze niets meer doen (duurde een half jaar voordat het ontdekt werd, dokter dacht aan keelontsteking). Hopen dat ie niet meer verder groeit... :( Als je zo iets ziet en meemaakt dan denk je ook iets dieper na over het leven. Pff.....

Heb zoiets bizars van dichtbij meegemaakt... M'n oma kwakkelde al een hele tijd met d'r gezondheid en op een gegeven moment ging het heel hard achteruit. Ze kon echt niks meer binnenhouden. Dokter zei dat het een griepje was enz. Weigerde haar naar het ziekenhuis te laten gaan terwijl ze al halfdood was. Uiteindelijk hebben we haar er zelf naar toe gebracht en daar werd kanker geconstateerd. Kon niets meer aan gedaan worden, maar toch... Ik vraag me echt af waar die dokter voor gestudeerd heeft...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 aug 2007 10:10

Ik ben sinds donderdag weer begonnen. Ik dacht echt dat ik enorm moest wennen, maar er waren maar 2 nieuwe jongeren, waarvan 1 al weer weg was gegaan. De ander besloot in mijn dienst maar weer naar huis te gaan.
Dat vind ik wel een nadeel van alleen werken in de weekenden. Je hebt eigenlijk geen collega om op terug te vallen.
Maar ik heb het volgens mij allemaal volgens de regels gedaan en de jongen zit weer thuis.
Ik vind het heerlijk om weer te werken :D

En Evelien, succes joh! Wel gaaf, de kids!! Ben heel benieuwd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 aug 2007 19:14

Vandaag sprak ik onze teamleidster, die spreek ik vrijwel nooit, maar goed, zij wist niet dat ik 2 nul-urencontracten heb, en we raakten aan de klets, en dat kwam dus ter sprake, en d'r 1e reactie: Wow...daar moeten we wat aan doen! 2 contracten is ook allen maar onhandig voor jou én voor ons omdat we je niet 'vrij' in kunnen plannen
Ghehe ik denk dat ik binnenkort op gesprek moet komen 8)

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 20 aug 2007 22:46

jaaa vrijdag ga ik naar antwerpen, en maandag ga ik beginnen!!!!

ik heb gehoord dat je daar de deuren moeten open houden voor artsten, arme artsen, daar denk ik echt niet aan. ook moet je opstaan als alle stoelen bezet zijn en een arts wil gaan zitten. pff.. en volgens een klasgenootje vinden de belgische medewerkers ons (nederlandse studenten) vreselijk direct, dat zijn ze niet gewend. ik ben erg benieuwd!
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Terug naar “Archief”