Wat gebruiken jullie allemaal aan cosmetica, welke merken??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 jul 2007 17:28

Ik vind de neutral deo niet super lekker ruiken als je hem onder je neus houd nee, maar zodra je hem iets verder weg houd ruik je niets meer.

Dus, heel eerlijk gezegd wvind ik het wat de (roll) deo betreft ietwat onzin.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jul 2007 18:10

Ik gebruikte eerst veel nivea. Op het moment gebruik ik vaak nutrimetics. Ik weet niet of iemand het kent?? Heb het hier nog niet voorbij zien komen.. Het is me aangesmeerd op één of andere beurs. Ik ben zo dat ik het een poosje erg intensief gebruik en dan verwatert dat een beetje. Maar als ik het een tijdje niet goed heb gebruikt kan ik dat echt merken!! Je krijgt er echt een superfijne huid van.
Het komt oorspronkelijk geloof ik uit nieuw-zeeland of australië en het is allemaal puur natuurlijk. Het wordt gemaakt van de kern van abrikozenpitten. Hun bekendste product is ook de abrikozenpittenolie. Echt superspul.
Ik maak dan 's avonds mijn gezicht schoon met cleaning milk en een tonic, daarna gebruik ik van die abrikozenpitolie. 's ochtends gezicht met water wassen en daarna dagcreme. 2x in de week gebruik ik de scrub.
Je hebt het in verschillende varianten, voor een droge huid en voor een normale/vettere huid. Ik heb er laatst ook een soort lichte foundation van gekocht (beauty veil) maar ik durf het nog niet goed te gebruiken :mrgreen: . Heb echt ontzettende hekel aan een gezicht dat er zo geplamuurd uitziet, al schijnt het met deze niet zo te zijn... Ook gebruik ik de mascara ervan, puur natuur en proefdiervrij.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jul 2007 18:14

Foundation moet je sowieso met mate gebruiken :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 30 jul 2007 18:21

Gbruik alleen mascara van chanel en oogpotlood (waterproof) van lancome. Dat zijn beide erg goede producten die niet uitlopen. Verder gebruik ik zwitsal als creme voor mn gezicht. Dat is echt heerlijk spul en je krijgt echt een babyhuidje :)
Verder om make-up te verwijderen l'oreal spul, dat werkt ook erg goed en ik heb dan die voor gevoelige ogen en dan heb ik er ook helemaal geen last van.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 31 jul 2007 08:12

Ik gebruik helemaal niets. Ben super allergisch voor alles.
Voor wij gingen trouwen ging ik voor een proeg make up. Alleen iets oogschaduw en foundation met een lippestift. Alles van hypo alergene make up. Gelukkig deed ik het ruim van te voren want ik had een opgezet gezicht!!!!!!!!!!!!!!
Dus geen make up. Nooit meer.
Gewoon puur natuur.
Werkt prima en ik vind het ook niet echt nodig.

Weten jullie trouwens dat ze ook make up maken van stoffen van de placenta?

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 31 jul 2007 22:43

tante-tortel schreef:Ik gebruik helemaal niets. Ben super allergisch voor alles.
Voor wij gingen trouwen ging ik voor een proeg make up. Alleen iets oogschaduw en foundation met een lippestift. Alles van hypo alergene make up. Gelukkig deed ik het ruim van te voren want ik had een opgezet gezicht!!!!!!!!!!!!!!
Dus geen make up. Nooit meer.
Gewoon puur natuur.
Werkt prima en ik vind het ook niet echt nodig.

Weten jullie trouwens dat ze ook make up maken van stoffen van de placenta?

wat voor make-up maken ze dan van placenta..heb ik nooit van gehoord
.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 aug 2007 07:18

ik gebruik geen make - up. (is dat raar) :oops: :oops:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2007 07:39

Ik weet niet precies wat, ik dacht o.a. rouche.
Maar toen ik zelf nog werkte in de kraam werd het al verteld. Toen ik dan ook van onze kinderen in het ziekenhuis beviel en de placenta in de vriezer werd gelegd vroeg ik waarvoor dat was, toen zeiden ze dat het voor de cosmetica industrie was.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2007 07:39

Evelien schreef:ik gebruik geen make - up. (is dat raar) :oops: :oops:

Nee, ik vind dat heel natuurlijk. Je bent mooi van je zelf.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 aug 2007 08:01

Overigens is cosmetica niet alleen make-up.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 08 aug 2007 02:40

Ik gebruik helemaal geen make-up, vroeger wel gedaan, maar mijn man vindt me mooier zo... :shock:
Wel gauw klaar `s morgens overigens...

Onder de douche gebruik ik net waar ik zin in heb op dat moment, er staat douchegel van Weleda (rozenolie), Palmolive, Dove, Kneipp en Sanicur.
Wat betreft shampoo ben ik erg wispelturig. Vroeger ging ik het speciaal bij de kapper halen, 20 gulden voor een flesje shampoo... :oops:
Zo dom ben ik nu niet meer, maar ik wissel wel regelmatig. Nu gebruik ik het Kruidvatmerk, maar er staan ook nog 3 verschillende shampoos van Dove.

Voor deo wissel ik ook regelmatig, al gebruik ik de vaseline wel heel veel, nu staat er Odorex.

Voor het scheren ben ik helemaal om voor de Intuition van Wilkinson, ik snij me er nooit mee, het ruikt lekker, en maakt je huid lekker zacht.

Als parfum vindt ik van alles lekker, als het maar een zacht bloemig geurtje is. Ik heb nu wat goedkope flesjes staan, Adidas Floral Dream, Esprit en een goedkopie fles van Douglas (Noor ofzo)
Als duurder merk gebruik ik het liefst iets van Sara Jessica Parker, Love ofzo.
A smile costs nothing, but gives much

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 aug 2007 06:02

Dove deo, dove douchegel, dove zeep, dove bodylotion.

Simpel merk shampoo.

White Musk is mijn favo parfum!

Make-up alleen mascara momenteel van een of ander merk die klontert. Ga dus snel weer die van L'Oreal halen, die vind ik de beste.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2007 22:45

Ik heb eigenlijk ook zelden make-up op, en zolang ik mn bril op heb valt die al genoeg op, dus ist niet echt nodig. NU ben ik bezig met lenzen (rotdingen, ik krijg ze nog steeds niet in), en heb ik geen bril op. Nu merk ik echt dat ik een leeg gezicht heb, zonder mascara en geverfde wenkbrauwen.
Vandaag proefmake-up gehad, mn ogen zijn echt twintig keer mooier. Ik ga ze snel weer laten verven :) Heel ander gezicht, en toch wel echt veel mooier.
Ze had ook mn hele gezicht onder de foundation en poedertjes gesmeerd, maar dat wil ik echt niet meer, zelfs mn sproetjes waren niet meer te zien. Dus ik hou het maar, als ik het zelf doe door de weeks, bij mascara :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 aug 2007 06:32

Laat je dan alleen je wenkbrauwen verven?
Hoe lang blijft dat zitten, dus hoe vaak moet je dat laten doen?
En hoeveel kost dan ongeveer?

Nieuwsgierig ben ik, maar mijn wenkbrauwen waren vroeger dik en dinkerbruin, maar ze zijn nu licht geworden en een gedeelte dus grijs, die zie je niet meer. En het lijkt me wel eens een idee om eens te kijken of je die ook kan laten verven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 aug 2007 07:47

tante-tortel schreef:Laat je dan alleen je wenkbrauwen verven?
Hoe lang blijft dat zitten, dus hoe vaak moet je dat laten doen?
En hoeveel kost dan ongeveer?

Nieuwsgierig ben ik, maar mijn wenkbrauwen waren vroeger dik en dinkerbruin, maar ze zijn nu licht geworden en een gedeelte dus grijs, die zie je niet meer. En het lijkt me wel eens een idee om eens te kijken of je die ook kan laten verven.
Ik laat atijd mijn wenkbrauwen bruin verven en mijn wimpers zwart. Bij mijn ze nameijk zo blond dat ze niet eens te zien zijn. En zwarte wenkbrauwen vallen dan teveel op.
Ik doe het nu voor mn bruiloft ongeveer 4 weken van tevoren, dan zit het met mn bruiloft op zn mooist (de eerste week is het vaak erg opvallend). Het is pas echt helemaal weg na een half jaar ofzo, maar voor het mooie zou ik het elke 3 of 4 maanden moeten doen. Maar omdat het 25 euro kost, en mascara veel goedkoper is, ga ik vaak na een tijdje weer over op mascara :) maar nadeel daarvan is dat ik daar mn wenkbrauwen niet mee kan doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”