Stylus schreef:
Sprotje wil een discussie waaruit kritiek op de kerk en/ of haar leden helemaal is uitgebannen en dan specifiek betrokken op de ger gez.
Ik heb helemaal niks tegen Sprotje en niks tegen de ger gez wat dat dan ook mag zijn. Maar ik vermoed dat je niet moet streven naar een topic waarin geen kritiek mag worden geut tov de kerk en / of haar leden.
Zolang kerken en leden niet volmaakt zijn en fouten maken mag in topics mi. daar over geschreven worden. Zou wat wezen....
.
Stylus,
Ik weet niet waar je bovenstaande wijsheid vandaan haalt. Ik zoek alleen naar een forum waar open over geloof en autisme gepraat kan worden. Wel of geen kritiek op de kerk heb je mij niet horen zeggen!(Misschien heb ik dat nog wel meer als jou

)
Het gaat mij om een open discussie over geloof!
Dat dat op andere fora's lastig is laat ik je zien in onderstaand voorbeeld van een groot Autisten-forum:
Onderwerp is een artikel over de studiedag Geloof en Autisme.
http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=34113
Reacties:
Auties horen niet in een kerk.
Eigenljik hoort niemand in een kerk. Meer dan alleen het verhaal over het bestaan van een god heeft de kerk ook niet te bioeden. Al het andere vindt je ook in de wereld om je heen, zonder er een kerk voor te hoeven bouwen.
Een instituut dat homo's en vrouwen discrimineert, op basis van middeleeuwse gedachten ondersteun ik liever niet.
Reactie:
believe schreef:
Jezus is er voor iedereen, juist ook voor de verschoppelingen en mensen die maar niet willen deugen.
Reactie:
Maar ik wil helemaal niet dat Jezus er voor mij is!
Reactie:
Nou met dat gepreek mag hij op het dak gaan zitten wat mijbetreft.
Je komt hier als autie hoop ik, en niet om het forum even te gaan zitten bekeren.
Jesus is dood jesus is niet voor mij gestorven. En wat mij betreft mag hij branden in de hel voor de zonden die hij op zich genomen heeft. Ik heb niks met die gast op.
Je ziet: Met dit soort opmerkingen tussendoor valt het niet mee om openlijk,als christenen onder elkaar(van RK tot GGinNed) te discussieren over geloof en autisme!
Protje
PS. Het is
Protje ipv
Sprotje! Een Sprotje is een héél klein visje, en Protje is een héél klein beetje Protestant!