Kinderen en tv kijken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Kinderen en tv kijken

Berichtdoor pol » 24 jul 2007 12:36

Mogen jullie kinderen tv, video of dvd kijken? En hoe lang.
Bij ons mogen ze 's morgen even teletubbies, zandkasteel en tweenies kijken als het slecht weer is, maar anders probeer ik ze aan het spelen te houden! Maar met dit weer valt dat niet altijd mee, want PO (vd teletubbies) is heel erg favoriet!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 jul 2007 19:01

Wij hadden tv, alleen ned. 2 en 3 en ze keken er bijna nooit naar. Grotendeels omdat ik het niet wilde. Het meest keken ze bij mij video en dat konden ze tot in den treure bekijken, steeds weer dezelfde. Het nadeel met tv kijken was voor hun dat het niet in de herhaling ging en ze vroegen steeds weer om iets wat ze gezien hadden. Sinds tv kijken met de antenne niet meer mogelijk is, hebben we geen tv meer.

Video/DVD kijken en/of achter de pc, mogen ze alleen als het regent maar dan nog het meest na het avond-eten. Bij uitzondering een keer overdag. In de wintermaanden kijken ze eigenlijk wel bijna elke dag omdat ze dan na het avond eten niet meer naar buiten mogen. Op zondag word er niet gekeken of gecomputerd.

Hoe lang? Dat is verschillend. De ene keer mogen ze de hele band uit zien, een andere keer mogen ze een half uur. Hoe lang ze ook mogen het is nooit lang genoeg. Als ze een half uur mogen kijken zeg ik paar minuten tevoren: het is nu bijna afgelopen, zodat ze voorbereid zijn.

Soms is het ook heerlijk om onpedagogisch bezig te zijn en ze uuuuuuren achter dat ding te laten zitten. Ze zijn ontzettend blij dat dat een keer mag en ik heb geen kind aan ze. :mrgreen: :mrgreen:

Ik doe het ook wel als beloningsmateriaal. Hoe sneller je klaar bent met douchen hoe eerder/langer je kunt kijken.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Re: Kinderen en tv kijken

Berichtdoor GKN'er » 24 jul 2007 19:20

pol schreef:want PO (vd teletubbies) is heel erg favoriet!

Zolang Tinky Winky niet hun favoriet wordt, lijkt me het kijken naar de Teletubbies weinig negatieve effecten op hun ontwikkeling te hebben. :lol: :mrgreen:
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

meboy

Berichtdoor meboy » 24 jul 2007 19:57

inderdaad zeg, ze zouden maar eens homo worden... echt het einde van de wereld... :cry:
Laatst gewijzigd door meboy op 24 jul 2007 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

annelove2
Verkenner
Verkenner

kinderen en tv kijken

Berichtdoor annelove2 » 24 jul 2007 19:58

hallo,

Ik laat mijn kind zo min mogelijk tv kijken. Mijn zoontje kijkt soms een dvdtje (little people) als ik aan het eten koken ben. Het is één dvdtje. Het is de enige die hij wil zien. Meestal rond etenstijd wordt hij moe en is erg hangerig en huilerig. Hij is bijna twee dus nog moeilijk hem duidelijk te maken dat hij even zoet moet gaan spelen. En meestal helpt hij ook met koken, aardappels in de pan en bijv. boontje breken maar als het gekookt moet worden kan ik hem even niet gebruiken. Dus net een half uurtje kijkt hij een dvdtje. Dat is het enigste moment dat ik het toelaat.

buitenspelen, en gewoon zelf spelen zijn echt veel beter voor kinderen, denk ik. voor de beweging, voor de ontwikkeling en gezondheid denk ik. Heel bewust gedoseerd en af en toe tv kijken lijkt mij geen probleem te zijn.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 20:00

meboy schreef:inderdaad zeg, ze zouden maar eens homo worden... echt het einde van de wereld... :cry:
Jij ziet iets teveel in kinderprogramma's. :roll:

meboy

Berichtdoor meboy » 24 jul 2007 20:04

Machiavelli schreef:
meboy schreef:inderdaad zeg, ze zouden maar eens homo worden... echt het einde van de wereld... :cry:

Nee, mischien moet je GKN eens vragen waar op gedoeld werd... Dan zal je zien dat het geen misplaatste reactie is.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 24 jul 2007 20:44

meboy schreef:Nee, mischien moet je GKN eens vragen waar op gedoeld werd... Dan zal je zien dat het geen misplaatste reactie is.

meboy, de :lol: :mrgreen: gaven toch al aan dat mijn reactie ironisch bedoeld was. ;) Ik vind het juist erg ver gezocht dat kinderen na het zien van Tinky Winky homoseksueel zouden worden, en maakte daarom een grapje over de ophef rondom in de Teletubbies in de VS en Polen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 20:53

meboy schreef:
Machiavelli schreef:

Nee, mischien moet je GKN eens vragen waar op gedoeld werd... Dan zal je zien dat het geen misplaatste reactie is.
Ik weet precies waarop gedoelt werd, en dat soort dingen in kinderprogramma's zien lijkt mij een gevalletje van op schimmen jagen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jul 2007 21:37

Ik heb ook al wel eens zon apeverhaal gehoord dat de teletubbies duivelstekens op hun hoofd hebben

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 jul 2007 21:53

Ik zet Boudin meestal achter Bob de Bouwer als ik aan het strijken ben. Dan loopt hij niet voor mijn voeten. Verder kijk ik overdag geen tv en hij dus ook niet.

(toevallig gister samson en gert zitten kijken maar ja, het is vakantie :lol: 8) )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jul 2007 08:45

je hebt ook kinderprogramma's die heel educatief zijn.Koekeloere bijvoorbeeld of huisje boompje en beestje!! veel maatschappelijke waarde kan er in zitten

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 25 jul 2007 09:37

paprikameisje2 schreef:je hebt ook kinderprogramma's die heel educatief zijn.Koekeloere bijvoorbeeld of huisje boompje en beestje!! veel maatschappelijke waarde kan er in zitten

Laat je kinderen gewoon kijken naar programma's als Netwerk, Nova, Het Elfde Uur, Rondom 10 ... erg educatief, en er valt vaak nog genoeg te lachen ook! :lol:

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 25 jul 2007 15:27

paprikameisje2 schreef:je hebt ook kinderprogramma's die heel educatief zijn.Koekeloere bijvoorbeeld of huisje boompje en beestje!! veel maatschappelijke waarde kan er in zitten

Ook van tekenfilm Dora kunnen ze veel van leren. Heb zelf 2 meiden wie 4 en 5 zijn, en ze kunnen door deze dvd's al een paar engelse woordjes leren. Maar ik ben er nou ook niet voor om kinderen de hele dag achter dat ding te moeten zien hangen. En paar uurtjes buiten spelen is veel beter voor kids dan een paar uurtjes niks doen op de bank.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jan 2008 15:56

ik ben blij dat we geen tv hebben, sarah hoeft van mij geen dvd voor haar verjaardag oid te verwachten. vind dat er veel gevloekt wordt, ook in kinderprogramma's... Alleen tomas trein, daar wordt zo weinig in gepraat.... Bob vind ik zelf wel erg leuk maar komt telkens de afkorting van Jezus in voor. Vind dat toch een vloek en zal het daarom proberen zo min mogelijk te laten zien/horen. Vlieger kan de dvd's wel 'verbouwen' en deze woorden eruit halen, maar als ze bij een vriendje is heb je toch kans dat ze daarn wel kijken.

Ze heeft nu een spelletje op de computer voor 5 minuten, moet ze op het toetsenbord rammen en krijg je allemaal dieren en kleuren en cijfers en zo te zien, vind ze erg leuk maar ik vind dr eigenlijk nog iets te klein voor.

Nee Sarah mag van mij niet langer dan 1 uur per dag op de computer straks, en dan het liefst een leerzaam spelletje.
Educatief tv laten kijken omdat ze ervan leren vind ik echt onzin, je kunt ook educatief met je kind bezig zijn. Maar als je bijvoorbeeld aan het strijken ben is het wel errug handig :oops: 8)

Terug naar “Archief”