Islam & Christendom, hoe moeten we met elkaar omgaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 14:37

Harm-J schreef:
Ik had het niet specifiek over Afghanistan en of Irak, dat is een conclusie die jij trekt, niet ik. Misschien dat jij beter moet lezen, i.p.v. gelijk te concluderen?

Geef eens een voorbeeld dat terzake doet.

Citaat Bush: Moge God ons land en allen die het verdedigen zegenen.

Ik raak van dit voorbeeld diep onder de indruk, not! Wat wil je met dit voorbeeld zeggen? Is dit volgens jou een aanduiding dat Bush op grond van zijn geloof de wereld wil veroveren en alle non-believers naar de eeuwige jachtvelden wil zenden?

Wat is je punt?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 14:40

Harm-J schreef:Citaat Bush: Moge God ons land en allen die het verdedigen zegenen.
Wow.

Heb je nu ook een uitspraak waar Bush God en de Bijbel gebruikt om specifiek beleid te verdedigen of blijft het bij dergelijke algemeenheden.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 jul 2007 14:44

Harm-J" schreef:Citaat Bush: Moge God ons land en allen die het verdedigen zegenen.

Sabra schreef:Ik raak van dit voorbeeld diep onder de indruk, not! Wat wil je met dit voorbeeld zeggen? Is dit volgens jou een aanduiding dat Bush op grond van zijn geloof de wereld wil veroveren en alle non-believers naar de eeuwige jachtvelden wil zenden?

Wat is je punt?

Mijn punt is dat Bush wel degelijk een geloofs fanatiekeling is. Sommige mensen willen dat gewoon niet zien, wat je hen ook voorhoudt. Over dat "punt" zullen wij altijd wel van mening blijven verschillen. Net als over het "punt" hoe jij tegen het Christendom versus de Islam aan kijkt. Sommigen mensen hebben al een oordeel over iets zonder dat zij zich ergens in verdiept hebben of willen verdiepen.

reform schreef:Oow wat errug. Nu gaat hij vast Iran binnenvallen, omdat hij dit gezegd heeft.

Neu, zal vast wel iets...niet, iets met uranium belangen en zo :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 14:49

Harm-J schreef:Mijn punt is dat Bush wel degelijk een geloofs fanatiekeling is.

Mogelijk, maar dat tonen dergelijke uitspraken niet aan. Elke president heeft dergelijke uitspraken en toekomstige presidenten zullen dat ook doen. Heeft weinig te doen met fanatici.

Harm-J schreef:Sommige mensen willen dat gewoon niet zien, wat je hen ook voorhoudt. Over dat "punt" zullen wij altijd wel van mening blijven verschillen. Net als over het "punt" hoe jij tegen het Christendom versus de Islam aan kijkt. Sommigen mensen hebben al een oordeel over iets zonder dat zij zich ergens in verdiept hebben of willen verdiepen.

Zoals jij hier aantoont? :D

Harm-J schreef:Neu, zal vast wel iets...niet, iets met uranium belangen en zo :mrgreen:
Ah, niet gemotiveerd dus door religieuze redenen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 jul 2007 15:07

Machiavelli schreef:Zoals jij hier aantoont? :D redenen.

Dan zou er uit andere topic's gequote moeten worden, dat word dan weer tot offtopic bestempeld... :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 15:15

Harm-J schreef:
Mijn punt is dat Bush wel degelijk een geloofs fanatiekeling is.

Okay. En welke uitspraken en acties van Bush rechtvaardigen jouw punt?

Sommige mensen willen dat gewoon niet zien, wat je hen ook voorhoudt.

Als we voor het gemak even aannemen dat je met 'men' mij bedoelt, wat wil ik niet zien dat jij mij voor houdt?

Net als over het "punt" hoe jij tegen het Christendom versus de Islam aan kijkt. Sommigen mensen hebben al een oordeel over iets zonder dat zij zich ergens in verdiept hebben of willen verdiepen.
s

Dus ik heb al een oordeel klaar voordat ik mij ergens in heb verdiept? Ik roep al jaren hier dat men zich eens moet verdiepen in de betekenis van Dar El Harb binnen de islam, maar tot op heden is er niemand die mij de betekenis van dit begrip heeft kunnen duiden.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 15:19

Harm-J schreef:Dan zou er uit andere topic's gequote moeten worden, dat word dan weer tot offtopic bestempeld... :mrgreen:
Ik doelde eigenlijk op jouw beweringen over Bush of over de Islam.

Hoewel ik Sabra soms wat fanatiek en ietwat ongenuanceerd vind kan hij zijn standpunten wel onderbouwen. Waar jij mee zijn verhalen over dat christenen ook slecht kunnen zijn en dat je wat vriendelijke moslims hebt ontmoet. Poeh poeh, wat een onderbouwing en kennis. :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2007 19:04

Sabra schreef:
Optimatus schreef:
Ik denk dat ik al vrij snel irritatie op ga wekken als ik elke moslim ga vragen zich te distantiëren van zaken waarop zij geen invloed hebben en waaraan zij op geen enkele wijze schuld hebben. Verder krijg ik waarschijnlijk met dezelfde vaart eenzelfde verzoek om me van Bush (als "chef van het Westen") te distantiëren.

Waarom zou je dat verzoek krijgen? Ben jij Amerikaan en republikein? Wat is de gemene deler van jou en Bush?

Daar staat tegenover dat moslims wel een gemene deler hebben, namelijk hun religie. En uit naam van die religie komt nu eenmaal heel veel ellende voort.

Ik ben wellicht een representant van het westen op een gelijke manier waarop jij moslims als representanten van de islam ziet.

Maar goed, ik redeneer niet op zo'n manier en ik heb ook geen behoefte om relaties onder druk te zetten omwille van dit soort toestanden. Ik weet wat ik aan de mijnen heb en zij weten wat ze aan mij hebben en me dunkt dat exploderende zelfmoordterroristen of randalierende US-Präsidenten van nul en generlei waarde dienen te zijn voor de contacten die ik met moslims wens te onderhouden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 19:45

Optimatus schreef:
Ik ben wellicht een representant van het westen op een gelijke manier waarop jij moslims als representanten van de islam ziet.

Als moslims al geen representant van de islam zijn, wie zijn het dan wel?

Maar goed, ik redeneer niet op zo'n manier en ik heb ook geen behoefte om relaties onder druk te zetten omwille van dit soort toestanden.

Hoe jij dan wel redeneert is mij niet duidelijk, maar het is inderdaad zinloos om relaties onder druk te zetten.

Ik weet wat ik aan de mijnen heb en zij weten wat ze aan mij hebben en me dunkt dat exploderende zelfmoordterroristen of randalierende US-Präsidenten van nul en generlei waarde dienen te zijn voor de contacten die ik met moslims wens te onderhouden.

Uiteindelijk zal het de relatie natuurlijk wel beïnvloeden of je dat wilt of niet.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 20:53

.
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 20:58

zahra schreef:Bush heeft dingen gezegd in de trant van God sprak mij aan, of God gaf mij.....en al die bla bla bla..en dat ging dan Irak of Afghanistan

Wat hij precies zei weet ik niet meer, maar veel mensen hadden het er toen daar nog over.

Dus Harm-J hoeft zich zeker niet na te laten kijken, dat kan jij beter doen
Tja, als jij niet met citaten kunt komen is dit een inhoudsloze beschuldiging die weinig gewicht heeft.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 21:05

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 jul 2007 21:14

zahra schreef: Ik weet echt bijna zeker dat hij iets zei in de trant van..God gaf mij een aanwijzing..(zoiets) dat ik Irak of Afghanistan moest aanvallen

Maar ik zal bewijs zoeken..ik kan het me namelijk nog haarscherp herinneren dat ik zoiets hoorde of las

Oeps...
En Allah geeft de Taliban aanwijzingen, geeft Palestijnse zelfmoordcommando''s aanwijzingen, geeft Osama Bin Laden aanwijzingen en ga zo maar door...
Zo laat iedereen zijn of haar God buikspreken!

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 21:15

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 24 jul 2007 21:17

Define inspiration... Bush heeft wel degelijk zo'n uitspraak gedaan als Zahra hier zegt:

artikel

Dus Sabra, laat je nakijken! :mrgreen:

Terug naar “[Religie] - Open forum”