Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 04 mei 2007 13:23

Vonkie schreef:Ik had eerst ook altijd behoorlijk veel last van hoofdpijn. De laaste tijd is het minder gelukkig. Dat komt omdat ik meer ben gaan drinken. Dat scheelt echt heel veel.

Heel soms heb ik last van migraine. Is heel vervelend. Ogen dicht en ramen dicht (geen geluid) en slapen is dan de beste methode. Dan helpt ook geen paracetamol of Ibuprofan tegen de hoofdpijn.

Ik heb ook vaak last van hoofdpijn en ben sinds kort begonnen met veel meer te drinken. (Ik dronk bijna niets op een dag... :roll: ), dus ik ben benieuwd of het werkt.

Migraine heb ik heel af en toe, en duurt soms wel drie dagen. Daar wordt je echt niet vrolijk van.
En inderdaad, niets helpt ertegen.
Alleen jezelf opsluiten in een donkere kamer! :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 mei 2007 13:14

Sinds ik nog maar 3 a 4 bakken koffie per dag drink (in plaats van 10) is mijn hoofdpijn bijna weg.
Daarnaast drink ik voor iedere eenheid koffie ook een eenheid water.

Ik kan er bijna vanuit gaan dat ik iedere eerste vakantiedag een migraineaanval heb. De spanning is eraf en dat voel ik.

Verder kreeg ik van een avond TV kijken ook een fikse migraineaanval, maar dat is nu ook voorbij omdat ik nooit meer TV kijk.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 09 mei 2007 12:43

Ik heb ook een hele periode last gehad van hoofdpijn, maar dat is nu bijna over. Paracetamol en ibu hielpen niet. Ik kreeg altijd hoofdpijn als ik ruzie heb gehad met iemand of als ik lang gehuild heb of ergens over zit te piekeren.
Verder heb ik ook wel eens last van migraine, maar daar helpt niks tegen bij mij, alleen donker en slapen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 mei 2007 13:10

Over de hele linie genomen is het gewoon erg belangrijk dat je voldoende water drinkt en goede voeding binnen krijgt!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jul 2007 14:51

Pff.. Als iemand tips heeft :(

Ik heb de laatste tijd enorm veel last van hoofdpijn. Twee soorten. Als ik te lang achter de pc zit of parfum ruikt (of make-up) krijg ik drukkende pijn bij mijn slapen. Enige wat helpt is muziek uit, ogen dicht en op bed gaan liggen.

Andere hoofdpijn had ik eerst nooit, nu regelmatig, alhoewel erg een oorzaak te vinden lijkt. Ik krijg dat stekende pijn aan de binnenkant van mijn ogen, (dus aan de kant van mijn neus) boven mijn wenkbrauwen, echt dat gedeelte zegmaar. Ik word dan ook een soort van duizelig, struikel over dingen en kan het beste maar op bed gaan liggen.

Heeft iemand een idee wat vooral die tweede soort hoofdpijn is en wat er aan te doen is?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 jul 2007 14:57

L'être extraterrestre schreef:Pff.. Als iemand tips heeft :(

Ik heb de laatste tijd enorm veel last van hoofdpijn. Twee soorten. Als ik te lang achter de pc zit of parfum ruikt (of make-up) krijg ik drukkende pijn bij mijn slapen. Enige wat helpt is muziek uit, ogen dicht en op bed gaan liggen.

Andere hoofdpijn had ik eerst nooit, nu regelmatig, alhoewel erg een oorzaak te vinden lijkt. Ik krijg dat stekende pijn aan de binnenkant van mijn ogen, (dus aan de kant van mijn neus) boven mijn wenkbrauwen, echt dat gedeelte zegmaar. Ik word dan ook een soort van duizelig, struikel over dingen en kan het beste maar op bed gaan liggen.

Heeft iemand een idee wat vooral die tweede soort hoofdpijn is en wat er aan te doen is?
Als je last krijgt van PC-werk dan zou je eens kunnen proberen of het beter gaat als je je zonnebril opzet. Bij mij werkt dat namelijk, het lijkt wel alsoft het licht te fel is (monitorlicht/contrast laag zetten wil ook nog wel eens helpen :lol: ). Omdat je ook last heb van parfum zou het ook ozon o.i.d. kunnen zijn dat van de computer/beeldscherm/printer afkomt. Raam openzetten en flink laten luchten. Mij doet het wel eerder aan een soort overbelasting denken van teveel zintuiglijke indrukken.

André

Berichtdoor André » 23 jul 2007 14:58

De eerste is volgens mij spanningshoofdpijn.
De tweede ken ik zelf niet.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jul 2007 15:08

goshen schreef:
L'être extraterrestre schreef:Pff.. Als iemand tips heeft :(

Als je last krijgt van PC-werk dan zou je eens kunnen proberen of het beter gaat als je je zonnebril opzet. Bij mij werkt dat namelijk, het lijkt wel alsoft het licht te fel is (monitorlicht/contrast laag zetten wil ook nog wel eens helpen :lol: ). Omdat je ook last heb van parfum zou het ook ozon o.i.d. kunnen zijn dat van de computer/beeldscherm/printer afkomt. Raam openzetten en flink laten luchten. Mij doet het wel eerder aan een soort overbelasting denken van teveel zintuiglijke indrukken.
Bij de tweede hoofdpijn helpt het vaak wel om mijn bril af te zetten, maar eigenlijk is dat niet de bedoeling, ik weet niet precies maar mijn opticiën was er niet happig op. Het beste helpt, pc uit, koele ruimte, gordijnen dicht, ogen dicht, slapen. Maar ja, dat kan niet altijd he :(

@André, dat kan heel goed.. Ik heb het inderdaad vrij vaak in stress-situaties ook.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 23 jul 2007 16:29

Als het afzetten van je bril helpt zijn je glazen misschien niet helemaal goed meer. Kan dat je wel last van je ogen krijgt dan. Misschien een keer na laten meten door de opticien.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jul 2007 19:19

jip_86 schreef:Als het afzetten van je bril helpt zijn je glazen misschien niet helemaal goed meer. Kan dat je wel last van je ogen krijgt dan. Misschien een keer na laten meten door de opticien.
Is pas nog opgemeten, alles is goed.

Dat is dus het probleem, er is geen oorzaak te vinden. Ik heb net 2,5 uur geslapen, dus ik kan er weer helemaal tegenaan, alleen nu slaap ik vannacht niet :?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 jul 2007 19:59

Heb je geen vorm van migraine? Ik herken het nl wel een beetje. Je krijgt tussen je ogen en boven je neus flinke pijn en echt ergens binnen in. Ik heb migraine-medicijnen die redelijk werken. Als ik gelijk iets pak, kan ik geluk hebben en zakt het, maar anders ga ik 's avonds vroeg plat, lekker donker en om ong. tussen 4 en 6 uur 's nachts pak ik weer zon pil en na een uurtje slapen, kan ik er weer tegenaan. Wel moet ik die dag iets rustiger aan doen.
Het kan ook uitstralen naar je nek en naar je keel en oren.
Bij mij is het een hormonale migraine.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 jul 2007 20:58

pol schreef:Heb je geen vorm van migraine? Ik herken het nl wel een beetje. Je krijgt tussen je ogen en boven je neus flinke pijn en echt ergens binnen in. Ik heb migraine-medicijnen die redelijk werken. Als ik gelijk iets pak, kan ik geluk hebben en zakt het, maar anders ga ik 's avonds vroeg plat, lekker donker en om ong. tussen 4 en 6 uur 's nachts pak ik weer zon pil en na een uurtje slapen, kan ik er weer tegenaan. Wel moet ik die dag iets rustiger aan doen.
Het kan ook uitstralen naar je nek en naar je keel en oren.
Bij mij is het een hormonale migraine.
Het is bij mij niet meer als ik ongesteld moet worden ofzo (ik weet eigenlijk niet, ik heb geen verstand van hoofdpijn, maar ben jij man of vrouw :oops: )

Misschien is het migraine... Is het verstandig om een afspraak bij de HA te maken of is dat niet nodig denk?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jul 2007 16:37

L'être extraterrestre schreef:
Misschien is het migraine... Is het verstandig om een afspraak bij de HA te maken of is dat niet nodig denk?

nou jah.. ik leef ook met migraine... Als ik het heb duikik mijn bed in en is hetnog prima te redden... Het is maar net hoe jij je pijngrens hebt en wat je nog acceptabel vind. Me pa heeft ook migraine heeel extreeem hij heft dan uitvalverschijnselen. Hij heeft wel medicijnen. Maar er zijn tig soorten, vaak krijg je gewoon een pijnstiller en spierverslapper.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 24 jul 2007 17:55

Ik geloof niet dat dat direct met je pijngrens te maken heeft, je hebt zware en lichte migraine. Met de lichte aanvallen kan ik best leven ja, medicijnen nemen, licht uit, stilte en slapen, de volgende dat is het dan meestal weg. Maar zware aanvallen zijn echt afschuwelijk, dan weet je niet meer waar je het zoeken moet, dan voel je je lichaam helemaal lam worden en lijkt wel of er een mega-steen in je hoofd heen en weer gaat en krijg ik rare sterren voor me ogen en donkere vlekken. Dan lopen de tranen vanzelf uit je ogen terwijl je niet huilt. Maar goed iedereen heeft wel wat, en na uiterst 3 dagen is het weer over. (Deze laaste uitspraak zeg ik alleen als ik geen migraine heb hoor 8) )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jul 2007 19:26

Ik had het een paar weken geleden ineens heel erg 's nachts: erge hoofdpijn alleen links, misselijk, echt flink beroerd. Het was best wel eng! Maar de huisarts zei dat hij liever geen medicijnen tegen migraine geeft, omdat die ook weer bijwerkingen hebben. Dus hij adviseerde domperidon tegen de misselijkheid en verder gewoon paracetamol. Tja, dat doet soms gewoon niets... het beste is in bed kruipen en uitzieken. Bij mij gebeurt 't toch meestal als ik erg moe ben, dan geeft mijn lichaam aan dat ik rust moet nemen.

Terug naar “Archief”