sela schreef:'k kocht m'n huisje met gaskachels enzo. en nu hebben we cv etc. ondertussen is het vorige week getaxeerd. het is nu 200.000 euro waard. zegt men. daar kun je dus ook winst mee maken. [na 7 jaar].
Ruilen?

Moderator: Moderafo's
sela schreef:'k kocht m'n huisje met gaskachels enzo. en nu hebben we cv etc. ondertussen is het vorige week getaxeerd. het is nu 200.000 euro waard. zegt men. daar kun je dus ook winst mee maken. [na 7 jaar].
nou precies, dat hadden wij dus ook. Wij hebben geen nationale hypotheekgarantie omdat ik toen nog maar net begon met mijn nieuwe baan. Nu kunnen we waarschijnlijk wel de garantie krijgen omdat ik nu ook een vaste baan heb en mijn salaris omhoog is gegaan (vast contract + jarig geweest). Op dit moment hebben wij allebei een aparte rekening en dat gaat eigenlijk wel goed. Een voordeel van een gezamelijke rekening (maar da's persoonlijk) vind ik dat je precies kan zien wat er inkomt en uitgaat en wat je overhoudt om te sparen. Als je twee rekeningen heb lijkt het (maar dat is ook persoonlijk) dat je een beetje langs elkaar heen werkt als je niet regelmatig om de tafel gaat zitten en kijken hoe de stand van zaken is.Lalage schreef:ajl schreef:Wij zijn nog maar een jaar afgestudeerd en zijn het afgelopen jaar getrouwd en hebben een nieuwbouwhuis gekocht ( wat dit najaar opgeleverd gaat worden) Maarre....een huis kopen op 1 salaris is ons ook niet gelukt. Beide salarissen zijn volledig meegenomen.
same herealleen mocht mijn salaris maar voor 60% meetellen, want ik heb geen vast contract. Dus we hebben geen nationale hypotheekgarantie gekregen, terwijl we het in de praktijk wel kunnen betalen.
liefie schreef:mijn opa en oma hebben 40 jaar geleden een huis gekocht voor 50.000 gulden in Leusden dat is nu 2 maanden terug verkocht voor 265.000 euro!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 19 gasten