belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2007 20:01

Precies, dat zijn ook geen echte stedelingen hè, dat zijn gewoon wannabe-provinciaaltjes. 8)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 15 jun 2007 20:06

Aragorn schreef:Ik ben inderdaad nog nooit een conservatieveling die van anarchistische punk houdt,
Wij moeten eens meeten.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 15 jun 2007 20:08

Aragorn schreef:Precies, dat zijn ook geen echte stedelingen hè, dat zijn gewoon wannabe-provinciaaltjes. 8)

Ik zit óp de lijn Zwolle-Amersfoort :mrgreen: , maar ik trek de lijn even door naar... laten we zeggen Breda, dan komt er nog een wannabe-stad bij :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2007 20:21

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Ik ben inderdaad nog nooit een conservatieveling die van anarchistische punk houdt,
Wij moeten eens meeten.

Goed idee. 8)

Wat trekt jou als aartsconservatief aan in anarchistische punk?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jul 2007 20:46

Liefde... zielsveel van de ander houden is natuurlijk superbelangrijk.
En o ja, dat moet die ander ook nog eens stomtoevallig heel veel van mij houden. #-o
Maar ook dat je helemaal bij elkaar past. Dat elkaars karakters goed op elkaar aansluiten.
[]:)

Ik vraag mij eigenlijk een beetje af: is dat allemaal eigenlijk niet veel te veel gevraagd? Het kost al moeite genoeg om iemand te vinden die aan één van deze criteria voldoet!
Zoals: degene op wie je verliefd bent, past misschien wel helemaal niet zo optimaal bij je. En degene die geweldig bij je past, daar ben je weer niet zo verliefd op. :(
(Om nog maar te zwijgen van: diegene op wie je stapeldolverliefd bent ziet jou niet zitten om een of andere domme triviale reden.)
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 jul 2007 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 jul 2007 20:51

Boekenlezer schreef:Ik vraag mij eigenlijk een beetje af: is dat allemaal eigenlijk niet veel te veel gevraagd?

Liefde is inderdaad een vreemd begrip. Misschien is vertrouwen, elkaar voor 100 en een beetje meer % vertrouwen een betere insteek?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jul 2007 20:59

Zareb schreef:Liefde is inderdaad een vreemd begrip. Misschien is vertrouwen, elkaar voor 100 en een beetje meer % vertrouwen een betere insteek?

Vertrouwen is belangrijk. Maar je wilt toch ook graag passie in de relatie, zou ik zeggen! Als dat immers kan, waarom niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 jul 2007 21:42

Boekenlezer schreef:Maar je wilt toch ook graag passie in de relatie, zou ik zeggen!

Natuurlijk, maar ontstaat dat juist niet omdat je elkaar voor 100% vertrouwt en je volledig durft over te geven, of durf te genieten van elkaar. Overigens is passie misschien een uitting van liefde maar geen voorwaarde.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2007 22:16

Dat denk ik ook Zareb.

Ik denk niet dat karakters perse goed bij elkaar aan moeten sluiten. Het is echt niet erg als het af en toe knalt of zo in je relatie, als je het dan maar wel gelijk weer recht zet met elkaar.

Kijk alleen of je van elkaar houdt en als dat het geval is, laat de tijd dan leren of je samen verder kunt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 jul 2007 08:09

Dat vind ik heel mooi wat je daar stelt, Gerdien B.
Liefde is toch het eerste en het belangrijkste. Als je dan vervolgens voor uitdagingen komt te staan als het gaat om de afstemming op elkaar, is er met gebruik van intelligentie en creativiteit heel erg veel mogelijk.
Goed, het kan natuurlijk voorkomen dat er ondanks dat desondanks ècht absoluut geen garen met de persoon in kwestie te spinnen valt. Maar dan heb ik het wel over zeldzame uitzonderingen. Ik heb zo'n geval wel eens meegemaakt. Maar voor de rest kom ik dat zo goed als niet tegen, naar mijn weten. Waar een wil is, is meestal ook wel een weg.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jul 2007 10:20

Waar een wil is, is meestal ook wel een weg.

hier ben ik het zeker mee eens.
De ene zal de moed sneller op geven dan de ander. Kijk juist naar het mooi's wat je samen deelt en probeer vandaar uit verder te gaan. Wat er misgaat moet ook wel zeker besproken worden om daar mee verder te kunnen, maar vergeet niet ook de andere kant te bezien. Doorzettingsvermogen is denk ik ook wel belangrijk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Veer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Veer » 04 aug 2007 19:00

Onvoorwaardelijk houden van lijkt mij ook het allerbelangrijkste..en dat je ook altijd met elkaar kan praten..echt over alles
Dat komt denk ik ook uit die liefde voort ja...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 aug 2007 09:26

dorine88 schreef:Tje misschien is het wel een piepklein onderdeel van wat belangrijk is in een relatie. Ik denk dat wanneer iemand van Iron Maiden houdt een realtie heeft met iemand die gek is van 70's muziek er veel ruzie is.

Iron Maiden is haast 70's. Ik vermoed dat iemand die Iron Maiden waardeert ook wel waardering op kan brengen voor muziek uit de jaren 70.

Maar ik denk dat je met muziek ook jezelf een beetje uitdrukt. Wanneer een meisje van alternatieve, ruige muziek houdt zal ze niet in roze rokjes rondhuppelen. En een jongen die daarvan houdt zal ook niet met een spncer en bloesje rondlopen...

Roze rokjes zijn lang hipgeweest, ook in de hardcorescene (punk/metal) zag je vaak meisjes met roze rokjes/jurkjes. Ook spencers zie je veel in de hardcorescene, althans, ik heb al een tijd geen shows meer bezocht, maar voorheen in ieder geval wel. Als mensen mij zien, zouden ze niet per se zeggen dat ik naar o.a. hardcore en deathmetal luister, om maar twee extreme stijlen te noemen. Maar ja, ik luister dan ook vrijwel alle stijlen.

Wat ik belangrijk vind in een relatie? Lastig. Vertrouwen, liefde, plezier, enigszins gedeelde interesses, et cetera.

topkok

Berichtdoor topkok » 05 aug 2007 09:51

muziekstijlen in een relatie is voor mij best belangrijk... als iemand het mooi vin$d om keihard psalmen te draaien (ik keur niks af) dan zou ik daar sneller op afknappen als iemand chris tomlin zou draaien....

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 aug 2007 09:59

Wel, ik heb liever iemand die naar de psalmen luistert dan iemand die naar Chris Tomlin luistert. ;-)

Terug naar “Archief”