bedelaars

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 nov 2003 17:10

Tirreg schreef:ik vind het heel moeilijk om daar wat over te zeggen, eigenlijk zou ik vinden dat ze gewoon naar de sociale voorzieningen toe stappen, ze kunnen zo geld krijgen als ze willen, maar ze willen zo leven, dat komt omdat ze iets missen in hun hoofd denk ik.

dat vind ik ook! ze willen het zelf, het is echt niet zo dat ze het per se moeten!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 13 nov 2003 17:21

echt, zo erg he. Als ik in Utrecht kom komen zwervers in drommen op me af (waarschijnlijk zie ik er heel lief en goedhartig uit :wink: ). Soms zeggen ze dat ze maar twee euro nodig hebben, maar ja, wat moet je dan. Stom om dat beetje te weigeren, maar ook om te geven. En als er dan zo'n man komt die zegt dat hij TC heeft, en in Maastricht woont, maar zn pinpas is vergeten, dus niet weet hoe hij terug moet komen, en om geld voor een treinkaartje vraagt, en belooft terug te betalen zodra hij thuis is. En heel gekwetst reageert als je hem niet blijkt te vertrouwen...
Of iemand die een ernstig ziek familielid zegt te hebben, dat medicijnen nodig heeft... Of mensen uit een of ander oost-europees land die hier geen werk kunnen krijgen... Nja, als er om de 100 meter zo'n man op je af komt die geld nodig heeft voel je je niet echt lekker meer...

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 nov 2003 20:10

Ik had eergisteren een man die graag een eurootje voor eten wilde. Ik liep al naar de BurgerKing (de enige die open was, twas laat), maar hij had opeens niet zo veel honger meer, het was meer 'met het oog op morgen'. Ik heb maar gezegd dat er morgen vast ook weer mensen op het station zouden zijn :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 nov 2003 19:15

Gershwin schreef:Ik had eergisteren een man die graag een eurootje voor eten wilde. Ik liep al naar de BurgerKing (de enige die open was, twas laat), maar hij had opeens niet zo veel honger meer, het was meer 'met het oog op morgen'. Ik heb maar gezegd dat er morgen vast ook weer mensen op het station zouden zijn :mrgreen:

die is goeoeoed!!! :mrgreen:
ff serieus: ik denk wel dat je zo het beste met die mensen om kunt gaan, want hieruit blijkt wel weer -> dat geld is echt niet voor eten bestemd...

Erick
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erick » 19 nov 2003 14:25

Gershwin schreef:Ik had eergisteren een man die graag een eurootje voor eten wilde. Ik liep al naar de BurgerKing (de enige die open was, twas laat), maar hij had opeens niet zo veel honger meer, het was meer 'met het oog op morgen'. Ik heb maar gezegd dat er morgen vast ook weer mensen op het station zouden zijn :mrgreen:

Heb ik ook een keer gedaan, de beste man was zo blij!
Ik denk dat bedelen in Nederland niet nodig is. Ik heb ook wel eens gehoord dat je met een hele dag bedelen op een druk station de nacht erop in een hotel kunt slapen en een maaltijd kunt gebruiken...
Op Utrecht Centraal zit ook een man (elke dag!) die christlijke liederen fluit. Hij heeft een tasje naast zich staan waarop staat: ´Jezus houdt van mij.´ Hij draagt ook nog wat uit, al is het op zijn manier, zoiemand geef ik wel wat.
Degene die je het meest de waarheid zegt, is je beste vriend

Terug naar “Archief”