Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 15 jul 2007 10:34

MissF schreef:Een stad heeft wijken, en elke wijk is een klein dorp (tenminste, dat kan zo zijn).
Mijn ouders wilden in Rhenen blijven wonen, maar wel een ander huis. Maar dan betaal je zo knetter veel, dat idd geen koeken meer, geen patatje, geen dagje six flags enzo. En zij kozen er ook voor om dan maar een plaats verder te gaan wonen, waar de huizenprijzen lager zijn.
Mijn vriend en ik hebben wel bewust voor Rhenen gekozen, maar we hebben het echt op 1 loon gekocht, ook om de reden die jij noemt: ik wil veul mensen over mn vloer, en ik wil ze veul aan kunnen bieden, en het liefst ook nog veul cadeautjes en kleren kopen ;) Dus dan maart een iets kleiner en goedkoper huis.
Het lastige was ook bij mijn ouders dat ze perse 5 slaapkamers nodig hadden. toen waren we nog met zn drieen thuis, en mn vader moet een grote studeerkamer hebben. Jij hebt ook meerdere kids, en huizen met meerdere slaapkamers zijn vaak duurder dan met maar 3 slaapkamers. Dat is het lastige.
Maargoed, je hebt wel genoeg keus uit plaatsen, dat scheelt. Je zit niet perse aan 1 kerk of plaats vast.

wat word jij toch verstandig nu je gaat trouwen :P:P:P:D:D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2007 11:43

Vanavond gaat ie solliciteren in Stellendam.............

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2007 22:52

Yezzzz, hij kan komen werken in Stellendam.........

maar nu gaat er veel door ons heen.

huis verkopen?
ander huis kopen, maar waar?

houd ons op de hoogte met tips e.d

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jul 2007 08:49

In ieder geval gefeliciteerd met de nieuwe baan, natuurlijk!

Ik dacht dat jullie sowieso gingen verhuizen? Of is de afstand toch (tijdelijk) overbrugbaar, elke dag woon/werkverkeer richting jullie huidige woonplaats?

Het lijkt mij nu in ieder geval raadzaam om gewoon zelf (samen) te gaan kijken in de diverse dorpen op Flakkee, om zelf een indruk op te doen: waar zou ik wel/niet willen wonen. En dan een makelaar zoeken daar. Die zijn er genoeg :).

En vanaf nu regelmatig www.eilandweb.nl checken :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jul 2007 21:14

We roepen om de paar jaar dat we gaan verhuizen maar steeds kwam er niet van. Dan was er dit, dan weer dat.

Nu is hij dus aangenomen, dus aan 1 "eis" is voldaan: werk

we hebben best wel leuke huizen gezien op Flakkee. Maar ja, de dorpen zelf kennen we niet. Er was al een keer wat gepost over diverse plaatsen daar. We hebben nu een leuk huis gezien in Nieuwe Tonge dat we willen gaan bekijken. Wat voor plaats is dat? Ik woon nu in een vreselijk puriteins dorp, mede daarom wil ik hier weg. Misschien is Nieuwe Tonge ook wel zo'n dorp?

Post aub jullie ervaringen!

sela

Berichtdoor sela » 19 jul 2007 22:08

ik denk dat middelharnis de meeste vrijheid biedt.
overigens ligt schouwen-duiveland ook niet ver van goeree.
heb op dat eiland 8 jaar gewoond en m'n familie langer.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jul 2007 09:55

Nieuwe Tonge is érg klein en men houdt elkaar daar goed in de gaten...

Het is inderdaad geen gek idee om het ook buiten G-O te zoeken. Wellicht is de Hoekse Waard ook een optie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

topkok

Berichtdoor topkok » 20 jul 2007 11:03

LeChat schreef:Nieuwe Tonge is érg klein en men houdt elkaar daar goed in de gaten...

Het is inderdaad geen gek idee om het ook buiten G-O te zoeken. Wellicht is de Hoekse Waard ook een optie.

strijen is inderdaad een leuk dorp!!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 jul 2007 20:15

sela schreef:ik denk dat middelharnis de meeste vrijheid biedt.
Daar woont echt ongezond tuig 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jul 2007 23:45

We zijn door Middelharnis gelopen, vorige week, het was koop avond. Mijn man is iemand die altijd veel op mensen let, kijkt hoe ze doen en kijken enzo. Hij zei: die gezichten van de jongelui hier staan me niet aan. Niet alleen bij 15-16 jarigen maar ook bij jongere kinderen van jaar of 12.

We blijven zoeken op Flakkee, als je naar ander eiland gaat moet mijn man weer eind rijden naar zijn werk en daar heeft ie geen zin in. Vandaag in Nieuwe Tonge wezen kijken, maar aan die huizen moet nog zo veel verspijkerd worden dat we het maar laten voor wat het is. Maandag bij 2 huizen kijken in Melissant..........

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 29 jul 2007 00:11

Volgens mij ligt Voorne-Putten ook niet ver van Stellendam. Je hebt er leuke plaatsjes zoals Brielle, Oostvoorne of Rockanje etc., allemaal vlakbij de haringvlietdam. En als ik het nog goed weet is de eerste plaats die je tegenkomt, als je vanuit van Voorne-Putten de haringvlietdam op rijdt, Stellendam. Kortom, best te doen! En Voorne-Putten is niet zo 'puriteins' :wink:

Alhoewel ik niet precies weet hoe de huizenprijzen daar zijn :)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jul 2007 00:13

De keren dat we over de Haringvlietdam reden, richting Stellendam was het stapvoets. Ze zijn daar aan de weg aan het werk. Dit duurt nog tot 2008. Zou te overzien zijn, maar niet voor iemand die daar een hekel aan heeft.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 29 jul 2007 13:38

*Annet* schreef:We roepen om de paar jaar dat we gaan verhuizen maar steeds kwam er niet van. Dan was er dit, dan weer dat.

Nu is hij dus aangenomen, dus aan 1 "eis" is voldaan: werk

we hebben best wel leuke huizen gezien op Flakkee. Maar ja, de dorpen zelf kennen we niet. Er was al een keer wat gepost over diverse plaatsen daar. We hebben nu een leuk huis gezien in Nieuwe Tonge dat we willen gaan bekijken. Wat voor plaats is dat? Ik woon nu in een vreselijk puriteins dorp, mede daarom wil ik hier weg. Misschien is Nieuwe Tonge ook wel zo'n dorp?

Post aub jullie ervaringen!

Nieuwe-Tonge is een van de grootste roddeldorpen van Flakkee! 1 tip: ga daar niet heen als 'buitenlander' want je komt er nooit tussen... er wordt alleen maar op je gelet! uiterlijk is daar heel belangrijk... College Style doet goede zaken in Middelharnis :shock: :(
Middelharnis/Sommelsdijk: genoeg huizen te koop... verschillende prijsklassen.... Veel scholen, ook speciaal onderwijs, middelbare school en goed aan te rijden naar Rotterdam (Werkendam is ongeveer een uurtje rijden, dus geen weekend-over-bij-(groot-)ouders nodig ;) ) Je zit 21km bij t strand vandaan... ook goed te doen op de fiets. Middelharnis heeft ook een eigen strandje aan t Haringvliet :D niet superspectaculair, maar goed. De huizenprijs is redelijk... ik weet natuurlijk niet in welke prijsklasse jullie zoeken... Wel moet je opletten of je in een kinderrijke/kindvriendelijke buurt wat kan vinden... anders moeten ze t halve dorp door om ergens te kunnen spelen... (gehoord van dorpsgenoten) Kerken zijn er ook... gergem, chr.ger.kerk, pkn, hhk, protestantse kerk, gereformeerde kerk, remonstrantse kerk, evangelische gemeente, pinkstergemeente.... nou ja, teveel om op te noemen... voor de gein een x geteld, we kwamen op 16 kerkgebouwen uit... Genoeg keuze dus.... Melissant, Herkingen en Dirksland zijn ook niet echte aanraders... Stellendam, Goedereede of Ouddorp ken k niet zo goed.... k kom alleen in Ouddorp voor t strand... t wemelt daar altijd wel van de vakantiegangers,vooral in de zomer. In Stellendam hebbie wel een leuk zwembad, evenals in Sommelsdijk.
k Zou idd eerst es sfeer gaan proeven in de dorpen... hebben wij ook een x gedaan om een leuk restaurantje uit te zoeken en mn ouders erheen te sturen... tis iig een goed iets om dat eerst te doen... Daarna kun je alles o een rijtje zetten en kijken waar je wil gaan wonen...
Heel veel succes ermee!!
groetjes van Flakkee
Szent az Úr

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 29 jul 2007 13:40

Debor@ schreef:
sela schreef:ik denk dat middelharnis de meeste vrijheid biedt.
Daar woont echt ongezond tuig 8)

en bedankt :P
Szent az Úr

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 aug 2007 22:39

We hebben een huis gekocht in Melissant. We twijfelden nog erg met een huis in Stellendam, dat was veel groter. Dit huis stond recht voor een supermarkt en had een hele kleine tuin. We wilden juist verhuizen voor meer tuin en vrijheid. We hebben nu een huis met een flinke lap grond achter en vrij uitzicht. O, wat zijn wij heden blij!!!

Zo kijken we straks weg uit de keuken vandaan:

Afbeelding

Nu nog ons eigen huis zien te verkopen!

Afbeelding
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”