Schizoïde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maara
Mineur
Mineur

Schizoïde

Berichtdoor Maara » 17 jul 2007 20:45

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Schizoïde en hoe je daarmee om moet gaan?

Ik vind de uitleg op internet soms wat tegenstrijdig.
Hoe herken je het en hoe wordt het vastgesteld dat je het hebt?
Bestaan er ook gradaties in zoals je bij Autisme licht autistisch tot zwaar autistisch hebt?
En hoe ga je er in de praktijk mee om of hoe ga je om met iemand die het heeft?
Andere informatie erover is ook welkom.
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 nov 2007 22:16

ben je al iets wijzer geworden inmiddels? van de reacties hier in ieder geval niet :D
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 23 nov 2007 10:44

Nee, het is hier erg stil inderdaad.
Het verwonderde mij dan ook dat er een berichtje was geplaatst.
Blijkbaar komt het dus echt niet veel voor of weten de mensen niet dat ze het hebben.
Ik heb al wel met desbetreffende persoon gesproken en daardoor is het mij al wel een beetje duidelijker geworden.
Tenminste hoe deze persoon het ervaart, ziet en wil dat ermee omgegaan wordt.

Aangezien ik niet denk dat er nog meer berichtjes zullen worden geplaatst kan hier wel een slotje op en het archief in denk ik.
Mocht iemand nog informatie hebben of willen dan moeten ze maar pb'en.
Tijdens jouw dagen van beproeving en lijden, zag je maar een paar voetafdrukken omdat Ik het was die je dan gedragen heeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 nov 2007 12:34

Ik dacht dat het over schisis ging, maar dit is dus iets psychisch?

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 23 nov 2007 22:09

Hee toevallig. Ik las vorige week zo'n boekje waarin schizoide voorkwam en ik vond het nogal bij me passen.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 22 dec 2007 15:41

Ik dacht dat het over schisis ging, maar dit is dus iets psychisch?
Ja, klopt. Maar het heeft niks met schizofrenie te maken zoals mensen ook wel eens denk.

Sorry dat ik zo laat reageer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welk boekje dat was. Een aanrader?
Dan zou ik de titel en schrijver wel willen weten.

Heb je er trouwens nog wat mee gedaan? Of had je zoiets van: dat past wel bij mij, maar ik hoef er verder zelf niks mee?
Want het schijnt dat de personen met schizoïde er vaak minder last van hebben dan de mensen om hun heen.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 22 dec 2007 16:23

Even denken hoe het ook alweer heette. Er stond in ieder geval een struisvogel op de voorkant. Maar het ging vooral over verschillende type mensen met daarbij mogelijke psychische ziekten.

Maar hoe meer ik er over lees op internet hoe zekerder ik ben dat ik het naar alle waarschijnlijkheid heb. Maar ik heb er meestal niet echt last van.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 22 dec 2007 16:45

Als het je weer binnenschiet zeg je het maar.
Want om nou alle boeken van de bieb te gaan controleren op een struisvogel op de voorkant... :wink:

Fijn dat je er geen last van hebt. Maar je doet er dus verder niks mee?
De persoon die ik ken vindt het namelijk wel erg vermoeiend om met mensen te praten als het niet om de standaard gesprekken gaat.
Daarbij is dan volgens mij ook cognitieve therapie aangeraden als ik het goed heb.
Maar als je nog nuttige informatie tegenkomt (/gekomen bent) of nuttige tips hebt hoor ik het graag.

mayi
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

schizoïde

Berichtdoor mayi » 26 dec 2007 12:36

Hallo!
Ik ben Anne en ben schizoïde. Ik wil graag in contact komen met "lot"genoten. Kennen jullie mensen die eraan lijden, of lijd je er zelf aan. Ik wil ook best vertellen wat het in de praktijk inhoudt. Ben in elk geval op zoek naar mensen die hetzelfde meemaken om ervaringen mee te delen.

xxxxxx Anne

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Re: schizoïde

Berichtdoor DoIoRoK » 26 dec 2007 13:05

mayi schreef:Hallo!
Ik ben Anne en ben schizoïde. Ik wil graag in contact komen met "lot"genoten. Kennen jullie mensen die eraan lijden, of lijd je er zelf aan. Ik wil ook best vertellen wat het in de praktijk inhoudt. Ben in elk geval op zoek naar mensen die hetzelfde meemaken om ervaringen mee te delen.

xxxxxx Anne

Das ook toevallig, kijk net weer sins hele lange tijd op dit forum, en zie dit. Ik heb ook schizoide. En zou het ook niet erg vinden om met mensen in contact te komen die het hebben.
Zal morgen wel even vertellen wat het bij mij inhoud. Moet namelijk zo weg. :D tuur me gerust een berichtje als je zin hebt.

DoIoRoK

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Re: schizoïde

Berichtdoor DoIoRoK » 27 dec 2007 18:50

Hier is het beloofde verhaaltje over mijzelf. Werd 4 jaar geleden depressief. Heb daarom eerst bij een psygoloog gelopen, maar dat schoot niet echt op, niet genoeg in iede gaval. Daarom ben ik doorverwezen naar deeltijd-behandeling. Drie (dag)delen per week groepstherapie. Heb ik veel aan gehad. Onderandere van mijn depresifitijd afgeraakt en nog wat dingetjes. Maar het liep nog steeds niet echt. Kreeg het nog steeds niet voor mekaar te werken en mijn sociale contacten te onderhouden. En niemand wist waarom. Psygologische test gehad, maar daar kwam ook niets uit. Wat op zich bijzonder is want de meeste mensen krijgen wel 5 diagnoses uit zoon test, zelfs "gezonde" mensen. Toen maar besloten naar een woongroep te gaan en heel practisch bezig te gaan met werken naar werk en een eigen huisje. En dat bevalt me op zich wel. Ben practisch ingesteld. Maar toch ben ik verder gegaan of iemand me kon helpen met een diagnose. Want zonder diagnose kunnen ze je moeilijk helpen. En daar kwam na veel gezoek en gepuzzel, schizoide persoonlijkheidsstoornis uit. En daar kan ik me op zich wel in vinden. Komt aardig overeen met waar ik last van heb. Problemen met sociale contacten, last van mijn gevoelsbeleving en problemen met motivatie en zo. En aangezien het een persoonlijkheidsstoornis is is het een kwestie van mee leren leven. En dat lukt vrij aardig. Niet dat het zo gaat als ik graag zou willen, maar heb me daar bij neergelegt. Maar het gaat naar omstandigheden goed zeg maar :D Dus ik overleef het wel.

DoIoRoK

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 29 dec 2007 01:49

Hey Maara. Interesse om te weten hoe ik er mee om ga? Weet niet of dat je helpt hoor, maar heb het nu toch al op papier dus kan het je zo mailen. Waarschijnlijk vind je wel herkenning. Doet mij meestal wel goed.
Je roept maar.

DoIoRoK

Terug naar “Archief”