Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 11 jul 2007 11:21

in Kesteren is het ook moeilijk om in te burgeren.. je wordt snel als import beschouwd.. sterkte dr mee.. ze zijn zo gesloten als de neten

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 11 jul 2007 11:22

hehe ja, maarja, die vrouwen zijn refo dus die werken niet en doen het huishouden, ga op een gemiddelde zaterdag maar eensch naar de C1000, maar goed we zijn echt way off topique-smile
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jul 2007 12:13

Weetje wat volgens mij een nadeel is aan in van die kleine dorpjes (en volgens mij is dat meer in de 'refo' of 'christelijke' dorpje zo), dat het lastig is om erin te komen.
In Bleskensgraaf hadden wij het geweldig naar ons zin, echt de mooiste tijd uit mijn jeugd. :) Maar wij hadden de mazzel dat we er vanaf onze geboorte woonden. Dan hoor je er gewoon bij.
Hier in Kesteren zullen we nooit inburgeren. Dat hoeft ook niet, want ik ga binnenkort al weg, en mijn ouders ook binnen 5 jaar wel. Maar het is gewoon moeilijker, er zijn kliekjes, en daar kom je niet snel tussen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 11 jul 2007 20:19

Wat vind je van Scherpenzeel (gld)? Je hebt hier verschillende kerken en ook een Reformatorische basisschool.. dus wat houdt je tegen :wink:
Groetjes

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 jul 2007 09:09

babbeltje schreef:Wat vind je van Scherpenzeel (gld)? Je hebt hier verschillende kerken en ook een Reformatorische basisschool.. dus wat houdt je tegen :wink:

De prijs van de huizen!

Wij krijgen het idee dat mijn man voor de functie die hij heeft en het werk wat hij daarbij doet flink verdient. Belde gisteravond iemand van het bedrijf uit Kesteren en praatje over werk en loon: Jawel, goed loon maar niet wat hier de gemiddelde lasser krijgt.

Waar hij nu werkt gaat hij ook naar schepen toe om storingen te verhelpen. Officiel is hij lasser van beroep en solliciteert ook weer naar die functie. In de praktijk last hij niet veel meer. Kan zijn functie niet echt omschrijven. Manusje van alles ofzo? Ydrauliek, elektriciteit, keuren van autokranen..........

Hij is absoluut niet iemand die bijv. ambitie heeft om 10 mensen onder hem te hebben terwijl hij dat wel zou kunnen. Hij wil die verantwoordelijkheid niet.
(beetje warrig verhaal??)

topkok

Berichtdoor topkok » 13 jul 2007 11:34

SimonT schreef:hehe ja, maarja, die vrouwen zijn refo dus die werken niet en doen het huishouden, ga op een gemiddelde zaterdag maar eensch naar de C1000, maar goed we zijn echt way off topique-smile

jammer dat ze altijd zo belachelijk dicht bij elkaar staan en dat ze dan ook nog lachen en naar je kijken:P jij voelt je daar als diehard opheusdenaar heel prettig bij ofniet???

klein detail.. ze staan meer bij de aldi

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 13 jul 2007 20:57

het lijkt mij persoonlijk vreselijk om in Werkendam te wonen. ik zou zeggen: ga aan de goede kant van de brug wonen en wbt de huizenprijs; boeien.. Als je dood bent kun je het niet meenemen en telt volgens mij meer of je geluk hebt gevonden in je leven en uiteindelijk of je Jezus kent.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 14 jul 2007 11:41

leclerc schreef:het lijkt mij persoonlijk vreselijk om in Werkendam te wonen. ik zou zeggen: ga aan de goede kant van de brug wonen en wbt de huizenprijs; boeien.. Als je dood bent kun je het niet meenemen en telt volgens mij meer of je geluk hebt gevonden in je leven en uiteindelijk of je Jezus kent.

De 'goede' kant van de brug, hahahahahha :mrgreen: :mrgreen:
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jul 2007 13:23

@Leclerc, makkelijk gezegt: 'boeie'.

Je kan natuurlijk geen huis kopen wat te duur is. En je kan het idd niet meenemen maar je kinderen kunnen er nog wel wat mee.

Verder heb je gelijk :wink:

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 14 jul 2007 20:41

Zeg dat laatste nog eens? :mrgreen:
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 jul 2007 21:01

Why? Dat hoor je nooit zeker... 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jul 2007 21:48

leclerc schreef:het lijkt mij persoonlijk vreselijk om in Werkendam te wonen. ik zou zeggen: ga aan de goede kant van de brug wonen en wbt de huizenprijs; boeien.. Als je dood bent kun je het niet meenemen en telt volgens mij meer of je geluk hebt gevonden in je leven en uiteindelijk of je Jezus kent.

Heb je wel eens geprobeerd om bij de bank een hypotheek voor zomaar een willekeurig huis te krijgen? Het is zelfs zo gek, dat we ons eigen huis niet meer zouden kunnen kopen! Dit komt doordat we allebei nog werkten toen we dit huis kochten. Ook willen we soms zomaar eens met de kinderen een keer een frietje gaan eten en een koek bij de koffie. Ik weet van mensen die in een kast van een huis wonen maar waar je niets te eten krijgt als je daar op visite gaat. Zo wil ik dus echt niet worden.

Toch krijg ik al meer het idee, ook door gesprekken met andere mensen, dat het in elk dorp wel zo is dat iedereen op elkaar let en over elkaar spreekt.

topkok

Berichtdoor topkok » 14 jul 2007 23:28

als je in een grote stad woont.. ben je een individu zit je daar op te wachten dan????

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jul 2007 23:55

tussen een grote stad en een redelijk klein dorp (waar ik nu woon) zit ook nog verschil.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jul 2007 07:34

Een stad heeft wijken, en elke wijk is een klein dorp (tenminste, dat kan zo zijn).
Mijn ouders wilden in Rhenen blijven wonen, maar wel een ander huis. Maar dan betaal je zo knetter veel, dat idd geen koeken meer, geen patatje, geen dagje six flags enzo. En zij kozen er ook voor om dan maar een plaats verder te gaan wonen, waar de huizenprijzen lager zijn.
Mijn vriend en ik hebben wel bewust voor Rhenen gekozen, maar we hebben het echt op 1 loon gekocht, ook om de reden die jij noemt: ik wil veul mensen over mn vloer, en ik wil ze veul aan kunnen bieden, en het liefst ook nog veul cadeautjes en kleren kopen ;) Dus dan maart een iets kleiner en goedkoper huis.
Het lastige was ook bij mijn ouders dat ze perse 5 slaapkamers nodig hadden. toen waren we nog met zn drieen thuis, en mn vader moet een grote studeerkamer hebben. Jij hebt ook meerdere kids, en huizen met meerdere slaapkamers zijn vaak duurder dan met maar 3 slaapkamers. Dat is het lastige.
Maargoed, je hebt wel genoeg keus uit plaatsen, dat scheelt. Je zit niet perse aan 1 kerk of plaats vast.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”