De refowebkids!!!! [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 jul 2007 06:48

@TJ: scheef nekwerveltje, dat kan duiden op Kiss Syndroom. Dit is iets wat door de huisartsen niet erkend word, dus bereid je er maar op voor.

Dit heb ik al van verschillende moeders gehoord die een kind hadden die door een ostheopaat is behandeld.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jul 2007 08:49

vanmorgen bij de huisarts geweest... hij heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts! waar we maandag al terecht kunnen!! hij vermoedt dat het of reflux is of pylorusstenose .. als je matteo op zn buikje drukt komt de melk er meteen weer uit.. het is dus even afwachten wat de kinderarts maandag zegt.. ze gaan dan een echo van zn buikje maken om te kijken of alles daar goed zit...

zelf zit ik er ook nog aan te denkne dat zn nekwervel misschien ook wel niet goed zit, want hij doet de laatste tijd zn hoofd zo vreemd scheef.. die legt hij altijd op die manier neer.. ziet er heel apart uit..

Pylorushypertrofie

Pylorushypertrofie (ook wel pylorusstenose) is een niet heel zeldzame aandoening die vooral voorkomt bij jongetjes van ongeveer 2 tot 6 weken oud, hoewel ook meisjes het wel eens hebben/krijgen.

Het normale maagledigingsproces is verstoord doordat de maagportier (pylorus) niet goed, of niet op het juiste moment opengaat zodat de druk in de maag oploopt en de maaginhoud krachtig weer uit de mond spuit ('projectielbraken' - de melk ligt aan de voet van het bedje). Soms houdt het kind zo weinig voeding binnen dat de groei achterblijft. De pylorus is bij deskundige palpatie van de buik meestal te voelen als een olijfgroot zwellinkje, ook op de echo is dit te zien.

De oorzaak is onbekend. Na de vroege zuigelingenperiode komt het eigenlijk niet meer voor.

De behandeling bestaat uit een kleine operatie waarbij de spier voorzichtig gekliefd wordt. Hoewel de operatie op zich niet heel moeilijk is, maakt de grootte van het patiëntje het toch tot een precaire zaak.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jul 2007 09:21

liefje schreef:Sorry vlinder snap best dat je erom kunt janken...rust kan ook een hoop goed maken...hopelijk is inderdaad morgen nou eens een keer die koorst weg bij dat arme kereltje...heb je verder geen familie wonen in nunspeet die even kunnen oppassen zodat jij aan je rust toekomt??

het geeft niet liefje :wink:

nee ik heb geen familie hier wonen, wonen allemaal in de randstad ( en ik woon hier pas 3 maanden dus ken ook niemand)

De koorts is nog niet weg :? :(
Vanmorgen had ie weer 39.3
Ik ben weer de huisarts aan het bellen want hij zei gisteren dat als Timo vandaag nog koorts zou hebben ik terug moest komen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 jul 2007 09:24

Sjonge Vlinder, het duurt wel erg lang nu zeg! Sterkte maar weer vandaag en het komende weekend!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jul 2007 09:26

trijntjejohanna schreef:vanmorgen bij de huisarts geweest... hij heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts! waar we maandag al terecht kunnen!! hij vermoedt dat het of reflux is of pylorusstenose .. als je matteo op zn buikje drukt komt de melk er meteen weer uit.. het is dus even afwachten wat de kinderarts maandag zegt.. ze gaan dan een echo van zn buikje maken om te kijken of alles daar goed zit...

zelf zit ik er ook nog aan te denkne dat zn nekwervel misschien ook wel niet goed zit, want hij doet de laatste tijd zn hoofd zo vreemd scheef.. die legt hij altijd op die manier neer.. ziet er heel apart uit..

Sjonge zeg dat is ook wat voor het kleine mannetje!
Heel veel sterkte TJ en ik hoop dat ze hem er gauw weer bovenop krijgen!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 jul 2007 09:27

He Bah TJ...nu weet je eigenlijk nog niks meer, maar afspraak voor de kinderarts is wel snel gelukkig vaak kun je daar ook nog een dikke week opwachten!
Pylorushypertrofie zat ik ook aan te denken...maar je krijgt natuurlijk van alle kanten dingen naar je hoofd geslingerd en je schiet er niks mee op.
Ik dacht dat het de kringspier in de maag was? zat ff te google vondt dit er nog over het is inderdaad het portier ook...

http://www.asz.nl/patienten/behandeling ... pertrofie/
http://www.asz.nl/files/file.php5?id=390

HEEL VEEL STERKTE IN IEDER GEVAL>>>
Laatst gewijzigd door liefje op 13 jul 2007 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jul 2007 09:27

jamillah schreef:Sjonge Vlinder, het duurt wel erg lang nu zeg! Sterkte maar weer vandaag en het komende weekend!

Dank je, ik heb net de assistente gesproken en ik word tussen 12:00 en 12:30 teruggebeld door de huisarts zelf.
Ben benieuwd :roll:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 jul 2007 09:29

Hoe is het nu met jullie dan??

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jul 2007 09:30

TJ en Tobias bedoel je?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 jul 2007 09:37

Nee jou en Timo nu even Vlinder? :P

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jul 2007 09:39

liefje schreef:Nee jou en Timo nu even Vlinder? :P

ow ja had gekund he :wink:

Met mij gaat het wel , ben wel moe maar das niet zo gek :wink:
En Timo heeft nog steeds koorts ( 39.6) dus de assistent ging overleggen met de huisarts en tussen 12:00 en 12:30 word ik teruggebeld.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 jul 2007 10:11

owow en zo wordt de mens maar heen en weer geslingerd op deze boze wereld :shock:

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 13 jul 2007 10:55

Vlinder@ Sterkte hoor met Timo! Hij ziet er wel echt goed ziek uit zeg :? ! Hopelijk knapt hij snel op! Beterschap.
Groetjes

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jul 2007 11:03

Dank je :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 jul 2007 13:59

*Annet* schreef:Deze leggins vind ik zoooooooooo leuk, maar ook asosjaal duur. Een zo'n ding kost maar liefst 11,95

Afbeelding

Weet iemand waar ze wat goedkoper te krijgen zijn?

via http://www.sokshop.nl/shop/product.php? ... =21&page=1

of http://www.underfashion.nl/indexbonnied ... EgodbDcy1A

Terug naar “Archief”