weinig avondmaalgangers in de gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2007 10:12

Het is nogal wat als je een kwart eeuw in een kerk geparticipeerd hebt, je altijd gevoegd hebt naar de ongeschreven en geschreven regels en dan alsnog het deksel op je neus krijgt. Persoonlijk zou ik me dan enorm verslagen voelen, welhaalst falend. Je doet je best en dan is het nog niet goed.

Inderdaad zou ik dan het licht uitdoen en het pand verlaten. Zonder mij draaien ze ook wel en wellicht is er dan een ander kerkverband waar meer lucht/licht/ruimte is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 jun 2007 10:13

Je moet het ook niet van jezelf verwachten. Ik ga ook niet het gesprek aan met de verwachting dat ik wat kan veranderen, maar God kan ons gesprek wel gebruiken om ogen te openen. Ik verwacht niets en zeker niet van mezelf. De dominee is toch veel meer thuis in de Bijbel enzo, maar ik weet dat God mij nu draagt en Hij mij vast houdt, wat heb ik dan te vrezen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

medina
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor medina » 05 jun 2007 21:24

niets Gerdien!
"As we are liberated from our own fear our presence automatically liberates others."

Nelson Mandela

Voda

Berichtdoor Voda » 07 jun 2007 00:25

Gerdien, moooi hoe je er mee omgaat ! Van harte sterkte ! Laat even weten wanneer het is, ik wil graag voor je bidden dan...

open minded
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor open minded » 07 jun 2007 11:03

Gerdien, ik wens je veel zegen tijdens dat gesprek!
Weet dat niets je zal scheiden van de Liefde van God welke is in Christus Jezus, onze Heer!
Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen. (Galaten 5:1)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 jun 2007 16:36

Lieve Gerdien,

Ik kan alleen maar zeggen: hou je aan Hem vast en Hij weet van je af. Probeer toch in liefde met je kerkenraad om te gaan. Zij zouden beter moeten weten maar ze zijn ook gevangen in hun eigen wettisme. Daar kun je ook best medelijden mee hebben als ze zelf niet eens de ruimte ervaren die Christus ons geeft.

Gaaf he: Hij ziet jou ook zitten! Ook bij dat gesprek. Sterker nog: Hij wil naast je zitten en dan hoef je niemand meer te overtuigen. Alleen nog maar te getuigen van de levende hoop die in je is!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jul 2007 14:43

http://www.refo-nieuws.nl/nieuws/Seksuoloog_geweerd_van_avondmaal
Als je nu ook al om je werk en boeken wordt weerhouden van het avondmaal, hoever kunnen ze hier nog in door gaan?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 jul 2007 14:49

Gerdien B. schreef:Als je nu ook al om je werk en boeken wordt weerhouden van het avondmaal, hoever kunnen ze hier nog in door gaan?

Een goede vriend van mij (psycholoog) zegt vaak: het kan altijd verder, als iemand denkt dat het niet verder kan gaan.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 11 jul 2007 14:51

ik heb het stukje echt met open mond van verbazing zitten lezen... Hoe ver kan dit nog gaan?? Straks gaat er niemand meer aan het avondmaal in de GG!! Sterker nog, hoeveel leden houden ze over??!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jul 2007 14:56

Harm-J schreef:
Gerdien B. schreef:Als je nu ook al om je werk en boeken wordt weerhouden van het avondmaal, hoever kunnen ze hier nog in door gaan?

Een goede vriend van mij (psycholoog) zegt vaak: het kan altijd verder, als iemand denkt dat het niet verder kan gaan.

Ik vind dat de leden hun verantwoording meoten nemen en er tegen in actie meoten komen.
Sorry, maar dit noem ik pas een hellend vlak. Straks denken ze echt dat ze alles kunnen maken

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 11 jul 2007 14:59

ik vind het gewoon absurd dat zo'n man die mensen probeert te helpen (hoeveel mensen worstelen niet met problemen rondom sexualiteit) hier op zo'n manier problemen door krijgt...
Te erg voor woorden dit! Bovendien heeft hij in de tweede druk zijn boekje zelfs aangepast!
of leden in actie moeten komen, weet ik niet... vind het moeilijk! we mogen zeker wel laten weten denk ik dat dit niet kan. Het lastige in de GG is ook weer dat het 'avondmaalsbeleid' per gemeente verschilt..

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jul 2007 15:03

Als de leden niet laten horen dat ze het er niet mee eens zijn, gaat de kerk er van uit dat ze het er wel mee eens zijn. hoever moet het anders nog gaan voordat er ingegerepen wordt in zulke bizarre besluiten?

Voor mij weer een bevestiging dat ik blijf bij het standpunt waar ik sta. De kerk zal met zeer goede Bijbelse argumenten hebben, willen ze mij kunnen weren

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 jul 2007 15:21

Gerdien B. schreef:Voor mij weer een bevestiging dat ik blijf bij het standpunt waar ik sta. De kerk zal met zeer goede Bijbelse argumenten hebben, willen ze mij kunnen weren

'k ben er van overtuigd dat jij de goede strijd strijdt, hoewel ik bang ben dat bij sommige mensen, waar jij tegen strijdt er mensen zullen blijven die hun eigen gelijk, boven het bijbelse gelijk zullen willen blijven stellen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

André

Berichtdoor André » 11 jul 2007 17:28

Refonieuws schreef:Scriba S. Boogaard van de Gereformeerde Gemeente van ’s-Gravenpolder wil niets over de zaak kwijt.
Jammer...je zou denken dat je dergelijke beslissingen als Kerkenraad met onderbouwing hanteert. En zo via de 'spreekbuis' van de kerkenraad naar buiten kunt treden.
Maargoed, misschien denk ik TE gemakkelijk over de rechtvaardigheid van God.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 11 jul 2007 18:04

André schreef:
Refonieuws schreef:Scriba S. Boogaard van de Gereformeerde Gemeente van ’s-Gravenpolder wil niets over de zaak kwijt.
Jammer...je zou denken dat je dergelijke beslissingen als Kerkenraad met onderbouwing hanteert. En zo via de 'spreekbuis' van de kerkenraad naar buiten kunt treden.
Maargoed, misschien denk ik TE gemakkelijk over de rechtvaardigheid van God.

In principe is het ook niet netjes om over een besloten censuur zaak te spreken met een krant, zonder dat degene om wie het gaat er bij is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”