Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jul 2007 17:40

André schreef:Grappig BL, ik zag een paar keer 1000cc en 1100cc staan, daar mag je wel iets tegengewicht voor leveren, toch? 8)

Tegenwicht...? uhhh-smile Om er tegenop te kunnen racen bedoel je?

Als je op een Ducati 1098 (1100cc V2, 160 pk) stapt moet dat aardig lukken, denk ik. Die is alleen niet helemaal gratis. :biggrin:
Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jul 2007 17:42

spacy schreef:Leuk forum inderdaad Boekenlezer, als tip lees het topic 'garage/sleutel blunders!' of iets dergelijks. :mrgreen:

Eens kijken of ik dat kan vinden. Er staan aardig wat topics. :ddd
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

André

Berichtdoor André » 10 jul 2007 19:41

Boekenlezer schreef:Tegenwicht...? uhhh-smile Om er tegenop te kunnen racen bedoel je?
Neuh, ik zat meer te denken aan, om er niet van af te waaien. 8)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jul 2007 18:57

André schreef:
Boekenlezer schreef:Tegenwicht...? uhhh-smile Om er tegenop te kunnen racen bedoel je?
Neuh, ik zat meer te denken aan, om er niet van af te waaien. 8)

Als het goed is heb je daar je kuip voor. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jul 2007 21:40

Ook nu weer véél te donker geworden. (Origineel is wel goed.)
Maar hier een foto van mijn motor.

Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jul 2007 10:45

Boekenlezer schreef:Als het goed is heb je daar je kuip voor. :)

Onze motor was 1100cc, en die had geen kuip hoor.
En dan nog met 250 km/u rechtop blijven zitten. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jul 2007 20:39

AikonGirl schreef:
Boekenlezer schreef:Als het goed is heb je daar je kuip voor. :)

Onze motor was 1100cc, en die had geen kuip hoor.
En dan nog met 250 km/u rechtop blijven zitten. :)

Maar echt comfortabel zal dat niet geweest zijn.
En zeker niet om lang te doen, als toertempo.

Ik weet nog dat ik in Duitsland over de A31 zo hard mogelijk ging.
(Dat schijnt een weg te zijn die qua drukte gunstig is voor dat soort capriolen. Heb ik achteraf gelezen.)
Ik kreeg toen een snelheid van 233 km/u aangewezen - wat in werkelijkheid zo'n 220 km/u geweest zal zijn aangezien snelheidsmeters in de regel een afwijking van in de buurt van de 10 km/u.
(Misschien gaat 'ie in z'n 5 harder dan in z'n 6? Ik deed de poging in de 6de versnelling. 6 zou best wel eens een overdrive kunnen zijn. Volgens de statistieken zou mijn motor de 240 km/u wel moeten kunnen halen. De snelheid steeg langzaamaan, maar op een gegeven moment vond ik het welletjes. Ik had toen lang genoeg plat voorover gelegen, vond ik.)
Als ik achter mijn kuip wegkroop, dus plat op de tank, was het goed uit te houden, de extreme zithouding even niet meegerekend. Maar zodra ik overeind ging kreeg ik me toch een stormwind over me heen...! :shock:
Nee, ik waaide er niet af, maar je hebt wel het gevoel dat je zelf dan als remparachute functioneert.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 jul 2007 14:10

Lange stukken houd je het niet vol nee. Dan moet je toch echt plat gaan liggen.
Dat waren nog eens tijden... 130 pk onder je kont.

Nu heeft mn man een NX 250. Heel wat anders zeg. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jul 2007 17:39

AikonGirl schreef:Lange stukken houd je het niet vol nee. Dan moet je toch echt plat gaan liggen.
Dat waren nog eens tijden... 130 pk onder je kont.

Nu heeft mn man een NX 250. Heel wat anders zeg. :)

Tsjonge, dat is wel een fikse stap terug!
Daar zou ik zelf eerst behoorlijk over nadenken. uhhh-smile
Voordeel is dan wel, dat het een stuk makkelijker wordt om je aan de snelheidsregels te houden. :|

Ik rijd zelf met 100 pk.
Ik heb zin om de Suzuki GSX-R750 eens een keer uit te proberen. (Door de fabriek opgegeven vermogen: 150 pk. Gemeten vermogen bij de test van MotoPlus nr. 06-2006: 136 pk, aan de koppeling gemeten.) Een dagje huren. Misschien wel een leuk idee als volgende motor.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 jul 2007 20:32

Mooi ding ook om te zien, zo'n Suzuki.

Mijn man heeft ingezakte botjes in z'n pols, dus helaas moest de vorige motor de deur uit... Motorrijden is dan namelijk niet echt bevordelijk.

Maar nu werd hij zo gek van de file's, dat hij snel maar ff een motortje heeft gekocht. :)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jul 2007 14:28

Wat vervolgvraagjes:
- Wat kost een beetje fatsoenlijke motor? (Hij moet mij van Bodegraven naar Amersfoort brengen en 's middags weer terug. Hij moet betrouwbaar zijn, hoeft beslist geen race-beest te zijn)
- Wat betaal je aan wegenbelasting/verzekering per maand?
- Hoeveel verbruikt een motor naar mijn wens (bij normaal gebruik, zoals gezegd, ik wil niet gaan scheuren...)

O ja, maakt je lichaamsgewicht ook nog wat uit? En je postuur? Ik ben 2m en weeg 110+ ...

André

Berichtdoor André » 16 jul 2007 15:04

TheKeimpe schreef:Wat vervolgvraagjes:
- Wat kost een beetje fatsoenlijke motor? (Hij moet mij van Bodegraven naar Amersfoort brengen en 's middags weer terug. Hij moet betrouwbaar zijn, hoeft beslist geen race-beest te zijn)
- Wat betaal je aan wegenbelasting/verzekering per maand?
- Hoeveel verbruikt een motor naar mijn wens (bij normaal gebruik, zoals gezegd, ik wil niet gaan scheuren...)

O ja, maakt je lichaamsgewicht ook nog wat uit? En je postuur? Ik ben 2m en weeg 110+ ...
Lengte maakt wel uit, gewicht niet zo, meestal kan de veerring ook ingesteld worden, iig bij het beestje dat ik heb van 1982 wel.
Over je lengte, een iets 'hoge' zit is dan wel prettig.
Verbruik 1:20 als je gewoon rijdt.
Belasting betaal ik niet meer na 25 jaar maar was een klein bedrag, verzekering weet ik niet, betaal ik niet zelf 8)
Een fatsoenlijke motor, ehm, zo tussen de 3000 a 8000 euro denk ik.
Kun je ook zo even op een motor website bekijken.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 16 jul 2007 19:47

ik ben 196cm en 105 kg, mijn motor uit 84 met 650cc blokje heeft daar geen enkele problemen mee, maar ga er eerst es goed op zitten als je een tegen komt, zolang je in de kaarsrechte stoelhouding erop kan zitten, (dus knieën komen iig niet boven je kont uit) is het wel goed te doen, want sommige rechtopzittende modellen zul je merken dat ze meer geschikt zijn voor kleiner postuur.

die van mij rijdt ook 1:20, en ik heb er zelfs 2 in de belasting en verzekering, deze bedragen vind ik erg laag over een heel jaar bekeken, een auto is echt stukken duurder.

maar andere kosten zoals onderhoud, en vooral ook je eerste complete kledingset willen wel es een echoend 'halloooooo' in je portomenee laten horen. verkijk je dar dus niet op. voor een complete set kleding kun je als je niet goed rondkijkt zo bij de 1000 euro uitkomen, houd hier dus rekening mee in je aanschafbudget.

qua motor, ik zou gewoon beginnen op een rechtopzittende handelbare niet al te nieuwe, op die manier denk je meer om jezelf dan om een eventueel krasje op je fiets, want we schuiven bijna allemaal wel es een van de eerste jaren door een bochtje heen.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 16 jul 2007 19:50

dubbel
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 sep 2007 17:27

Zou dat werken, met je autorijbewijs een motorscooter berijden?
Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb - wat de twee wielen betreft met zware motorisering - alleen ervaring met de motorfiets. En die had ik niet zo even kunnen berijden met mijn autorijbewijs.
Er is iemand voorstander van. Zie dit bericht: http://www.moto73.nl/detail.asp?id=4300

Terug naar “Algemene Zaken”