Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2007 17:39

Brr, Ede zou mijn ding ook niet zijn ;) Juist omdat het het allebei niet is.
Als je een christelijk iets wilt: Veenendaal ;)

De Alblasserwaard is trouwens ook helemaal geweldig. Heerlijk in de polders, vrij wonen doe je daar zelfs in een rijtjeshuis nog ;)
Maar niet echt heeeeel goedkoop geloof ik.
En vooral hervormde PKN kerken, voor andere kerkverbanden moet je vaak al weer rijden.
Maar bijna al die dorpjes zijn best christelijk, positieve basisscholen. Speciaal onderwijs zal wel in Dordrecht ofzo zitten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jul 2007 21:44

Hoi Miss F,

Hoe is het om in Kesteren te wonen? Mijn man heeft nu naar een bedrijf in Kesteren gesolliciteerd.

Bij het bedrijf in Kampen zou hij 700 euro bruto in de maand minder gaan verdienen!!!!!!!!!!!!! Dus dat hebben we maar gelijk in het vergeetboek gegooid.

De Alblasserwaard kijken wij ook vaak naar. Ook omdat we er nu al in de buurt wonen. Toch woon je daar ook niet altijd vrij hoor. Valt in de praktijk wel wat tegen. En ook is het altijd maar de vraag of ze in de toekomst niet voor je deur willen gaan bouwen...........
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2007 11:10

Kesteren....ik vind het helemaal niks. Er zijn daar extreme ruzies geweest. Dus er is nu een tweedeling: de ene helft PKN, de andere Hersteld Hervormd. En wij zitten, gelukkig, in Rhenen in de kerk, en dan hoor je er dus niet bij.
Het is echt een dorp, roddels gaan er snel rond enzo. Mijn ouders blijven er niet lang wonen, er is gewoon niets aan (vind ik ;) )
Maar in Rhenen woon je wel weer supermooi!
Maar dat is weer duurder. Als hij in Kesteren een baan heeft, kun je natuurlijk ook verderop in de Betuwe gaan wonen. Kleine dorpjes genoeg! Opheusden vind ik ook niets, maar Ochten (2 km verder) is erg leuk, Zetten, Hemmen, Andelst, Herveld, al die kleine dorpjes zijn lekker goedkoop vergeleken bij Rhenen en vergeleken met Kesteren ook wel.
In Rhenen hebben ze alleen geen positief christelijke scholen (ja, 1 heel zware school dan). In Kesteren hebben ze twee protestantse scholen. Dat is wel weer positief. Ik weet niet naar welke kerk je wilt...maar een gergem ofzo hebben ze niet in kesteren

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 jul 2007 07:46

We zijn nu Ger Gem maar daar zit ik absoluut niet aan vast.

Ik vind het belangrijker dat mijn kinderen in de buurt naar een goede school kunnen. Om een stukje naar een kerk te rijden waar ik het naar mijn zin heb vind ik het niet erg.

sela

Berichtdoor sela » 09 jul 2007 22:20

ik ga misschien ook wel verhuizen :P .

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 10 jul 2007 07:24

Vertel! Vertel!
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jul 2007 07:47

sela schreef:ik ga misschien ook wel verhuizen :P .

Was dat huis wat je vorige week postte dan van jouw?

Zullen we woningruil doen? Heb een huis met wel 5 slaapkamers in de aanbieding!!! Je kunt altijd een slaapkamer als atelier inrichten, de ander als galerie en dan heb je nog ruimte zat over voor Noes en haar speelgoed en jezelf en husband.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 10 jul 2007 07:54

@*Annet*

In Kesteren heb 2 je PKN kerken en 1 HHK Opheusden (4km) heeft HHK Ger.gem. en Ger. gem in Ned. en Ochten heeft ook nog een Oud Ger. Gem en PKN

En het negatieve geluid van Miss F vind ik ietwat overdreven, ik woon in Opheusden en mn broer met vrouw en kinders in Kesteren, maar ik hoor niet zoveel negatiefs hoor! Ligt er misschien aan hoe je er tegen over staat! Goed idd, de kerkelijke spanning is aanwezig, maar dat veranderd vanzelf in onderlinge verdraagzaamheid, helemaal als kinderen die op de zelfde school zitten maar in een andere kerk samen opgroeien, bovendien zijn er goede mogelijkheden voor voortgezet onderwijs in de regio, je hebt in Kesteren het Van Lodenstein College, Veenendaal (3 kwartier fietsen) heeft het Ichtus en als je voor een wat minder christelijke school kiest kan je in Zetten naar het Hendrik Pierson College (daar werkt mn pa anders zou ik um niet noemen hoor)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

sela

Berichtdoor sela » 10 jul 2007 08:05

leclerc schreef:Vertel! Vertel!

Afbeelding
we zitten aan zoiets te denken.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 jul 2007 08:31

sela schreef:

Afbeelding

leuk hee dat smaken zo verschillen.

Ik zou er niet aan moeten denken om naar zoiets te verhuizen. Niet om het huis maar om het feit dat het zo dichtbevolkt is in zo'n omgeving. Wel is het zo dat je flink ruimte in zo'n huis hebt.

Het huis wat we nu hebben ziet er van de voorkant ook niet zo geweldig uit maar iedereen die binnen komt is verbaasd over de ruimte die erin zit. En natuurlijk door mijn creatieve geest zo geweldig ingericht.......... :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 jul 2007 09:28

sela schreef:

Afbeelding
Dat ziet er uit als 'Middelburg-achter-het-centrum' niet ver van de 'Kunstacademie/Expo' ... volgens mij woont Hananja's tante er gewoon vlakbij ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jul 2007 09:33

SimonT schreef:@*Annet*

In Kesteren heb 2 je PKN kerken en 1 HHK Opheusden (4km) heeft HHK Ger.gem. en Ger. gem in Ned. en Ochten heeft ook nog een Oud Ger. Gem en PKN

En het negatieve geluid van Miss F vind ik ietwat overdreven, ik woon in Opheusden en mn broer met vrouw en kinders in Kesteren, maar ik hoor niet zoveel negatiefs hoor! Ligt er misschien aan hoe je er tegen over staat! Goed idd, de kerkelijke spanning is aanwezig, maar dat veranderd vanzelf in onderlinge verdraagzaamheid, helemaal als kinderen die op de zelfde school zitten maar in een andere kerk samen opgroeien, bovendien zijn er goede mogelijkheden voor voortgezet onderwijs in de regio, je hebt in Kesteren het Van Lodenstein College, Veenendaal (3 kwartier fietsen) heeft het Ichtus en als je voor een wat minder christelijke school kiest kan je in Zetten naar het Hendrik Pierson College (daar werkt mn pa anders zou ik um niet noemen hoor)

Tja, het ligt er misschien aan hoe je zelf bent denk ik. Ik loop door de weeks zelden in een rok. In mijn straat is dat niet erg, maar in het dorp, en in Opheusden echt nog meer, word ik aangekeken. En dat interesseert me helemaal niet (meer), maar daardoor vind ik het hier niet prettig wonen.
Dat mensen uit onze gemeente tegen ons zeggen:' Oh joh, jullie gingen naar de bakker van de Herstelden, dat doe je toch niet!' vind ik echt vreselijk! Wij maken geen onderscheid, maar mensen hier in Kesteren zijn daar zo in gegroeid, dat het gewoon zo is.
Maargoed, mijn zusje zit ook gewoon op het van Lodenstein College en ook mijn broertje zat erop, en ze hebben het prima naar hun zin. Ik zou er niet passen, daarom ben ik ook naar het Ichthus gegaan. Maar er is keuze genoeg in de omgeving. Dat is zeker een voordeel!
En een speciale middelbare en basisschool is er in Arnhem of Ede.

De basisschool in Kesteren is wel geweldig! :D

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 10 jul 2007 09:52

Nou in opheusden lopen er meer in een broek als in een rok, en je word net zo hartelijk behandeld hoor en helemaal niet op aangekeken, das echt onzin!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 10 jul 2007 10:08

@ Sela. . dat huis ziet er uit als Kampen ;)
Op t hoekje waar de markt gehouden wordt...
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 jul 2007 11:18

wat dacht je anders van Rijssen, annet? ;)

Terug naar “Archief”