Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jun 2007 12:00

Debor@ schreef:
Boekenlezer schreef:Nee, als de kwaliteit maar van Toyota-niveau is. Daar gaat het om.
Nou, dáár hoef je je geen zorgen over te maken :). Eindelijk het echte merk ipv al die Jaguars en zo :P.

Maar er gaat natuurlijk niks boven de Lexus IS 8)

Voor zover ik weet is daar nog geen hybride-uitvoering van. Dus dat is dan nog even wachten.
Van de Lexus GS is die er wel, zag ik. En dat scheelt toch wel stevig in de CO2-uitstoot. Een onderwerp waar je vandaag de dag eigenlijk niet meer omheen kunt uit goed fatsoen. (Als je tenminste een beetje bij de tijd wilt zijn... Je bent toch niet van gisteren? :? :mrgreen: )
Daarmee weten ze zelfs het door mij meest gehate soort - de SUV :x - nog aan een fatsoenlijke CO2-uitstoot te helpen, zie de RX 400h. Zelfs het soort 'auto' wat wel bedoeld móét zijn om asociaal en onbeschaafd te zijn, krijgt dan nog niets beschaafds. Hoe is het mogelijk! :)

Ziehier een nieuwsartikel over de hybrides van Toyota (en Lexus).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 11 jun 2007 16:34

De Audi A5 en R5 zijn echt top!
http://www.audi.nl/home/modellen/a5/0,1 ... nl,00.html

Binnenkort in NL in de showroom :)
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 11 jun 2007 18:54

Boekenlezer schreef:
Debor@ schreef:
Boekenlezer schreef:Nee, als de kwaliteit maar van Toyota-niveau is. Daar gaat het om.
Nou, dáár hoef je je geen zorgen over te maken :). Eindelijk het echte merk ipv al die Jaguars en zo :P.

Maar er gaat natuurlijk niks boven de Lexus IS 8)

Voor zover ik weet is daar nog geen hybride-uitvoering van. Dus dat is dan nog even wachten.
Van de Lexus GS is die er wel, zag ik. En dat scheelt toch wel stevig in de CO2-uitstoot. Een onderwerp waar je vandaag de dag eigenlijk niet meer omheen kunt uit goed fatsoen. (Als je tenminste een beetje bij de tijd wilt zijn... Je bent toch niet van gisteren? :? :mrgreen: )
Daarmee weten ze zelfs het door mij meest gehate soort - de SUV :x - nog aan een fatsoenlijke CO2-uitstoot te helpen, zie de RX 400h. Zelfs het soort 'auto' wat wel bedoeld móét zijn om asociaal en onbeschaafd te zijn, krijgt dan nog niets beschaafds. Hoe is het mogelijk! :)

Ziehier een nieuwsartikel over de hybrides van Toyota (en Lexus).
Ik weet alles van hybride, ik verkondig het dagelijks aan den menschen: duurzaam is hip :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 jul 2007 17:56

Het is toch niet normaal meer!
Ruim 500 pk (BMW M5, vervolgens de Mercedes-Benz E63 AMG) vond ik al asociaal bruut veel vermogen. Daarbij vroeg ik mij al af: is zo'n grote vermogensstap nou echt nodig t.o.v. de voorgaande modellen?
Maar blijkbaar is het nog lang niet genoeg, want Audi gaat er een enorme schep bovenop doen. Bepaald geen klein schepje! Zowat 580 pk :shock: voor de RS6!! (Zie nieuwsbericht.) Dat is bijvoorbeeld meer dan wat de hyperexclusieve Ferrari F50 leverde!

Kunnen we over een zekere tijd wellicht dit nieuwsbericht lezen?:
Autojournalist overleden als gevolg van autotest

Een autojournalist heeft het uittesten van de nieuwe BMW M5 niet overleefd. De acceleratie ging er dusdanig bruut en geweldadig aan toe, dat de arme man doodgedrukt is door de g-krachten.

De Duitsers - Audi, BMW en Mercedes-Benz - zijn in de pk-race inmiddels zo ver gevorderd, dat de huidige topmodellen het vermogen van een F16-straaljager overtreffen. Dat dat zo zijn risicovolle keerzijde heeft, bewees de gelegenheid, waarbij de nieuwste BMW M5 is voorgesteld aan de pers, inclusief gelegenheid tot een testrit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 03 jul 2007 20:04

Er zijn al veel snellere auto's dan de m5 natuurlijk. Denk aan de Zonda of de Veyron.

Auto's worden extreem sneller, maar ook veel veiliger. Ik rij liever met een m5 250 dan met een dag 120 om het zo maar te zeggen. Nu ben ik natuurlijk ook een groot bmw fan, zoals mijn naam impliceert.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 jul 2007 20:51

bmwijnand schreef:Er zijn al veel snellere auto's dan de m5 natuurlijk. Denk aan de Zonda of de Veyron.

Ja, maar die laatsten zijn van die hooguitzonderlijke superzeldzame auto's die je vrijwel nooit ziet. En dat kun je niet zeggen van de Audi A6, de BMW 5-serie of de Mercedes-Benz E-klasse. Al zie je een RS6, een M5 of een E63 AMG dan wel minder. Maar het komt wel voor, dat je die op de weg treft.

bmwijnand schreef:Auto's worden extreem sneller, maar ook veel veiliger. Ik rij liever met een m5 250 dan met een dag 120 om het zo maar te zeggen. Nu ben ik natuurlijk ook een groot bmw fan, zoals mijn naam impliceert.

Ik hield ook wel van BMW, maar het huidige design spreekt mij niet aan. :neeschudden: Maar ach, waar heb ik het dan over, want ik verkeer toch niet in de luxe positie dat ik mijn geld aan een nieuwe BMW kan uitgeven. :lol:
Tja, ik rijd op mijn Yamaha Thundercat ook liever 160 (of nog wat sneller) over de snelweg dan 120, want dat rijdt toch wat vlotter en lekkerder. Helaas mag het niet... :(

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 jul 2007 20:10

Afbeelding

Ik denk erover om een Volvo S40 te kopen.
Heeft iemand ervaringen met dit merk?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 jul 2007 23:18

ik ben zelf de trotse bezitter van een volvo V70, en ben daar dik tevreden over. rijdt erg comfortabel, is erg degelijk (volvo-motoren kunnen flinke km-standen aan), en veiligheid is op volvo-niveau, hoog dus. houd er wel rekening mee dat een volvo niet de goedkoopste auto is om te rijden (hoewel het op zich ook wel meevalt, ik rijd met een 5-cylinder 2.4 benzinemotor 1 op 12,7).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 jul 2007 08:00

Je hebt het iig goed voor elkaar.

Volvo heeft ook een naam op het gebied van veiligheid.
Superzuinig zijn ze idd niet.
Ach, ik rijd toch al volgens het nieuwe rijden, dus dat verbruik kan wel en stukje omlaag.

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 05 jul 2007 18:55

Met het merk heb ik wel aardig wat ervaring, ik rij al 4 jaar een Volvo 850 Turbo. (staat op 340.000 km).

Maar als je meer over de S40 wil weten zou je ook hier kunnen kijken, http://www.volvo40forum.nl/

@ Napoleon, gezien je auto (ik ga ervan uit dat het een eerste versie V70 is) zou jij je wel kunnen aansluiten bij dit forum http://www.volvo850forum.nl/ .
Want onderhuids is de Volvo 850 en S70/V70/C70 het zelfde. :wink:
:8> Dineke
Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 05 jul 2007 20:05

ik heb inderdaad de linkse uit jouw onderschrift, Duell, een van de laatste (uit 2000). maar ik ben nu ook weer niet zo volvo-gek dat ik ook op een volvo-forum ga zitten (bovendien houd ik al zo'n stuk of 8 forums bij, christelijke forums, fotografie-forums en snowboard-forums). je moet ergens ophouden.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 08 jul 2007 20:40

ik heb een van de laatste 440 modellen, en zou ook zo weer een volvo kiezen, rijd inderdaad erg fijn, en ach dat bezine slurpen vind ik niet veel erger dan veel andere merken.

het grote voordeel vind ik zelfs dat in deze sedan gewoon 28" heren fiets met verhoogd frame kan liggen, met de klep dicht.
voorstoelen hoeven niet eens naar voren :D
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 11 jul 2007 17:24

Het "leuke auto" topic zit duidelijk verlegen om een paar mooie auto plaatjes. [:]8

Nu wil het geval dat ik recent 5 mooie nieuwe (2dehands) 17" Volvo wielen op de kop heb getikt. En ook een 850R bumper. (Heeft een iets andere vorm dan standaard. Maar daarvoor moet je dan wel weer een volvofreak voor zijn om het verschil te zien.)

Dus mijn auto gepoetst en op het grasveld een paar fotootjes genomen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:yahoooo: bijna perfect :mrgreen:

Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 11 jul 2007 19:12

gaaf, gaaf! alleen waarom je op de derde foto dat petje op de auto legt, is me een raadsel, zonder is hij veel mooier 8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Duell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Duell » 11 jul 2007 22:10

Ja dat petje lag er met een reden op. Maar niet voor dit forum. Maar ik had ze toch al ergens gehost. Dus ik dacht laat ik hem ook maar hier posten.

Maar dank je voor je compliment :wink:

Afbeelding

Terug naar “Archief”