Wat heb je deze week van de preek opgestoken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 nov 2003 08:58

O jewel, deze mensen zitten iedere zondag 2x in de kerk, maar zeg nou zelf, bij hoeveel mensen hoort dit erbij en is het omdat het moet, dus een gewoonte.

je bedoelt dus christenen...en dat ze dus uit gewoonte het Onze Vader bidden.. of uit gewoonte in de kerk zitten.. hmm oke ik snap wat jij bedoelt...
maar als jij uit gewoonte God je Vader noemt dan kan Hij je rechter worden?? of bedoel je met het Onze Vader?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 nov 2003 09:03

Nee ik bedoelde dus dat (laten we het op deze mensen houden) mensen die uit gewoonte dit mooie gebed bidden, die dus jaar in jaar uit het Onze Vader gebeden hebben, God hun Vader genoemt hebben (uit gewoonte) en dan moeten deze mensen voor God verschijnen en dan zien ze dat God niet hun Vader is maar hun Rechter.

Dus bidden zonder dat Hij je Vader is.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 nov 2003 09:07

Ikke21 schreef:Nee ik bedoelde dus dat (laten we het op deze mensen houden) mensen die uit gewoonte dit mooie gebed bidden, die dus jaar in jaar uit het Onze Vader gebeden hebben, God hun Vader genoemt hebben (uit gewoonte) en dan moeten deze mensen voor God verschijnen en dan zien ze dat God niet hun Vader is maar hun Rechter.

oké ik snap je

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 nov 2003 09:08

Ikke21 schreef:Nee ik bedoelde dus dat (laten we het op deze mensen houden) mensen die uit gewoonte dit mooie gebed bidden, die dus jaar in jaar uit het Onze Vader gebeden hebben, God hun Vader genoemt hebben (uit gewoonte) en dan moeten deze mensen voor God verschijnen en dan zien ze dat God niet hun Vader is maar hun Rechter.

maar hoe weet je nu of Hij je Vader is dan?? heb je daar dan noooit zekerheid over?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 nov 2003 09:09

trijntjejohanna schreef:

maar hoe weet je nu of Hij je Vader is dan?? heb je daar dan noooit zekerheid over?

Tuurlijk heb je daar wel zekerheid over, waarom gaan er dan mensen aan het avondmaal? Die hebben toch ook zekerheid van hun geloof en dat de Heere Jezus voor hen aan het kruis is gestorven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 nov 2003 09:13

Ikke21 schreef:
trijntjejohanna schreef:

Tuurlijk heb je daar wel zekerheid over, waarom gaan er dan mensen aan het avondmaal? Die hebben toch ook zekerheid van hun geloof en dat de Heere Jezus voor hen aan het kruis is gestorven.

ja ik snap het ook wel hoor.. ik geloof ook dat Hij mijn Vader is.... maar er werd dus gewoon gewaarschuwd dat je het niet uit gewoonte moet bidden?? want dan kan Hij wel eens je rechter worden ipv Vader??

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 nov 2003 09:16

het kwam voort uit de catechismus, zondag?? Deze ging over het Onze Vader bidden. Er werd dus niet alleen voor gewaarschuwd, maar ook gezegd dat we Hem moeten zoeken, het is juist zo fijn om dit gebed oprecht te mogen bidden.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

wat heb je deze week van de preek opgestoken?

Berichtdoor tanteoranje » 18 nov 2003 16:26

Heel veel kan ik me er niet meer van herinneren, wel dat het een eenvoudige preek was over Nabal en Abigail. Het aardige vond ik dat Abigail, de vrouw dus, er zo positief uit kwam, en dat was voor mij, een vrouw, dubbel aangenaam. 's Middags was ik niet in de dienst omdat ik mocht passen op het kroost der gemeente... :lol:

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 21 nov 2003 11:40

Bij ons ging het over afscheid nemen. Ehm. één spreker had het over Elia en Eliza, de Heere Jezus en de discipelen. Dat er krachten doorgegeven werden. De volgende spreker had het over het niet kunnen afscheid nemen. Naboth en Stefanus. Die alle twee God groot blijven houden en daarin type's van de Heere Jezus waren. Dat ook wij hoe dichter wij met God leven type's van de Heere Jezus gaan worden. En wij eenmaal als zonen Gods zouden worden, gelijk gesteld worden aan de Heere Jezus (dit vond ik zelf een beetje ver gaan, wat vinden jullie ervan?)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2003 13:11

Bij ons ging het over de ballingschap. Dat het 40 jaar geduurd heeft eer God heeft verhoord. De Ds legde ook de link dat het ook bij ons wel 40 jaren lijkt te duren voordat God onze gebeden verhoord. Ja en dat ervaar ik vaak ook zo. Hij verhoord op Zijn tijd en Wijze. ik las daar een mooi gedichtje over;
Indien ik iets van harte wacht,
maaar Gij het Heer' onnuttig acht,
O God, verhoor mijn bede niet
't is het beste dat Uw wil geschied.

Dit sprak me heel erg aan. Mede omdat ik m'n gebed graaag verhoord zie maar als Het niet Gods wil is het beter niet verhoord kan worden. Ik bid altijd makkelijk ;om Jezus wil maar de praktijk is moeilijker!

joris

Berichtdoor joris » 23 nov 2003 12:54

Vandaag ene krachtig getuigenis gehoord van uit een van d gebedsreizen van open doors http://www.opendoors.nl in combinatie met de beloften die God heeft voor het volk van ISmael. Abraham bad al voor ISamael! In jesaja staan grote beloften voor Egypte, ISrael en Syrie. Niet Israel zal de grootste zijn, maar Egypte!!!!
laten we God bidden staande op zijn beloften!!!
God is groot!

Zitten wij te neuzelen in ons kikkerlandje terwijl God grote dingen doet in de islamitische landen!
Laatst gewijzigd door joris op 23 nov 2003 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 12:57

joris schreef:Vandaag ene krachtig getuigenis gehoord van uit een van d gebedsreizen van open doors http://www.opendoors.nl in combinatie met de beloften die God heeft voor het volk van ISmael. Abraham bad al voor ISamael! In jesaja staan grote beloften voor Egypte, ISrael en Syrie. Niet Israel zal de grootste zijn, maar Egypte!!!!
laten we God bidden staande op zijn beloften!!!
God is groot!

Zitten wij te neuzelen in ons kikkerlandje terwijl God grote dingen doet in de islamitische landen!

niet zo generaliseren a.u.b.

joris

Berichtdoor joris » 23 nov 2003 13:00

Bemoedigende getuigenissen over Gods werk in nederland zijn altijd welkom!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 13:22

Dat wel ja, maar dat ik/wij zitten te neuzelen?????

joris

Berichtdoor joris » 23 nov 2003 14:23

ik welhoor. Wie heb ik nu al bij Jezus gebracht? Ik heb er een paar bij de kerk gehouden, dat wel. Ik zie mezelf neuzelen ja als ik verhalen hoor van mensen die lijden onder en islamitisch regime. Dan denk ik: wat zit ik hier te neuzelen, ik doe al moeilijk als mij gevraagd wordt om folders voor de gastendienst rond te brengen!!!!
Wij zitten hier te neuzelen over ditjes en datjtes terwijl er mensen zijn die nog nooit van Jezus hebben gehoord!

Terug naar “Archief”