Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 03 jul 2007 08:49

SimonT schreef:die 1500 gram... is dat rauw gewicht, of gekookt gewicht?

Rauw...!!

Ik vind ook dat brood een ondergeschikte plaats krijgt bij Sonja. Daarom heb ik ook mijn twijfels of je neit aankomt als je i.p.v. crackers en yoghurt brood gaat eten....!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jul 2007 08:57

Waarom zou je per se brood moeten eten dan?
Crackers zijn niet ongezonder ofzo.

De mensen die ik ken die al gestopt zijn na die 9 weken zijn niet meer zo strict als tijdens het diëten, maar zijn zeker wel gewend aan een andere manier van eten. Gevarieerder ontbijten, regelmatig crackers of beschuit ipv brood etc.

Ik vraag me een beetje af op welke manier mensen nou echt commentaar willen leveren, met welke insteek zegmaar.
Bewijzen dat het echt ongezond en slecht voor je is?
Of aantonen dat het geen supergeweldigübergezond dieet is?
Volgens mij kom je er niet onder uit dat heel veel mensen zich bewuster worden van wat ze eten en hoeveel ze bewegen en dat dat ook een erg positieve invloed heeft op hun gewicht en fitheid.
Prima toch? Niemand die je verplicht om je jaaaaarenlang sonja-proof te gedragen ofzo. Het is het welbekende zetje in de rug wat veel mensen nodig hebben denk ik.
pobody's nerfect

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 09:04

Funlover schreef:

Rauw...!!

Ik vind ook dat brood een ondergeschikte plaats krijgt bij Sonja. Daarom heb ik ook mijn twijfels of je neit aankomt als je i.p.v. crackers en yoghurt brood gaat eten....!!

Dat bedoel ik dus das gekookt veel minder en daar heb ik het over!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 03 jul 2007 09:07

SimonT schreef:
Funlover schreef:

Rauw...!!

Dat bedoel ik dus das gekookt veel minder en daar heb ik het over!

Ja maar daar houden dus heel veel mensen ook geen rekening mee. Die wegen dan 3 personen 600gram groenten af, en klaar. Dus daar is het wel opgebaseerd. 200 gram rauwe groenten. Want wie weet precies hoeveel het weegt na het koken?
Maar goed, ik wou ff aangeven dat ik 200 gram groenten niet veel vond, maar wij zijn dan thuis ook groentenfranaten!!

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 09:11

das niet helemaal waar er word bijvoorbeeld aangegeven dat 125 gram gekookte rijst, gelijk staat aan 60 gram oogekookt, dus als ik 200 gram aardappels het is dat dus echt de gekookte aardappel en niet de rauwe!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 03 jul 2007 09:22

SimonT schreef:das niet helemaal waar er word bijvoorbeeld aangegeven dat 125 gram gekookte rijst, gelijk staat aan 60 gram oogekookt, dus als ik 200 gram aardappels het is dat dus echt de gekookte aardappel en niet de rauwe!

Niet helemaal dan misschien, maar wel een beetje. Vaak denken mensen daar echt NIET aan....! En bij groente heb ik het ook nog niet echt zien staan :wink:
We hadden het namelijk niet over rijst, pasta en aardappels :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2007 10:04

Ik vervang sowieso de yoghurt door een beschuit of cracker, met een glas melk. Ik ga echt geen yoghurt eten, brr...
Dus ik eet per dag minimaal 3 crackers of 2 boterhammen.
En de groenten woog ik trouwens gewoon gekookt hoor, niet rauw. Dat heeft egen zin, want dan komt alles weer in de grote pan terecht, weet je nog niet hoeveel je mag. Nu ben ik nog makkelijker, en schep ik gwoon op. Ik weet dat dat minder is dan 200 gram, maar ik krijg het anders echt niet op.
Er is gelukkig een halve kilo af, dus ik ga nog maar lekker door. Ik kom dr vanzelf :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jul 2007 14:17

Voor iemand die echt heel zwaar werk doet is het wel wat weinig, maar je kunt er goed mee leven en vlieger heeft dat bewezen :P
Wij wegen ook de groente gekookt af en ik vind het eerlijk gezegd ook best veel, ik kom er iig niet aan :D

Hongergevoel heeft hij wel gehad hoor!! Maar zolang je niks lekkers in huis hebt, neem je vanzelf een appel en dat mag natuurlijk altijd!!
Maar de fruitdagen vond hij echt niks.

En na het eerste boek zijn we gewoon op de richtlijnen verder gegaan en je dat werkt wel. Maar je moet natuurlijk neit 3 keer per week gebak gaan eten als het afgelopen is :mrgreen:

(vlieger is trouwens bijna 20 kilo afgevallen vanaf januari!!!!!!! Ben trots op hem hoor :lol: )

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jul 2007 14:17

1 x posten is wel genoeg :mrgreen: :oops:

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 03 jul 2007 15:31

dorine88 schreef:De porties zijn kleiner (behalve avondeten) omdat je ook tussendoortjesmoet nemen. Die zijn namelijk om je bloedsuikerspiegel op peil te houden.

Over melk: we dronken het vroeger niet maar nu wordt het wel voorgeschreven. Misschien heeft de mens nu wel behoefte aan kalk omdat er al enkele generaties lang melk wordt gedronken.
Misschien zat kalk vroeger in bepaalde planten ;)

melk is de nummer 2 van allergien in amerika,kalk heb je inderdaad nodig maar dat hoeft echt niet van melk te komen hoor kijk maar op de volgende site http://www.european-vegetarian.org/lang ... rter05.php het is wel van een vegetarische site en dat ben ik niet hoor :)
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 03 jul 2007 15:56

Jo'tje schreef:Volgens mij kom je er niet onder uit dat heel veel mensen zich bewuster worden van wat ze eten en hoeveel ze bewegen en dat dat ook een erg positieve invloed heeft op hun gewicht en fitheid.
Prima toch? Niemand die je verplicht om je jaaaaarenlang sonja-proof te gedragen ofzo. Het is het welbekende zetje in de rug wat veel mensen nodig hebben denk ik.

Mee eens, dat zeker te weten :wink:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 jul 2007 09:35

Jo'tje schreef:Maar dat Sonja studenten van de diëtistenopleiding niet toelaat bij een lezing is inderdaad heel flauw.
Natuurlijk een hartstikke slechte reden om haar dieet in twijfel te trekken, hoogstens haar persoonlijkheid ;)

Het zegt ook wat over de betrouwbaarheid van het dieet, mijns inziens. Waarom zou ze anders bang zijn voor kritische vragen? Ik kan een aantal antwoorden verzinnen:
- Ze heeft gewoon geen zin om te antwoorden (hetgeen heel dom is aangezien ze door te antwoorden wel de critici de mond kan snoeren, en critici zijn er genoeg).
- Ze heeft geen antwoorden omdat ze gewoon wat uit haar grote duim gezogen heeft en iedereen trapt erin en valt inderdaad af (hetgeen niet moeilijk is met zulke kleine porties en het laten staan van tussendoortjes (mensen, kom op, dat kun je zelf toch ook bedenken? Natuurlijk word je dik van tussendoortjes...)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2007 09:57

- Ze heeft geen antwoorden omdat ze gewoon wat uit haar grote duim gezogen heeft en iedereen trapt erin en valt inderdaad af (hetgeen niet moeilijk is met zulke kleine porties en het laten staan van tussendoortjes (mensen, kom op, dat kun je zelf toch ook bedenken? Natuurlijk word je dik van tussendoortjes...)

Natuurlijk snapt elke leek dat. Zij was alleen zo slim een aantal boekjes samen te stellen. Nèt die stok achter de deur om eens vol te houden en niet in na een paar dagen weer in het oude eetpatroon te vervallen. Sonja heeft het gewoon goed voor elkaar, alleen wil niemand dat toegeven. Het is ze echt niet komen aanwaaien, ze heeft er echt wel iets voor gedaan.

Dat jaloerse, kritische gezeik komt me eigenlijk eerder de neus uit dan haar dieet. Altijd als mensen bekend worden moet er gezeurd worden over de manier waaróp ze dat zijn geworden. Hypocriet gedrag.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 04 jul 2007 10:29

Amen ja amen

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 jul 2007 10:56

kurtyo schreef:
Jo'tje schreef:Maar dat Sonja studenten van de diëtistenopleiding niet toelaat bij een lezing is inderdaad heel flauw.
Natuurlijk een hartstikke slechte reden om haar dieet in twijfel te trekken, hoogstens haar persoonlijkheid ;)

Het zegt ook wat over de betrouwbaarheid van het dieet, mijns inziens. Waarom zou ze anders bang zijn voor kritische vragen? Ik kan een aantal antwoorden verzinnen:
- Ze heeft gewoon geen zin om te antwoorden (hetgeen heel dom is aangezien ze door te antwoorden wel de critici de mond kan snoeren, en critici zijn er genoeg).

Je zou jezelf eens beter moeten verdiepen in het onderwerp. Je zuigt dit verhaal zelf uit je dikke duim daar je bij Sonja juist géén tussendoortje moet laten staan.

Terug naar “Archief”