Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jun 2007 11:54

Plannen is een groot woord: we hebben besloten de cursus 3 maanden later te doen, en dat is eigenlijk alles. Daarna moeten we ons inschrijven en tja, dan kan het 1, 2 of 3 jaar duren voordat er een voorstel is of voordat we het kindje/de kinderen kunnen halen. Het enige wat we kunnen plannen is de cursus. Die 3 maanden dus. Dat is alles :mrgreen:
En ja, anders loopt mijn hoofd over: mijn scriptie moet eerst af. Dan sluit ik dat hoofdstuk af en kan een nieuw hoofdstuk geopend worden.

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jun 2007 15:15

Groot gelijk heb je! Anders word je crazy! Die drie maanden doen het hem ook niet meer!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 jun 2007 09:01

rosalie83 schreef:Groot gelijk heb je! Anders word je crazy! Die drie maanden doen het hem ook niet meer!

Precies! Ik wilde er eerst niets van weten, maar mijn lieve man vond het echt een beter idee als we even 3 maanden extra zouden nemen, zodat ik niet weer stuiterend en stressend door het leven hobbel :mrgreen:

En inderdaad: die 3 maanden gaan het verschil niet maken.

We zijn echt helemaal happy :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jun 2007 11:47

Galateia schreef:Special need staan we niet voor open (daarmee bedoel ik nu: ernstige ziektes of ernstige geestelijke achterstand, ik bedoel dus niet dingen als een hazenlip, handicap aan arm, noem maar op), omdat ik nu al weet dat ik daaraan onderdoor zal gaan.

Ja, zo hebben wij het ook neergezet op ons papierwerk. Ik werk op een school voor kids met special needs en ik vind het echt geweldig werk, maar ik weet nu al dat ik dat niet 24 uur per dag kan doen. Maar ik denk dat dat gewoon heel eerlijk is en dat je daar op de lange termijn ook dat kind een plezier mee doet, want adopteren is al heel wat, en er dan aan onderdoor gaan doet niemand goed natuurlijk.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jul 2007 14:00

Het zijn best lastige keuzes, want als je zelf een kindje baart, dan is het er gewoon en kies je niet. Dit moet je echt kiezen. Best heftig. Maar je kunt nou eenmaal ook niet de zorgen van de hele wereld op je nemen, dus moet je denk ik ook weer een beetje nuchter zijn, en dus ook goed kijken naar wat je wilt en aankunt etc.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2007 16:16

Ik zat gisteren een eerdere uitzending van 'grenzeloos verlangen''te kijken. Mensen hadden 3 biologische kinderen, toen 2 uit china geadopteerd, en nu gingen ze er 2 uit haiti halen.
Toen kreeg ik echt de kriebels. Dat lijkt me helemaal geweldig om te doen!
Al twijfel ik nog wel erg over adoptie, omdat het in veel gevallen toch niet helemaal goed gaat, je haalt toch een kindje weg uit een arm land. Maar toen ik zo het verhaal over Haiti hoorde...heel bijzonder om daar een kindje vandaan te mogen halen.

Ik wil erg graag biologische kinderen, als we ze kunnen krijgen, maar iets doen voor een kansarm kind lijkt me erg mooi. Twijfel of (crisis)pleeggezin worden of adoptie. ach, we hebben nog even de tijd om te denken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2007 16:40

Ik herken het wel MssF.
Voor mij zijn eigen kinderen een ver-weg-van-mijn-bed-show omdat ik vrijgezel ben!!
Maar daarom heb ik nu een meisje uit Guatamala geadopteerd!
Dat doe ik toch wat zeg maar....

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 02 jul 2007 18:53

essieee schreef:Ik herken het wel MssF.
Voor mij zijn eigen kinderen een ver-weg-van-mijn-bed-show omdat ik vrijgezel ben!!

Ik heb met Zekharyahu een zoontje in Cambodja, Jesid, maar Zekh neemt zijn vaderlijke verantwoordelijkheden niet, hij gaat gewoon een half jaar naar Aus :? :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2007 19:04

Wij hebben drie sponsorkindjes :-D

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jul 2007 19:39

Ja, sponsorkindjes is ook adoptie! Financiele dan wel. Wij hebben ook een kindje, in Indonesië. Echt super! We schrijven met hem en dát is echt gaaf!!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2007 20:55

Acire schreef:
essieee schreef:Ik herken het wel MssF.

Ik heb met Zekharyahu een zoontje in Cambodja, Jesid, maar Zekh neemt zijn vaderlijke verantwoordelijkheden niet, hij gaat gewoon een half jaar naar Aus :? :wink:

Zekh is niet te vertrouwen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 jul 2007 21:23

Wij hebben vandaag weer twee brieven gekregen van ons sponsorkindje in India, een prachtig lief meisje.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jul 2007 21:24

LauraC schreef:Wij hebben vandaag weer twee brieven gekregen van ons sponsorkindje in India, een prachtig lief meisje.

Leuk is dat hè!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 jul 2007 21:32

Ja, echt geweldig. Ze kan nog niet echt zelf schrijven want ze is pas 5, maar haar tekeningen zijn zooo schattig! Ik vind het echt een goede manier om mensen die het minder goed hebben dan wij te ondersteunen. Wij sponsoren met een organisatie die Compassion heet. Waar sponsoren jullie mee?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jul 2007 21:32

LauraC schreef:Ja, echt geweldig. Ze kan nog niet echt zelf schrijven want ze is pas 5, maar haar tekeningen zijn zooo schattig! Ik vind het echt een goede manier om mensen die het minder goed hebben dan wij te ondersteunen. Wij sponsoren met een organisatie die Compassion heet. Waar sponsoren jullie mee?

Ook Compassion! :D

Terug naar “Archief”