Gerdien B. schreef:Is ds. Goedvree weg daar? of is hij met de PKN mee gegaan?
Nou ja zeg ,weet je dat niet eens
Ds Goedvree isPKN en de HHK gemeente heeft Kand R W Mulder beroepen
Moderator: Moderafo's
blaarkop schreef:Gerdien B. schreef:Is ds. Goedvree weg daar? of is hij met de PKN mee gegaan?
Nou ja zeg ,weet je dat niet eens
Ds Goedvree isPKN en de HHK gemeente heeft Kand R W Mulder beroepen
Of het te zwart is weet ik niet, waar ik me wel over verbaas is dat God in dit soort gevallen binnen enkele weken duidelijkheid geeft.Wullimpie schreef:30 Beroepen, dat is er dus maximaal 1 van God, en 29 van de mens, of denk ik nu te zwart wit?
André schreef:Of het te zwart is weet ik niet, waar ik me wel over verbaas is dat God in dit soort gevallen binnen enkele weken duidelijkheid geeft.Wullimpie schreef:30 Beroepen, dat is er dus maximaal 1 van God, en 29 van de mens, of denk ik nu te zwart wit?
Je hoort toch ook wel eens dat God antwoord geeft op je gebed op Zijn manier en op Zijn tijd.
Ik heb daarom ook sterk de indruk dat een predikant ook wel eens een eigen verantwoorde keuze maakt.
En dan met name over een neej zeggen tegen een gemeente.
Of denk ik nu ook te z/w?
Cornel schreef:Ik voelde toen kandidaat Joosse het beroep naar HIA kreeg dat hij daar naar toe ging en er waren nog meer mensen die dat met mij voelde. Maar het is ook erg fijn voor de gemeente want ze waren al 5 jaar vacant. En het is een snelgroeiende gemeente met ongeveer 2000 leden en doopleden
Cornel schreef:Ik voelde toen kandidaat Joosse het beroep naar HIA kreeg dat hij daar naar toe ging en er waren nog meer mensen die dat met mij voelde. Maar het is ook erg fijn voor de gemeente want ze waren al 5 jaar vacant. En het is een snelgroeiende gemeente met ongeveer 2000 leden en doopleden
Gerdien B. schreef:kleine gemeenten beroepen dominees omdat dit hoort, maar daar wordt nooit een dominee bevestigt. Gewoon weg omdat ze hem niet kunnen onderhouden. Eigenlijk wel erg jammer dat ze daarom vacant blijven
Gerdien B. schreef:kleine gemeenten beroepen dominees omdat dit hoort, maar daar wordt nooit een dominee bevestigt. Gewoon weg omdat ze hem niet kunnen onderhouden. Eigenlijk wel erg jammer dat ze daarom vacant blijven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten