Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 30 jun 2007 16:23

JialiKelly schreef:
Jouw vergelijking zou beter op z'n plek zijn als we hier discusseerden over of in iemand's gezicht plassen toegestaan is of niet.

Zo je wil, het zou tot het zelfde onzinnige lijstje toegevoegd kunnen worden.

Het belangrijkste is om onderscheidingsvermogen te krijgen tussen goed en kwaad.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 16:38

Ja maar er is nog steeds geen bewijs dat masturberen tot het kwaad gerekend moet worden.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 30 jun 2007 17:10

Jantjes schreef:

God heeft mij zo geschapen waarom zou ik het dan niet zo mogen gebruiken.

God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.

God heeft mij armen en handen gegeven waarom zou ik dan niet mogen stelen.

God heeft mij lusten gegeven waarom zo ik dan niet mogen hoeren.

Het antwoord op jouw waarom's is zo simpel: omdat bij al jouw vragen hier, een ánder wordt beschadigd en kwaad gedaan.

Bij masturberen doe je geen mens kwaad en kom nou niet met het verhaal aan dat je jezelf daarmee kwaad doet, want echt, het doet geen pijn!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 jun 2007 18:56

JialiKelly schreef:
Jantjes schreef:God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.

Enz. enz. enz.

Constateer zelf de onzinnigheid hiervan.

Ja, de onzinnigheid van jouw post! Je vergelijkingen zijn absurd. Benen zijn om te lopen. Geslachtsorganen zijn om te plassen dan wel geslachtelijk verkeer. Jouw vergelijking zou beter op z'n plek zijn als we hier discusseerden over of in iemand's gezicht plassen toegestaan is of niet.

DesertRose schreef:ik denk namelijk zelf dat dat niet zo was. hieruit concluderend dat masturberen in ieder geval een gevolg is van de zondeval. En daarom ook allerminst aangeprezen of verheerlijkt kan worden. nog los gezien van het feit of het zonde zelf is.

En nog zo'n rare conclusie. Dus JIJ denkt dat de volmaakte mens niet masturbeerde, waaruit jij concludeert dat het In Ieder Geval een gevolg is van de zondeval en dat je het daarom niet kan aanprijzen. Dat is toch een gekke redenering? Je weet helemaal niet of de volmaakte mens dat niet deed, dus je conclusies zijn nogmaals.. raar :)

De vergelijking is niet absurt. " Jantjes" wil hier alleen maar mee aantonen, dat het argument " God heeft mij zo geschapen" niet kan worden gebruikt om hiermee de zonde goed te praten.
Je kunt niet zeggen," ik ben gemaakt sexuele verlangens, dus mag ik ze gebruiken ook". Ik bedoel, je mag het wel zeggen, maar wat de een onder GEbruiken verstaat, verstaat de ander als MISbruiken. Dingen die God goed gegeven heeft, zoals sexuele verlangens, weten de mensen steeds verkeerd gebruiken. net zoals iemand in woede schoppen het verkeerde gebruik van een been is, kan masturberen het verkeerde gebruik van een sexueel verlangen zijn.
en daarom ben ik het mee eens, wat Jantjes zegt.
masturberen is misbruik maken van een goed ingeschapen sexueel verlangen. Waarom? enerzijds vanwege de op menselijk genot-gerichte bezigheid. God heeft hierin geen plaats. Anderzijds vanwege de onreine gedachten die vaak/altijd meespelen bij masturbatie. Onreine of zondige verlangens, ofwel verlangen naar een daad die zonde zou zijn, verbied God net zo goed. en waarom? omdat Hij niet zoals elk mens alleen de daad ziet, maar ook de gedachte.
Hij rekend ons af op gedachten, woorden en werken.

Denkertje, wordt er iemand pijn gedaan met een zondige gedachte? nee! waarom verbied God dat dan? waarom verbied God te haten? waarom verbied God vloeken? of afgoderij? niemand wordt er toch pijn mee gedaan? dat moeten we toch allemaal zelf weten?
de mens is niet de maat, Denkertje, GOD is de maat, GOD is de norm.
En HIJ zegt, dat wij rein moeten leven. Hij heeft het huwelijk gegeven als enige ruimte voor alle sexuele activiteit. of het nou gedachten, woorden of werken zijn.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 jun 2007 19:14

Dit topic volg ik al een tijdje, de vraag die mij nog steeds blijft hangen is, vanwaar eigenlijk dit topic? Misschien zie ik het te simpel, je masturbeert wel of je masturbeert niet. Het lijkt mij een persoonlijke zaak. Niet om dit in een topic te bespreken. Ook niet om een ander er op aan te spreken, van dat iemand niet of wel zou mogen masturberen. Dit in de zin van, denkt iemand dat het niet toegestaan is door God, dan laat je het. Denkt iemand dat God er geen probleem mee heeft, dan doet iemand het gewoon.

Echt inhoudelijke bijbelse argumenten van voor of tegen masturberen heb ik in dit topic nog niet echt kunnen lezen, wel aannames.!

DesertRose schreef:Hij heeft het huwelijk gegeven als enige ruimte voor alle sexuele activiteit.

@ DesertRoseWaar lees jij dit, of denk jij dit in de bijbel te lezen als ik vragen mag?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 jun 2007 19:26

Harm-J schreef:
DesertRose schreef:Hij heeft het huwelijk gegeven als enige ruimte voor alle sexuele activiteit.

@ DesertRoseWaar lees jij dit, of denk jij dit in de bijbel te lezen als ik vragen mag?

Dit topic volg ik al een tijdje, de vraag die mij nog steeds blijft hangen is, vanwaar eigenlijk dit topic? Misschien zie ik het te simpel, je masturbeert wel of niet. Het lijkt mij een persoonlijke zaak. Niet om dit in een topic te bespreken. Ook niet om een ander er op aan te spreken, van dat iemand niet of wel zou mogen masturberen.

jij zou het niet in een topic bespreken, prima. anderen hebben die behoefte. ook goed.

op de vraag, laat ik een wedervraag stellen. Als iemand mij een plek in de Bijbel aanwijst waarin sexualiteit BUITEN het huwelijk toegestaan is en goedgekeurt wordt, zal ik Harm-J in de Bijbel aanwijzen waar God zegt dat alleen in het huwelijk sexualiteit hoort.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 30 jun 2007 19:35

DesertRose schreef:jij zou het niet in een topic bespreken, prima. anderen hebben die behoefte. ook goed.

Ik het het niet zo als een stelling neer geschreven, als jij het nu doet uitschijnen, anders had wel een uitroep teken aan het einde van de zin: 'Dit topic volg ik al een tijdje, de vraag die mij nog steeds blijft hangen is, vanwaar eigenlijk dit topic? geplaatst, of het bij een gewone punt gelaten i.p.v een vraagteken. Maar goed dat zou kunenn verworden tot (seksueel getint woord) over punten, komma's etc... :mrgreen:

DesertRose schreef:op de vraag, laat ik een wedervraag stellen. Als iemand mij een plek in de Bijbel aanwijst waarin sexualiteit BUITEN het huwelijk toegestaan is en goed gekeurd wordt, zal ik Harm-J in de Bijbel aanwijzen waar God zegt dat alleen in het huwelijk sexualiteit hoort.

Dat is een vraag met een wedervraag beantwoorden, wat als zeer onbeleefd opgevat kan worden. Laat ik het dan maar niet zo opvatten en de vraag herhalen, maar dan in het algemeen, als DesertRose niet wil antwoorden.

Kan iemand mij een tekst plaats geven in de bijbel, waar ik de stelling kan lezen van: 'dat Hij heeft het huwelijk gegeven als enige ruimte voor alle seksuele activiteit'. ?
Laatst gewijzigd door Harm-J op 30 jun 2007 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 19:37

Ik lees nergens in de bijbel een afkeuring van masturbatie. Wel zie ik vele waarschuwingen tegen overspel, maar dat is iets geheel anders.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 jun 2007 19:52

Harm-J, het stellen van een wedervraag is niet onbeleefd. Christus zelf gebruikt deze manier van een gesprek voeren
de bijbel schreef:"Er kwam een wetgeleerde naar Jezus toe die hem op de proef wilde stellen. Hij vroeg : ’Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven ?’
Jezus zei tegen hem : ’Wat staat er in de wet ? Wat leest u daar ?’"

en zoals ik al zei, zodra iemand mijn vraag beantwoord, doe ik dat met de jouwe.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 20:20

Dat is iets anders. Jij stelt iets en legt de bewijslast bij de ander, dat is niet toegestaan in het debat.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 jun 2007 20:25

net wat je wilt.

maar deze regel vind ik niet in hetgeen in ondertekend heb toen ik mezelf aanmeldde.

In ieder geval, laat ik mijn eigen vraag beantwoorden. Elk goedgekeurt sexueel contact wat genoemd wordt in de Bijbel is binnen het huwelijk.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 jun 2007 20:26

Laat trouwens maar. Niet alles valt te bewijzen uit de Bijbel. Ik ga lekker een trein kapen. er staat nergens dat het niet mag. gegroet.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 20:30

Nou dan, net als nergens staat dat je niet in je neus mag peuteren :wink:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 30 jun 2007 20:44

met de bewijs-eisen die jullie stellen, valt er werkelijk niets meer uit de Bijbel aan te wijzen. En als je dat wel vind, vertel mij dan maar waar staat dat vrouwen aan het avondmaal mogen. of waar staat dat kinderen gedoopt mogen worden.
Dat is gewoon niet met een tekst aan te wijzen. helemaal niet als men over elk woordje een twistzaak gaat maken.

De sexualiteit is een aardse vergelijking met de heerlijke gemeenschap van Christus met zijn Kerk. En met masturberen word deze vergelijking ontkracht. Dan zegt de bruid: "Ik kan zonder Christus wel genieten.
Een Christus, Een bruid, Een gemeenschap. Een heerlijk genieten.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 jun 2007 20:56

En, wederom, lijkt dit topic richting 'om zeep' te gaan.

Misschien is het goed om iets meer aandacht voor elkaars standpunten te hebben (hoever die ook uit elkaar mogen liggen) dan voor elkaars vermogen tot discussieren of beargumenteren.

Ikzelf vind het nog steeds erg moeilijk om een uitgesproken standpunt in te nemen. Zelfbevrediging gaat voor mij als man (en daarom vroeg ik ook enkele pagina's terug naar herkenning dooe andere mannen) gepaard met begeerte. Begeerte tot mijn eigen vrouw is iets moois. Sexuele begeerte tot vrouwen die níet de mijne zijn, is wat mij betreft geen juiste begeerte. Ik denk dat voor de zondeval er geen begeerte was tot andere vrouwen dan de eigen.
Echter heb ik ook oog voor situaties waarin binnen een huwelijk zelfbevrediging in beeld komt, of in situaties waarin men alleen is of blijft of...

Oftewel. Ik ben er nog niet uit. Of het wel kan. Of ik het vind kunnen. Of het moet kunnen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”