JialiKelly schreef:Jantjes schreef:God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.
Enz. enz. enz.
Constateer zelf de onzinnigheid hiervan.
Ja, de onzinnigheid van jouw post! Je vergelijkingen zijn absurd. Benen zijn om te lopen. Geslachtsorganen zijn om te plassen dan wel geslachtelijk verkeer. Jouw vergelijking zou beter op z'n plek zijn als we hier discusseerden over of in iemand's gezicht plassen toegestaan is of niet.
DesertRose schreef:ik denk namelijk zelf dat dat niet zo was. hieruit concluderend dat masturberen in ieder geval een gevolg is van de zondeval. En daarom ook allerminst aangeprezen of verheerlijkt kan worden. nog los gezien van het feit of het zonde zelf is.
En nog zo'n rare conclusie. Dus JIJ denkt dat de volmaakte mens niet masturbeerde, waaruit jij concludeert dat het In Ieder Geval een gevolg is van de zondeval en dat je het daarom niet kan aanprijzen. Dat is toch een gekke redenering? Je weet helemaal niet of de volmaakte mens dat niet deed, dus je conclusies zijn nogmaals.. raar

De vergelijking is niet absurt. " Jantjes" wil hier alleen maar mee aantonen, dat het argument " God heeft mij zo geschapen" niet kan worden gebruikt om hiermee de zonde goed te praten.
Je kunt niet zeggen," ik ben gemaakt sexuele verlangens, dus mag ik ze gebruiken ook". Ik bedoel, je mag het wel zeggen, maar wat de een onder GEbruiken verstaat, verstaat de ander als MISbruiken. Dingen die God goed gegeven heeft, zoals sexuele verlangens, weten de mensen steeds verkeerd gebruiken. net zoals iemand in woede schoppen het verkeerde gebruik van een been is, kan masturberen het verkeerde gebruik van een sexueel verlangen zijn.
en daarom ben ik het mee eens, wat Jantjes zegt.
masturberen is misbruik maken van een goed ingeschapen sexueel verlangen. Waarom? enerzijds vanwege de op menselijk genot-gerichte bezigheid. God heeft hierin geen plaats. Anderzijds vanwege de onreine gedachten die vaak/altijd meespelen bij masturbatie. Onreine of zondige verlangens, ofwel verlangen naar een daad die zonde zou zijn, verbied God net zo goed. en waarom? omdat Hij
niet zoals elk mens alleen de daad ziet, maar ook de gedachte.
Hij rekend ons af op gedachten, woorden en werken.
Denkertje, wordt er iemand pijn gedaan met een zondige gedachte? nee! waarom verbied God dat dan? waarom verbied God te haten? waarom verbied God vloeken? of afgoderij? niemand wordt er toch pijn mee gedaan? dat moeten we toch allemaal zelf weten?
de mens is niet de maat, Denkertje, GOD is de maat, GOD is de norm.
En HIJ zegt, dat wij rein moeten leven. Hij heeft het huwelijk gegeven als enige ruimte voor alle sexuele activiteit. of het nou gedachten, woorden of werken zijn.