Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 28 jun 2007 22:31

egbert schreef:
DesertRose schreef:"ik durf zelfs te stellen dat de volmaakte mens niet masturbeerd. '

Wat vinden jullie daarvan?

"ik durf te stellen dat de volmaakte mens niet bestaat" en dus niet masturbeerd... :wink:

Laten we zeggen, Adam, Eva, of, als ze zonde niet gekomen zou zijn, hun kinderen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 29 jun 2007 16:04

ik denk namelijk zelf dat dat niet zo was. hieruit concluderend dat masturberen in ieder geval een gevolg is van de zondeval. En daarom ook allerminst aangeprezen of verheerlijkt kan worden. nog los gezien van het feit of het zonde zelf is.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jun 2007 16:50

Een pijnlijke bevalling is ook het gevolg van de zondeval. Moeten we die dan ook maar gaan mijden?
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2007 18:33

dat was een straf op de zondeval, das wat anders ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2007 20:22

DesertRose schreef:Ik zei daar ergens voor, om terug op het onderwerp te komen:
"ik durf zelfs te stellen dat de volmaakte mens niet masturbeerd. '

Wat vinden jullie daarvan?

Is fout geschreven. [-X
Dus mijn hersens moeten weer aan het eruit-filteren met fouten, alvorens de zin te kunnen interpreteren.
Je bent vergeten: "heeft ge-"
Dus dan wordt het: "ik durf zelfs te stellen dat de volmaakte mens niet heeft gemasturbeerd. ' Dat lijkt mij logisch, gezien het feit dat de laatste letter een -d is. Een -d kom je namelijk veel tegen aan het eind van voltooide deelwoorden, dus zal het wel een voltooid deelwoord betreffen.
Een persoonsvorm - zoals bijvoorbeeld: hij masturbeert - kan het moeilijk zijn, aangezien die nooit met een -d wordt geschreven, dus die interpretatie lijkt mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.
Nee, gezien wat er wèl staat, zul je "heeft ge-" vergeten zijn. :roll: :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2007 20:40

Zelfbevrediging... het klinkt als iets wat je heel bewust doet, waar je heel bewust bij stil zou staan. Maar zo beleef ik het helemaal niet. Natuurlijk heb ik wel seksuele gevoelens. En ja, die ontlaad ik uiteraard op een bepaalde manier. Maar ik sta er niet zo heel bewust bij stil hoe ik dat precies doe. Ik vind dat ook niet erg interessant. Ik heb daardoor ook niet de neiging om me heel bewust af te vragen of zelfbevrediging wel of niet mag. En een discussie daarover met een erg theoretische insteek, zoals ik die hier waarneem, komt best vreemd op mij over.

En die bewuste masturbatiekunstjes, daar heb ik me nog nooit mee bezig gehouden.
Wel zou ik kunnen zeggen dat ik mijn seksuele gevoelens anders beleef dan in mijn puberteit, en dat ik er anders mee omga.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 jun 2007 20:44

Seksuele gevoelens, kun je ze nog wel als fijn ervaren, als je er zo theoretisch, en als een heuse 'homo religiosus' (Lat., religieuze mens; te vergelijken met een term als homo erectus, de rechtopgaande mens) over discussieert?
Eigenlijk zijn seksuele gevoelens gewoon fijn. Of is dat te onbekommerd?

Ja, ik zou dat best zo willen stellen: in je seksualiteit ervaar je op een prettig prikkelende manier je mens-zijn.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 30 jun 2007 10:18

DesertRose schreef:ik denk namelijk zelf dat dat niet zo was. hieruit concluderend dat masturberen in ieder geval een gevolg is van de zondeval. En daarom ook allerminst aangeprezen of verheerlijkt kan worden. nog los gezien van het feit of het zonde zelf is.

Waarom zijn mensen dan niet de enige wezens die mastuberen, andere primaten vertonen dit gedrag ook.

Ik vind het best raar dat volgens sommige mensen zelfbevrediging niet mag. Aldus de gelovigen heeft God de mens gemaakt. Dus ook hun lust. En dan moeten we ons maar gaan inhouden (wat tegen onze natuur is) terwijl God ons gewoon wat minder g*il hadden kunnen maken. Raar. Maar ja, dat zelfbevrediging zal in de natuur wel een functie hebben. Wist je dat mannen die nooit mastruberen (en bijna of nooit een orgasme hebben) meer kans hebben op prostaat kanker?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 30 jun 2007 10:27

ah een medische reden. :P
Auf Wiedersehen!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 10:48

Driemaal daags masturberen op doktersadvies 8)

Wat mij betreft is er trouwens niets zondigs aan masturberen.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 30 jun 2007 12:03

Atheist1984 schreef:
DesertRose schreef:ik denk namelijk zelf dat dat niet zo was. hieruit concluderend dat masturberen in ieder geval een gevolg is van de zondeval. En daarom ook allerminst aangeprezen of verheerlijkt kan worden. nog los gezien van het feit of het zonde zelf is.

Waarom zijn mensen dan niet de enige wezens die mastuberen, andere primaten vertonen dit gedrag ook.

Ik vind het best raar dat volgens sommige mensen zelfbevrediging niet mag. Aldus de gelovigen heeft God de mens gemaakt. Dus ook hun lust. En dan moeten we ons maar gaan inhouden (wat tegen onze natuur is) terwijl God ons gewoon wat minder g*il hadden kunnen maken. Raar. Maar ja, dat zelfbevrediging zal in de natuur wel een functie hebben. Wist je dat mannen die nooit mastruberen (en bijna of nooit een orgasme hebben) meer kans hebben op prostaat kanker?

Daar heb je hét weer.

God heeft mij zo geschapen waarom zou ik het dan niet zo mogen gebruiken.

God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.

God heeft mij armen en handen gegeven waarom zou ik dan niet mogen stelen.

God heeft mij lusten gegeven waarom zo ik dan niet mogen hoeren.

Enz. enz. enz.

Constateer zelf de onzinnigheid hiervan.

God heeft ons de mogelijkheid gegeven om goed en kwaad op te merken in alle zaken!
De opdracht is om daar zoveel als mogelijk is naar te handelen in ons persoonlijk hart.

De een zal door masturbatie meer aangesproken worden als veroordelend als de ander, wat inherent is aan de opvoeding die je genoten hebt, maar om te zeggen: ‘God heeft mij nu eenmaal met een jongeheer geschapen en mag ik er alles mee doen’ is fout.

Ik geloof dat iedere jongen te maken krijgt met masturbatie en/of zelfbevrediging maar als je door regeneratie krijg in te zien waarom God ons zo geschapen heeft je er zomaar niet toe overgeeft om te masturberen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 12:08

Tja het wil niet zeggen dat je alles mag doen met het lichaam dat je hebt gekregen, maar het maakt evenmin hard dat je niet mag masturberen, het is immers ook niet zo dat je niet mag lopen met je voeten en niet mag eten met je handen.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 30 jun 2007 14:04

Jantjes schreef:God heeft mijn benen en voeten gegeven waarom zou ik dan niet een ander mogen schoppen.

Enz. enz. enz.

Constateer zelf de onzinnigheid hiervan.

Ja, de onzinnigheid van jouw post! Je vergelijkingen zijn absurd. Benen zijn om te lopen. Geslachtsorganen zijn om te plassen dan wel geslachtelijk verkeer. Jouw vergelijking zou beter op z'n plek zijn als we hier discusseerden over of in iemand's gezicht plassen toegestaan is of niet.

En nog zo'n rare conclusie. Dus JIJ denkt dat de volmaakte mens niet masturbeerde, waaruit jij concludeert dat het In Ieder Geval een gevolg is van de zondeval en dat je het daarom niet kan aanprijzen. Dat is toch een gekke redenering? Je weet helemaal niet of de volmaakte mens dat niet deed, dus je conclusies zijn nogmaals.. raar :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 30 jun 2007 15:59

Tja een klassiek gevalletje cirkelredenering.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jun 2007 16:03

Ben ik nou gek, of zijn er een aantal pagina's weg uit dit topic?

Terug naar “Archief”