Was het maar waar dat ze wel genezen werden...
Nou en of, ik weet er alles van

Moderator: Moderafo's
André schreef:Ik heb net de herhaling gekeken, misschien benader ik het wat rationeel, Jezus zegt wie gelooft zal behouden worden, dat is denk ik het belangrijkste doel voor ons aardse leven. En ook Uw wil geschiedde moeten we ook niet wegpoetsen. Maar zoals ik dhr. Zijstra hoor spreken in de diensten, dan bid en geneest hij zoals dat in de Bijbel wordt verwoord, zoals Jezus dat deed.
Hij doet het ook in de naam van Jezus.
Maar in die Bijbel lezen we ook dat ik dacht Paulus en Johannes een zieke niet wisten te genezen, waar Jezus dacht ik op zei, iets in de trant van, u klein gelovigen. En dat is een heel teer punt denk ik in het 'verhaal' want welke mens weet of het zijn of haar vertrouwen voor de volle 100% op Gods genezende kracht stelt. Dat zag je ook terug bij dat éne meisje, ze ging er al heen met de voorinstelling: eerst zien, dan geloven.
Moeilijk hoor dit.
Eens, vandaar dat ik ook opmerkte Uw wil geschieddeRiska schreef:God laat Zich wel verbidden, maar niet bevelen/dwingen tot handelingen.
Calvin schreef:Heb de hele uitzending bekeken. In het interview met Zijlstra vragen ze of hij mensen er op wijst dat het kan dat ze niet genezen worden of aanvankelijk wel genezen worden maar later terugvallen. Hij verzekert dat hij dat zegt tegen mensen.
Dat kan zijn. Maar als ik op zijn site kijk zie ik een kopje 'Is genezing blijvend?'. Daar staan 2 zeer uitgebreide verhalen over een meisje en een man die in het verleden genezen zijn en nog steeds gezond zijn. Het antwoord van De Levensstroom op de vraag of genezing blijvend is is dus 2 keer volmondig ja.
The Engineer schreef:De vorm van tijdelijke genezing, wat JZ ook een wonder noemt, de idioot, is slechts te wijten aan de geestelijke toestand van de persoon. De meesten gaan daar heen en worden helemaal opgezweept door de muziek en de "prediking" waardoor ze helemaal in extase zijn. Vervolgens denken zij beter te worden. Het is allemaal psychisch, maar ik moet erbij zeggen dat ik toch sterk de indruk krijg dat hij het oprecht meent. Let wel ik krijg de indruk, een goede acteur kan dat ook klaarspelen natuurlijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten