Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 27 jun 2007 19:32

Was het maar waar dat ze wel genezen werden...

Nou en of, ik weet er alles van zieliglopen-smile

Riska

Berichtdoor Riska » 27 jun 2007 20:26

Morgenavond is er van Netwerk een reportage over Jan Zijlstra en worden vier genezingen 'gevolgd'.. Netwerk is altijd Nederland 2, rond half 9...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 jun 2007 22:36

Jij was mij net voor Riska. :mrgreen:

ff een aanvulling dan maar:

Netwerk is vandaag helemaal gewijd aan de genezingswonderen die plaatsvinden onder de handen van evangelist Jan Zijlstra. Netwerk ging op zoek naar wonderen in de Alblasserwaard en stuitte niet alleen op gevallen van blijvend herstel na wonderlijke genezing. Zijlstra gaat in de studio in op vragen die opgeroepen worden wanneer bezoekers van zijn kerk De Levensstroom ziek blijven of terugvallen na zichtbaar herstel op het podium..

Netwerk is vandaag helemaal gewijd aan de genezingswonderen die plaatsvinden onder de handen van evangelist Jan Zijlstra. Netwerk ging op zoek naar wonderen in de Alblasserwaard en stuitte niet alleen op gevallen van blijvend herstel na wonderlijke genezing. Zijlstra gaat in de studio in op vragen die opgeroepen worden wanneer bezoekers van zijn kerk De Levensstroom ziek blijven of terugvallen na zichtbaar herstel op het podium..

28 juni 2007, 20:25-20:50 uur Ned 2

bron: www.netwerk.tv
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 28 jun 2007 22:14

en? hebben jullie nog gekeken vanavond?
ik dus wel en ik heb nog steeds hele dubbele gevoelens over deze diensten. Het onderwerp houdt me al een tijdje bezig ivm broze botten van mn dochter die inmiddels al 20 keer een been heeft gebroken en de laatste keer verzuchtte: misschien moeten we maar een keer naar zo'n genezingsdienst...
Maar als ik zie dat zo'n Leonie geneest maar na een paar weken thuis alweer terugvalt (tot 3 x toe!) dan kan ik echt wel janken en vraag ik mij af hoe dat kan, ik snap er dan helemaal nix meer van.
Ga nu eerst dat boek van M.J. Paul erover maar eens lezen

André

Berichtdoor André » 28 jun 2007 23:20

Ik heb net de herhaling gekeken, misschien benader ik het wat rationeel, Jezus zegt wie gelooft zal behouden worden, dat is denk ik het belangrijkste doel voor ons aardse leven. En ook Uw wil geschiedde moeten we ook niet wegpoetsen. Maar zoals ik dhr. Zijstra hoor spreken in de diensten, dan bid en geneest hij zoals dat in de Bijbel wordt verwoord, zoals Jezus dat deed.
Hij doet het ook in de naam van Jezus.
Maar in die Bijbel lezen we ook dat ik dacht Paulus en Johannes een zieke niet wisten te genezen, waar Jezus dacht ik op zei, iets in de trant van, u klein gelovigen. En dat is een heel teer punt denk ik in het 'verhaal' want welke mens weet of het zijn of haar vertrouwen voor de volle 100% op Gods genezende kracht stelt. Dat zag je ook terug bij dat éne meisje, ze ging er al heen met de voorinstelling: eerst zien, dan geloven.
Moeilijk hoor dit.

Riska

Berichtdoor Riska » 29 jun 2007 07:54

André schreef:Ik heb net de herhaling gekeken, misschien benader ik het wat rationeel, Jezus zegt wie gelooft zal behouden worden, dat is denk ik het belangrijkste doel voor ons aardse leven. En ook Uw wil geschiedde moeten we ook niet wegpoetsen. Maar zoals ik dhr. Zijstra hoor spreken in de diensten, dan bid en geneest hij zoals dat in de Bijbel wordt verwoord, zoals Jezus dat deed.
Hij doet het ook in de naam van Jezus.
Maar in die Bijbel lezen we ook dat ik dacht Paulus en Johannes een zieke niet wisten te genezen, waar Jezus dacht ik op zei, iets in de trant van, u klein gelovigen. En dat is een heel teer punt denk ik in het 'verhaal' want welke mens weet of het zijn of haar vertrouwen voor de volle 100% op Gods genezende kracht stelt. Dat zag je ook terug bij dat éne meisje, ze ging er al heen met de voorinstelling: eerst zien, dan geloven.
Moeilijk hoor dit.

Het probleem was nu juist dat Zijlstra desondanks steeds zei dat een genezing had plaatsgevonden. Dat jonge meiske had wel degelijk een groot geloof om tot genezing te komen. Dat er twijfel ontstaat als het ook de tweede keer niet lukt is puur menselijk. Er waren mensen bij die zeiden dat ze niets voelden en toch zei Zijlstra telkens dat die persoon genezen wás.
En wanneer er grote bitterheid ontstaat, zoals bij de bijna blinde vrouw, dan denk ik dat hij ook heel veel kwaad aanricht.
God laat Zich wel verbidden, maar niet bevelen/dwingen tot handelingen.

Ik deel de scepsis van Renee. Ik zou er nooit, maar dan ook nooit zelf heen gaan en het ook niemand aanraden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 jun 2007 09:44

Ik heb het net ook gezien.
Hij dwingt God mensen te genezen.

Ik geloof dat er wel degelijk gebedsgenezing is, maar op een andere manier dan Zijlstra, die er een show van maakt.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 29 jun 2007 10:54

Ik ben het met Tante Pollewop eens.

Komt nog eens bij dat JZ het een wonder noemt als hij iemand geneest en twee dagen later is het weer terug. Dat is geen wonder dat is een tijdelijke verandering in de psychische staat en het denkpatroon van de persoon.

Als God geneest is dat blijvend.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 29 jun 2007 11:14

Ik heb net ook de herhaling gekeken. Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk, omdat ik gewoon niet weet wat goed is.
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

André

Berichtdoor André » 29 jun 2007 13:23

Riska schreef:God laat Zich wel verbidden, maar niet bevelen/dwingen tot handelingen.
Eens, vandaar dat ik ook opmerkte Uw wil geschiedde
Zo zou je dus ook kunnen suggereren dat dhr. Zijstra zelf te kleingelovig is om in de naam van Jezus te kunnen genezen.
Als je nog iets negatiever wilt, kun je ook zeggen, er zullen vele valse profeten opstaan.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 29 jun 2007 20:51

Wellicht kom ik er morgen aan toe om in mn papierbak te duiken. Daar ligt (hopelijk) nog een Saambinder met een artikel over Zijlstra. Was zeer leerzaam en kon me daarbij aansluiten.

Hier overigens een link naar de uitzending
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/NCRV/serie/EO_1533/EO_101143491/bb.20070628.asf (kun je zoiets opslaan?)

Persoonlijk neig ik er toch toe dat het niet van de Heere is... Hebben wij niet in Uw naam....
Ikzelf was geschokt toen ik zag hoe hij mensen geneest. Zo dwingend e.d. Jezus zei 'neem uw bed op en wandel' en had het niet over bloed en warmte en weet ik wat. Moet je eens kijken hoe erg mensen in het donker en vertwijfeling komen. Is dat de bedoeling?

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 30 jun 2007 11:49

Heb de hele uitzending bekeken. In het interview met Zijlstra vragen ze of hij mensen er op wijst dat het kan dat ze niet genezen worden of aanvankelijk wel genezen worden maar later terugvallen. Hij verzekert dat hij dat zegt tegen mensen.

Dat kan zijn. Maar als ik op zijn site kijk zie ik een kopje 'Is genezing blijvend?'. Daar staan 2 zeer uitgebreide verhalen over een meisje en een man die in het verleden genezen zijn en nog steeds gezond zijn. Het antwoord van De Levensstroom op de vraag of genezing blijvend is is dus 2 keer volmondig ja.

Riska

Berichtdoor Riska » 30 jun 2007 11:54

Calvin schreef:Heb de hele uitzending bekeken. In het interview met Zijlstra vragen ze of hij mensen er op wijst dat het kan dat ze niet genezen worden of aanvankelijk wel genezen worden maar later terugvallen. Hij verzekert dat hij dat zegt tegen mensen.

Dat kan zijn. Maar als ik op zijn site kijk zie ik een kopje 'Is genezing blijvend?'. Daar staan 2 zeer uitgebreide verhalen over een meisje en een man die in het verleden genezen zijn en nog steeds gezond zijn. Het antwoord van De Levensstroom op de vraag of genezing blijvend is is dus 2 keer volmondig ja.

Maar dankzij de Netwerkuitzending heeft ie de niet-genezen gevallen ervan afgehaald. Hij gaf er geen duidelijk antwoord over, zei dat elke genezing, ook een tijdelijke, een genezing was. Ja, zo ken ik er ook een paar...

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 01 jul 2007 13:07

De vorm van tijdelijke genezing, wat JZ ook een wonder noemt, de idioot, is slechts te wijten aan de geestelijke toestand van de persoon. De meesten gaan daar heen en worden helemaal opgezweept door de muziek en de "prediking" waardoor ze helemaal in extase zijn. Vervolgens denken zij beter te worden. Het is allemaal psychisch, maar ik moet erbij zeggen dat ik toch sterk de indruk krijg dat hij het oprecht meent. Let wel ik krijg de indruk, een goede acteur kan dat ook klaarspelen natuurlijk.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 jul 2007 13:30

The Engineer schreef:De vorm van tijdelijke genezing, wat JZ ook een wonder noemt, de idioot, is slechts te wijten aan de geestelijke toestand van de persoon. De meesten gaan daar heen en worden helemaal opgezweept door de muziek en de "prediking" waardoor ze helemaal in extase zijn. Vervolgens denken zij beter te worden. Het is allemaal psychisch, maar ik moet erbij zeggen dat ik toch sterk de indruk krijg dat hij het oprecht meent. Let wel ik krijg de indruk, een goede acteur kan dat ook klaarspelen natuurlijk.

Ik vind dat je iemand niet "de idioot" mag noemen, ook al ben je het grondig met hem oneens.
Ik denk niet dat Zijlstra toneel speelt, maar heilig gelooft in wat hij doet. Wat dat betreft is hij naar mijn mening wel integer. Dat jij en ik ook er zo onze vraagtekens bij hebben is een compleet andere zaak!

Terug naar “Archief”