Hier even gauw een berichtje tussen de bedrijven door...
Thomas heeft inderdaad sondevoeding. Hij krijgt eerst afgekolfde borstvoeding uit de fles en wat hij niet op krijgt, krijgt hij met de sonde. En als hij ligt te slapen, dan wordt hij niet wakker gemaakt, maar krijgt alles via de sonde.
Tot gister gaf ik ook directe borstvoeding, maar het blijkt toch echt nog te zwaar voor hem. Gister heeft een logopediste meegekeken en het blijkt dat een aantal reflexen bij Thomas nog niet of niet volledig ontwikkeld zijn. Daarom kost drinken hem extra veel moeite.
Gisteravond werd Thomas na 20 minuten aan de borst te hebben gedronken helemaal boos en gefrustreerd omdat hij nog maar 15cc op had. Andere borst aangeboden, maar ook toen werd hij boos toen hij merkte dat hij weer een borst in zijn mond had. Daarom heb ik nu besloten voorlopig alleen af te kolven en het flesje te geven. Dit kost hem veel minder energie en misschien dat hij als hij wat sterker is dan toch de borst weer wil.
Voorlopig ligt hij nog wel in het ziekenhuis, ze zeggen dat ik wel op nog twee weken mag rekenen...
Met mijzelf gaat het gelukkig goed. Ik heb een stuk of 10 hechtingen, dus flink uitgescheurd, maar daar heb ik gelukkig weinig last van.
Het is alleen een erg hectische tijd en ik moet echt er om denken dat ik zelf rust neem, anders ben ik alleen maar aan het racen.
Ik heb inderdaad nog vijf dagen in het ziekenhuis gelegen, maar dat deed ik om zoveel mogelijk bij Thomas te kunnen zijn. Toen bleek dat hij nog wel langer zou moeten blijven, ben ik gelijk naar huis gegaan, want het voelde niet goed dat ik op de ene afdeling lag, Thomas op de andere en Martien thuis.
Ondanks dat Thomas in het ziekenhuis ligt, genieten we volop van hem hoor! Het is een heel rustig ventje en hij vind het heerlijk als we met hem bezig zijn!