Donor worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2007 09:46

Smurffie schreef:
Lalage schreef:Jah ik wil de pelikaan!! Ik hoop dat ze 't niet in de tussentijd stiekem veranderd hebben ofzo. Het is extra leuk omdat ik ook onderzoek doe voor de bloedbank, dus dan wil ik wel zo'n knuffel voor op m'n werk ;)

Misschien heb jij mijn bloed wel zitten uitpluizen :mrgreen:

Nee hoor, ik werk niet in het lab (niets voor mij, ik gooi vaak dingen om...) Ik doe meer statistiek en wiskundige modellen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jun 2007 09:48

Lalage schreef:
Smurffie schreef:
Lalage schreef:Jah ik wil de pelikaan!! Ik hoop dat ze 't niet in de tussentijd stiekem veranderd hebben ofzo. Het is extra leuk omdat ik ook onderzoek doe voor de bloedbank, dus dan wil ik wel zo'n knuffel voor op m'n werk ;)

Misschien heb jij mijn bloed wel zitten uitpluizen :mrgreen:

Nee hoor, ik werk niet in het lab (niets voor mij, ik gooi vaak dingen om...) Ik doe meer statistiek en wiskundige modellen.

Ah, oke :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2007 13:59

Bovendien gaat dat testen met machines ;)

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 27 jun 2007 18:42

Lalage schreef:Er is hier volgens mij al een topic over. Ik ben zelf iig orgaandonor en ik geef ook bloed. Dat is toch een simpele manier om iets voor je medemens te doen. En denk je 's in dat je zelf (of je moeder of je broer) in het ziekenhuis ligt en je kunt alleen gered worden door een transplantatie/transfusie...

helemaal mee eens. heb vanmorgen weer bloed gegeven.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 jun 2007 09:21

Ik ben gister geweest voor de keuring! Kvond et wel een beetje spannend hoor :oops: 8)
Het prikken ging goed, maar ik voelde me echt beetje vaag :? Het zit echt tussen mn oren, dat weet ik zeker, maar khad egt zoiets van: ze halen al mn bloed weg!!! :shock: Hmm... :roll: :wink:
Tlijkt zo onwijs veel als het eruit spuit :( Maar tis erg weinig zei ze :wink:

Waar ik wel erg van baal is dat ik moeilijk te prikken ben :( Ze zei zelf al na het prikken, dat als ze hier net gewerkt zou hebben, ze me door had gegeven aan een collega, omdat ze dat risico dan niet had genomen :shock: Ze heeft het iig genoteerd, dus waarschijnlijk wordt ik nou voortaan door een ervaren prikker geprikt 8)
Maar hierdoor vind ik et nu wel een beetje nog enger om echt bloed te gaan geven binnenkort.... :?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 jun 2007 09:43

ervaren of niet dat maakt vaak niet eens uit. mijn broer is heel makkelijk te prikken en werd vorige week door iemand geprikt die het al 30 jaar doet en heel zijn arm in nu blauw! gewoon omdat het fout ging!
en ik had pas een stagaire en ging echt heel goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 jun 2007 09:51

Mijn ader ligt er dik bovenop, dus ik maakte het haar wel erg makkelijk zei ze :)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 28 jun 2007 12:17

Nou, ik ben ook gisteren geweest en het ging prima. Ben nogal makkelijk aan te prikken volgens de assistente, altijd leuk om te weten. Net als dat m'n bloeddruk 130/70 was, en ijzergehalte 8.6. (Daar ging ik voor. 8) ) Ze zei dat 't 30 ml was wat ze eruit haalde, dus dat stelt idd niks voor.

In de tijd dat ik daar was, gingen er twee mensen onderuit nadat ze bloed gegeven hadden, da's weer minder. Maar goed we zullen zien. :)

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 28 jun 2007 17:42

Mijn bloeddruk was dinsdag ook erg laag. Maar spannend hoor Airke dat je ook gaat geven. Maar wanneer er 500 ml uit je wordt gehaald merk je dat wel ;) Als je al snel duizelig wordt moet je dat even aangeven en dan moet je 10 min blijven liggen en dan 10 min zitten voordat je mag gaan lopen. Ze letten gelukkig wel goed op je.

Terug naar “Archief”