Sonja Bakker

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jun 2007 23:04

Ik heb ook meer dan genoeg aan al de producten die ik op een dag mag. Ik baal soms 's middags dat ik een plak ontbijtkoek of een appel moet nemen, ik krijg het amper weg, zo weinig trek heb ik dan.
Maar misschien komt het ook omdat ik al wekenlang gewend was om veel minder dan anders te eten, omdat ik al lang lijnde.
Maar mijn moeder valt af en toe bijna flauw, omdat ze blijkbaar toch veel te weinig binnenkrijgt, of naja, te weinig vergeleken bij wat ze at denk ik.
Dan lijkt het hele dieet me erg vervelend..
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Re: Sonja Bakker

Berichtdoor kirdneh » 27 jun 2007 15:10

Jo'tje schreef:
kirdneh schreef:
pol schreef:Wie kent het dieet van Sonja Bakker en wat was bij jou het resultaat?
Ik wil er aan beginnen, maar lijd je dan heel de dag honger en moet je de raarste hapjes klaarmaken of is het nog een beetje te doen?

Ik heb in het genesis dieet topic ook sonja bakker vs genesis dieet aangehaalt kun je zien of sonja bakker gelijk heeft of niet.

en als je afvalt wil nog niet zeggen of dit gezond voor je is.

De mensen die ik om me heen zie blijven ook echt góed op gewicht. Niet door heel weinig te eten ofzo. Ze eten zelfs weer een beetje meer dan tijdens het 'Sonja-en' en blijven echt prima op gewicht. Waarom zou het zo ongezond zijn dan om die kilo's kwijt te raken? Het grote verschil is de grootte van de maaltijden en de variatie. Maar zolang je voldoende mag blijven eten en ook nog gevarieerd, zie ik het probleem niet zo.
Bij de meeste mensen gaan in het begin de kilo's behoorlijk hard en blijft het daarna gelijk, omdat ze er andere eetgewoontes op na houden. Dat zegt meer over het ongezonde van de eetgewoontes daarvoor dan over het dieet zelf lijkt me :)

sonja bakker laat je dingen eten wat niet gezond voor je is, ik noem bijvoorbeeld melkproducten,als je wilt weten waarom dit slecht is kijk dan maar even op het genesisdieet.Sonja bakker dieet kan je misschien van te veel kilo's afkomen maar aan de andere kant geeft ze voedingstips wat slecht voor je is,voor mij is sonja bakker dan een klein oplichtertje
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 jun 2007 15:20

Alles wat je te veel eet of drinkt is slecht. Melkproducten heb je namelijk wel nodig. En ik ben nog niemand tegengekomen die ziek is geworden van Sonja Bakker.
Aan ieder dieet zitten goede en slechte kanten. Zo ook met de dingen die ik lees over het Genisis dieet, of welk ander dieet je ook maar naar voren schopt. Diëten doe je om af te vallen. Op gewicht blijven kan dan, hopelijk, op een goede gezonde manier.
pobody's nerfect

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 27 jun 2007 15:22

Jo'tje schreef:Alles wat je te veel eet of drinkt is slecht. Melkproducten heb je namelijk wel nodig. En ik ben nog niemand tegengekomen die ziek is geworden van Sonja Bakker.
Aan ieder dieet zitten goede en slechte kanten. Zo ook met de dingen die ik lees over het Genisis dieet, of welk ander dieet je ook maar naar voren schopt. Diëten doe je om af te vallen. Op gewicht blijven kan dan, hopelijk, op een goede gezonde manier.

misschien niet direct maar je weet niet hoe het op de lange termijn is.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 jun 2007 15:28

De meeste mensen 'bakkeren' een week of 9, en gaan daarna door op een andere manier dan eerst, maar niet op z'n Sonja's.
Nou, je maakt mij niet wijs dat je van 9 weken crackers, fruit, fatsoenlijk veel groente en aardappels en vlees vreselijke langetermijngevolgen gaat hebben.
Als ik zie hoe de gemiddelde student leeft, zeker in vakantietijd, dan zou ik me daar maar eens eerder druk om gaan maken dan om sonja bakkerende mensen, want dat lijkt me dan toch heuse tijdverspilling.
pobody's nerfect

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 27 jun 2007 17:03

Jo'tje schreef:De meeste mensen 'bakkeren' een week of 9, en gaan daarna door op een andere manier dan eerst, maar niet op z'n Sonja's.
Nou, je maakt mij niet wijs dat je van 9 weken crackers, fruit, fatsoenlijk veel groente en aardappels en vlees vreselijke langetermijngevolgen gaat hebben.
Als ik zie hoe de gemiddelde student leeft, zeker in vakantietijd, dan zou ik me daar maar eens eerder druk om gaan maken dan om sonja bakkerende mensen, want dat lijkt me dan toch heuse tijdverspilling.

vraagje:wat voor vlees en wat voor zuivel

ps ik zit niet tegen sonja bakkerende mensen bezig maar tegen het dieet,maar als je dit volgt wens ik je wel veel succes hoor.

en waarom heb je melk ect nodig.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 27 jun 2007 18:18

SimonT schreef:ben sinds gisteren met het zomerboek bezig heb het eerste boek uit en ben nu al 10 kilo afgevallen, 1 van de dingen waar ik me niet aan houd zijn de crackers, ik heb ze al meegehad, maar mijn trommeltje is niet luchtdicht af te sluiten en dan worden ze zo taai dat het lijkt of je een schoenzool met een plak kaas uiteen aan het scheuren bent, dus ipv een cracker neem ik gewoon een bruine snee mee!

Verder doe ik het samen met mn moeder maar ik ben degene die de schwung erin moet houden omdat zij nogal eens wil versloffen!

Tis overigens aan mij ook wel te zien, verschillende mensen zeggen dat ik een smaller gezicht heb gekregen en bovendien kan ik nu weer kleren aan die 2 jaar ongebruikt in de kast hebben gehangen! nog een kilo of 5 en ik ben tevreden!!

tja kleren van 2 jaar zijn meestal wat uit de mode :mrgreen:
Je kunt dan gewoon lekker nieuwe kleren kopen!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 27 jun 2007 20:48

Ik heb vandaag een jurkje gekocht wat nèt iets te strak zit voor het mooi... Maar er was helaas geen maatje groter meer en ben dus later toch nog even terug gegaan om het te halen.. Extra stimulans om die laatste drie kilo's eraf te krijgen 8)

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 jul 2007 12:17

kirdneh schreef:
Jo'tje schreef:De meeste mensen 'bakkeren' een week of 9, en gaan daarna door op een andere manier dan eerst, maar niet op z'n Sonja's.

vraagje:wat voor vlees en wat voor zuivel

ps ik zit niet tegen sonja bakkerende mensen bezig maar tegen het dieet,maar als je dit volgt wens ik je wel veel succes hoor.

en waarom heb je melk ect nodig.

Melk heb je nodig voor het kalk in je lichaam. Voornamelijk voor je botten.
Krijg je te weinig kalk binnen dan heb je later kans op osteoporose, oftewel botontkalking.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2007 12:22

Mijn buurvrouw heeft dat, geen pretje zeg :?
Geef mij nog maar een glas melk dan.
pobody's nerfect

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 02 jul 2007 12:26

-petje af- schreef:
SimonT schreef:ben sinds gisteren met het zomerboek bezig heb het eerste boek uit en ben nu al 10 kilo afgevallen, 1 van de dingen waar ik me niet aan houd zijn de crackers, ik heb ze al meegehad, maar mijn trommeltje is niet luchtdicht af te sluiten en dan worden ze zo taai dat het lijkt of je een schoenzool met een plak kaas uiteen aan het scheuren bent, dus ipv een cracker neem ik gewoon een bruine snee mee!

Verder doe ik het samen met mn moeder maar ik ben degene die de schwung erin moet houden omdat zij nogal eens wil versloffen!

Tis overigens aan mij ook wel te zien, verschillende mensen zeggen dat ik een smaller gezicht heb gekregen en bovendien kan ik nu weer kleren aan die 2 jaar ongebruikt in de kast hebben gehangen! nog een kilo of 5 en ik ben tevreden!!

tja kleren van 2 jaar zijn meestal wat uit de mode :mrgreen:
Je kunt dan gewoon lekker nieuwe kleren kopen!

Betrof in dit geval een spijkerbroek dus, en het zal mij mn kont roesten of het mode is, als ik het mooi vind is het mij best
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 02 jul 2007 12:31

@Kirdneh:
Ik zou niet weten wat er verkeerd is aan Sonja Bakker. Leg maar eens een dagmenu naast een menu wat het voedingscentrum aanbeveelt. Er zit heel weinig verschil in. Je krijgt dagelijks alle nodige voedingsstoffen binnnen. Ook melk en melk hoort bij de schijf van 5. Maar miss gebruik jij de schijf van 4???

Ik zou wel willen weten hoe jij eet op een dag en hoe jij af zou vallen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 jul 2007 12:50

Melk hebben we nodig? Wij zijn de enige levende wezens die melk van andere levende wezens gebruiken. Stel je voor dat koeien opeens melk gaan drinken van mensen...
Kalk kun je ook op andere wijze tot je nemen. (Daarbij hebben mensen niet altijd koeien gehouden dus hoe zouden ze dat vroeger gedaan hebben wat betreft kalk e.d.?)

Over Sonja Bakker: je valt ermee af, maar als je met het dieet stopt, wat dan? Daarbij schrijft ze abnormaal kleine porties voor, zo valt iedere idioot af. Er wordt door veel diëtisten getwijfeld aan haar kunnen en haar dieet. En ze is er nog bang voor ook. Ze gaf ooit een lezing aan een hogeschool, maar de studenten van de opleiding voor diëtist mochten niet komen: mevrouw was bang voor lastige vragen... Ik heb zo mijn twijfels bij mevrouwtje Bakker.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 02 jul 2007 12:58

@Kurtyo

wat betreft je eerste punt ben ik het met je eens, ik zal het nog sterker stellen zelfs alleen de kaukische (blanke) mens heeft een gehoefte aan melk en het lichaam kan er tegen, geef de gemiddelde Aziaat melk en hij gaat heel raar doen!

wat het 2e, kleine porties? ik ben man en mag 150 gram aardappelen en 200 gram broente, ik geeft het je te doen, ik laat de helft staan!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 02 jul 2007 13:00

@ SimonT: 200 gram groente is toch heel normaal!? Laat je daarvan de helft staan?

Wat betreft kleine porties, volgens mij geldt dat vooral voor het ontbijt. Dat is dus echt niet normaal en niet goed ook volgens mij. Goed ontbijten is juist het allerbelangrijkste!

Terug naar “Archief”