geen kinderen ???---

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 27 jun 2007 01:51

sela schreef:
*Annet* schreef:Wat errug, dat onopgevoede schorriemorrie.

Ik wil, denk ik, nooit kinderen als ik dit allemaal lees.

:mrgreen: :-#
'scheelt dat je je eigen kinderen altijd het liefst vindt, is het niet. dan zie je de onvolkomenheden ook niet. althans niet met die bril op.

mijn dochtertje is een schat en uiteraard erg zoet. komt er bezoek: neemt haar op schoot. vraagt haar 60 keer 'hoe groot ben je'? 'kijk, zo doe doe je dat..' * ruk aan armen *. 'nog een keer?' bla bla etc. nu, om eerlijk te zijn is ze daarna soms een beetje moe of anti. zo kan het soms ook wel een beetje gaan met bezoek.. 8-[

Ghe, zo gaat dat ja.. Maar we geloven je hoor, dat ze dat al weet.. 8)

Net als Boudin;"Hoe heet jij?" Antwoord: "Ghehhe" No way dat hij het antwoord geeft met visite..

Behalve als alleen Smurffie aanwezig is en de telefoon gaat bij mn ouders.. "Gejjie bakkej": klinkt er dan vanuit de schommel uit het niets.

(wat mn moeder altijd zegt als ze de telefoon opneemt : Gerrie Bakker..)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2007 06:18

Als je me niet gelooft, ik kan het me voorstellen maar..............

ik heb al een paar keer gehad dat ik bij iemand was en die zeiden dat mijn kinderen zo goed luisterden en zich netjes gedroegen! :lol: :mrgreen:

ik kan er ook niets aan doen, maar het is wel zoals genoemd werd, het is net hoe je ze opvoed. Heb ook wel eens een van de jongens bij iemand op de gang gezet waar ik op visite was. Mijn regels gelden thuis, maar ook bij iemand anders.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 jun 2007 06:27

tante-tortel schreef:Er is een gezegde over, die gaat geloof ik zo:
Kinderen die hinderen zei Vader Cats en hij vergat dat hij zelf kind geweest was ;-)

Maar als ik de erge verhalen hier zo lees dan ligt het meeste niet aan de kinderen maar aan de ouders die kinderen niet opvoeden.
Dus dan zou ik zeggen: gewoon kinderen krijgen en zorgen dat jij het beter doet. ;-)

Nou, ik zal ze zelf niet op de wereld zetten (ik heb er gewoonweg geen behoefte aan), maar we zijn bezig met adoptie en aan mijn man dan de wonderschone taak om het kind/de kinderen te verzorgen. Dat is ook een voorwaarde van mijn kant: kinderen, ok, maar ik zet ze zelf niet op de wereld en ik ga er niet fulltime voor zorgen. Daar moet ik gewoon niet aan denken!

Het zal allemaal wel goed komen hiero. Opvoeden doen we ze hoe dan ook :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 jun 2007 07:15

Je kunt altijd nog een cursus volgen bij Martin Gaus :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 jun 2007 07:33

tante-tortel schreef:Je kunt altijd nog een cursus volgen bij Martin Gaus :mrgreen:

Heeft het geholpen bij jou? :wink: :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 jun 2007 08:39

Galateia schreef:
tante-tortel schreef:Je kunt altijd nog een cursus volgen bij Martin Gaus :mrgreen:

Heeft het geholpen bij jou? :wink: :mrgreen:

Ik was van mezelf al erg streng en consequent. Aangeboren afwijking ;-)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jun 2007 13:52

Behalve als alleen Smurffie aanwezig is en de telefoon gaat bij mn ouders.. "Gejjie bakkej": klinkt er dan vanuit de schommel uit het niets.

:mrgreen:

Te mooi was dat ja 8)

annelies slingerland
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

kinderen een zegen....

Berichtdoor annelies slingerland » 10 jul 2007 16:57

met grote verbazing is ik zo juist het forum over het krijgen van kinderen. Ik kan eigenlijk het woord krijgen weg laten. Kinderen worden beschreven als lastig en jankerts.
Sommige dingen kun je wel denken maar niet hard op noemen of op het forum zetten.
Er zijn velen die de pijn elke maand voelen niet zwanger te zijn!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: kinderen een zegen....

Berichtdoor Lalage » 10 jul 2007 17:23

annelies slingerland schreef:met grote verbazing is ik zo juist het forum over het krijgen van kinderen. Ik kan eigenlijk het woord krijgen weg laten. Kinderen worden beschreven als lastig en jankerts.
Sommige dingen kun je wel denken maar niet hard op noemen of op het forum zetten.

Kinderen zijn nu eenmaal soms lastig en huilen ook weleens. Waarom mag je dat dan niet hardop zeggen? In het refowebkids-topic zit iedereen (inclusief degenen die (nog) geen kinderen willen) lekker te genieten van die schattige kleintjes, misschien moet je daar even gaan kijken ;) Verder komt ongewenste kinderloosheid ook ter sprake hier op het forum.

Verder: Als iemand geen kinderen wil, dan heeft dat niets te maken met de kinderwens van iemand anders.

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: kinderen een zegen....

Berichtdoor Smurffie » 10 jul 2007 17:26

annelies slingerland schreef:met grote verbazing is ik zo juist het forum over het krijgen van kinderen. Ik kan eigenlijk het woord krijgen weg laten. Kinderen worden beschreven als lastig en jankerts.

En er zijn er velen die gewoon écht geen kinderwens hebben. Dat wil niet zeggen dat ze een kind niet zouden accepteren als ze toch zwanger raken overigens. En helaas, kinderen zijn wel eens lastig en janken doen ze ook. Een beetje relativeren kan geen kwaad hoor.

ikke1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikke1986 » 07 dec 2007 13:56

Ja ik weet hoe je je voelt al zijn wij er geen 3 jaar mee bezig maar 1 jaar. En dan hoor je van andere mensen die zo gelijk zwanger zijn toen ze er aan toe waren. Ik vind het ook heel moeilijk en heb menig traan gelaten. Ik weet dat het wel kan dat wij kinderen krijgen alleen heb ik een onregelmatige cylcus dus is de kans kleiner. Door bepaalde factoren heb ik dat en dat gaat als het goed is wel over maarja daardoor is de kans nu erg klein en dat wachten en proberen sloopt je. Ik bid elke dag of onze grootste wens ook vervuld mag worden ik vind het ontzettend moeilijk!
Jij ook heel veel sterkte!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 07 dec 2007 15:28

Sterkte!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 dec 2007 11:24

Kierkegaard schreef:eentweedrie het lijkt me erg lastig als je kinderen wil en ze niet krijgt.
Het is een beetje flauw, maar ik meen het wel, dit zijn dingen die je goed met je partner moet bespreken en kijken wat jullie allebei willen.
Het is voor buitenstaanders makkelijk om te zeggen dat je niet moet 'zeuren' omdat je 'pas' getrouwd ben. Hier heeft niemand recht van spreken...
mee eens!!! Ik heb het eerder in een ander topic ook vermeld, wij wonen in een klein huisje (1 slaapkamer) en doe momenteel nog een opleiding maar als een kind komt is het welkom! Mensen van buitenaf zeggen: "oooo maar jij hebt toch geen ruimte??" "Ach joh, tijd zat. Nu zou het ook niet uitkomen, ik bedoel, je hebt MAAR 1 slaapkamer." dan denk ik zelf van: "MENS WAAR BEMOEI JE JE MEE????" Wij zijn er alsnog zelf bij of we het willen ja of nee. En God beslist of ik moeder wordt ja of nee, en niet dus de mens zelf.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”