Moderator: Moderafo's
tanteoranje schreef:Toch zagen wij wel in onze gemeente b.v., dat jongelui op een bepaald moment afhaakten doordat ouders boordevol kritiek waren t.o.v. de dominee, het beleid van de kerkenraad etc. Dus lijkt het me zo moeilijk om precies de mate te weten en de manier waarop kritiek geuit wordt. Dat kan natuurlijk ook gaan om andere zaken dan de inhoud van de preken. De lengtevan de preek of zo...!
meschianza schreef:
Ik denk dat het in balans moet zijn, wanneer ouders het niet met de preek eens zijn, of de lengte van de preek of wat ook, moeten ze daar
janneke schreef:Ik denk dat iedereen "positieve" en "negatieve" kanten ziet aan je dominee. Maar dit naar buiten brengen is ontzettend gevaarlijk! Je kan er mensen erg mee kwetsen (bijv: Ik begreep echt NIETS van die dienst, wat een ouderwetse man! terwijl er buiten iemand jubelt over dezelfde dienst...). Bespreek het gewoon niet met teveel mensen maar hou t grotendeels voor jezelf of bespreek t met een directe naaste.
tanteoranje schreef:Wat Mirjam zegt is , denk ik, heel belangrijk. Gewoon je houding t.o.v. de kerkdiensten. Als je al heel negatief ingesteld bent wil je de positieve dingen er niet meer uitpikken. Wat ook een rol speelt: als een dominee al lang in een gemeente staat. Pas hoorde ik een opmerking dat hij eigenlijk uitgepreekt is. Maar mag je dat nou zo stellen? Of is het gewoon beter als een predikant na een periode van 6 a 8 jaar weer naar een andere gemeente gaat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten