Smurffie schreef:DesertRose schreef:dat klopt. en de gedachte aan sex voor het huwelijk is ook getrouwd zijn voor God.
met het verschil dat de verkeringstijd een "proeftijd" is, een tijd om naar het huwelijk toe te werken. het kan uitgaan. en dat is ook niet erg, als je voor God maar niet " getrouwd" bent. anders is er voor God sprake van het breken van de "echt"
Jij hebt dus echtbreuk gepleegd een paar maanden geleden? Je maakt mij namelijk niet wijs dat je geen enkel seksuele verlangens hebt gehad richting haar. Dat lijkt me keihard tegenover Dippie![]()
DR, ik denk dat wij naast een andere definitie van seks, overspel en begeerte/verlangen, ook nog een ander Godsbeeld hebben. God is geen Tiran, die dergelijke zaken verbiedt. Echt onzin. Zoals Othello zegt; God weet wat er in ons omgaat, hij heeft het zelf gegeven.
God verbied ons heel veel, maar Hij geeft ons ook heel veel. en Hij heeft het huwelijk gegeven als plaats voor sex.
Ik zie God absoluut niet als een Tiran, maar als Iemand die recht heeft op onze volledige toewijding. en dat recht neemt Hij, Hij is rechtvaardig. Daarnaast is Hij zo genadig, dat hij ons nog de mogelijkheid geeft ons te bekeren van onze zonden.