Hippieblijhoofd schreef:rosalie83 schreef:Airke schreef:Het hart heeft een geheugen
Jurriaan Kamp
Met een transplantatie gaat ook een deel van de persoonlijkheid van de donor over
*heel verhaal*
Bron:
http://www.ode.nl/article.php?aID=4901Wat vinden jullie hiervan?
Dat vind ik altijd erg vaag!
Vreemd ja, ik betwijfel of het echt klopt (ik vind het idd ook vaar

) maar als het zo zou zijn, is het wel heel bizar. Dat zou ook betekenen dat dingen als 'ik hou van rock&roll' verworden tot eigenschappen, die dan weer in je hart opgeslagen moeten liggen.. heel vreemd.
Maar iig, nog liever dat dan dat iemand sterft

Natuurlijk is het vaag, er is nog erg weinig over bekend. Ik had iets dergelijks al wel eens eerder gehoord, maar wist niet meer waar of hoe, dus was blij dat ik dit tegen kwam. Vraag me af of het alleen optreedt bij harttransplantaties of ook bij andere organen.
Het menselijk lichaam zit blijkbaar idd heel ´bizar´ in elkaar en is niet zomaar een soort van machine met inwisselbare onderdelen.
Nog liever dat dan dat iemand sterft, nou, ik vind het wel heel wat als je persoonlijkheid in die mate verandert. Ik zou zeggen, dat is ook een beetje sterven dan.
Voor mij is dit in ieder geval een van de redenen waarom ik aarzel mezelf als donor op te geven.